MALAYSIA!!

281 14 0
                                    

keluarga Jung telah tiba di Kuala Lumpur International Airport.

Jaewon, Jason dan Jimmy menarik dan mengangkat bagasi bagasi yang ada sebelum meletakkannya di tempat khas.

"Rumah mama papa jauh ke dari Airport?" Soal Jaewon.

"Jauh lah jugak.. dalam sejam lebih.. sampai lah.." balas encik Jung.

"Owh.. jauh jauh.. tak sabar nak tengok kawasan kawasan sini.."

"Aaa.. tu nanti.. aku bawa kau jalan jalan tau.  Tapi ingat.. esok kena jumpa kawan kawan aku.." sampuk Jessy.

"Nae chagi... Boleh saja..."
.
.
.
.
Mereka satu keluarga keluar dari lapangan terbang dan memasuki kedalam perut kereta Alphard berwarna hitam.

"Haaa.. rindu cuaca Malaysia..." Jessy teriak kecil.

Jessy memegang tangan Jaewon dan menggenggam nya.

"Waeyo?" Bisik Jaewon.

"Saranghae..."

Jaewon tersenyum dan merangkul bahu Jessy. Dia memegang perut Jessy yang masih nipis itu.

Jessy's POv

Tak tahu kenapa.. rasa bahagia...

Actually.. aku dah plan.. duduk Malaysia seminggu je dah cukup..

Aku nak honeymoon dengan Jaewon kat Korea tanpa ada family yang lain..

Aku bincang benda ni dengan mama papa.  Tapi Jaewon tak tahu. Mama papa setuju sangat.. sebab kitorang pun dah besar.. dah perlukan pirvacy.. lagi lagi aku tengah pregnant.. mesti lah aku nak perhatian Jaewon.. sangat sangat..

Aku nak cakap kat Jaewon.. Jiyong ada beberapa kali text Aku.. tapi aku ignore lah dulu.. aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang..

Tangan aku tak lekang dari bermain dengan jari jemari Jaewon sebelum sampai ke rumah.

Jari lawa.. kalah jari aku.. kuku sentiasa bersih..

Perangai pun lain sangat.. tak macam Jaewon yang mula mula aku kenal..

Walaupun kitorang kenal tak sampai setahun.. tapi aku tahu.. dia yang terbaik..

Buat masa sekarang.. aku stop lah buat kerja berat berat ni.. takut jadi apa apa kat baby.. sebab aku tahu.. orang pertama yang akan sedih adalah Jaewon.

Cukuplah Jaena sahaja yang pergi..

Author's POv

.
.
.
Kereta Alphard telah memasuki perkarangan rumah Encik Jung.

Rumah banglo yang terletak di Beverly Heights itu kelihatan tersusun kemas dan cantik.

"Ni rumah??" Soal Jaewon.

"Yes.. ni lah.." balas Jessy.

"Tak banyak beza dari kat Korea.. beza cuaca je.." Jaewon tersenyum.

"Dah.. jomlah masuk.." Jessy menarik tangan Jaewon untuk masuk ke dalam rumah.

Jaewon memerhati di setiap penjuru rumah ibu bapa mertua nya ini.

"Jessy.. aku nak masuk bilik jap boleh?" Soal Jaewon.

"Yaaa of course boleh.. jom jom .." Jessy hanya tersenyum melihat reaksi Jaewon.
.
.
.

Jaewon's POv

Aku ikut Jessy naik ke bilik.

Suasana rumah ni.. nampak macam sama je kat Korea. Aku nak ajak Jess jalan jalan kat area sini lah lepas ni.. kawasan ni nampak tenang je..

Aku hanya melihat wajah Jessy yang tersenyum riang

Tuhan.. terima kasih kerana kurniakan aku seorang bidadari secantik ini..

Aku tak menyesal tak pukul orang lagi sekarang.. aku dah tak dengar orang panggil aku dengan title 'psycho' ..

"Jessy.." panggil aku.

"Ne?"

Aku merapatkan muka aku ke mukanya dan aku mencium ubun-ubun milik Jessy.

"Thank you.."

Tu je aku mampu cakap..

"Ha? Dah kenapa pula???"

"Thank you sebab bagi aku rasa.. nikmat kasih sayang ibu bapa, kasih sayang adik beradik dan kasih sayang seorang perempuan sebagai pasangan hidup.. aku tak pernah sangka hidup aku akan sebahagia ni.. sedangkan.. sebelum aku kenal kau.. aku tahu.. Jaena akan tinggalkan aku juga.. "

Aishh.. air mata ni.. nak jatuh pula.. hahaha.. sabar Jaewon.. jangan nangis..

Jessy diam sahaja.

"Lemme hug you.." pantas Jessy peluk aku.

"Jaewon.. tak payah nak berterima kasih pun.. itu takdir.. cuma aku nak cakap.. aku akan setia dengan kau sampai aku meninggal nanti.. aku nak kau pun macam tu.. come on.. jangan laa macam ni. .. aku rasa macam dalam drama... Kita nak ada anak dah pun..  everything will gonna be fine.. trust me.."

Jessy meleraikan pelukannya.

"Aku rindu nak tengok Jaewon jahat dan psycho macam dulu.." Jessy tersengih

Comelnya dia..

Indah ciptaan tuhan...

"Takpelah.. baik kau lupakan je niat tu.. aku tak nak jadi macam dulu lagi.."

Sekali lagi Jessy tersengih.

"Yelah.. syukur.. kau dah betul betul tak nak jadi macam dulu..."
.
.
.
.
Author's POv

"Jaewon.. jom kita keluar jalan jalan nak tak? Area area rumah ni je..." Kata Jessy.

"Haa.. Okay jugakkk.. Aku memang nak jalan jalan kat sini.. macam seronok.. tak sejuk sangat macam Korea.." balas Jaewon.

Jessy dan Jaewon memakai selipar dan keluar dari rumah.
.
.
.
Mereka berjalan jalan sehingga menuju ke sebuah taman permainan.

"Jaewon... Aku nak duduk kat buaian tu.. jom.." ajak Jessy.

"Kaja.."
.
.
.
.
"Dulu masa aku kecil.. hidup kitorang tak macam ni.."  Jessy menggoyangkan buaiannya kedepan dan kebelakang.

"Macam mana apa?"

"Kitorang dulu hidup susah.. rumah pun.. apartment je.. tapi.. abang abang.. dan papa.. tak berhenti berusaha sampai kitorang jadi macam ni sekarang.." Jessy memandang muka Jaewon.

"Yeke?"

"Ye.."

Mula terbit dalam hati Jaewon bangga kerana telah tergolong dalam keluarga ini.

"Jessy.." panggil seseorang.

Jaewon dan Jessy bersama sama memalingkan kepala kepada empunya suara tersebut.
.
.
.
.
.
.
.
Agak agaknya... Siapalah tu ye.. hehehe.. tak apa.. mari tunggu dan lihat.. hehehehe...


PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now