WHAT HAPPEN

371 19 0
                                    

Jaewon membuka bajunya.

"Jaewon.. Cakap dengan aku.. Siapa yang buat.. "

"Jess.. Kau tak perlu tahu.. "

"Tapi aku isteri kau.. "

"Lambat laun kau tahu.. "

Jessy hanya membiarkan Jaewon. Dia tidak mahu memaksa.

Dengan pantas, dia merawat luka di muka dan di badan Jaewon.
.
.
.
.
"Jaewon.. Sometimes.. Kalau I wonder.. What happened between you and Jiyong." soal Jessy.

.
.
.

Satu minit.

Dua minit.

"Jiyong.. Penyebab Minji mati.. " 

Jessy terkaku.

"ahh sudah...." bisiknya dalam hati.

"Kenapa ye?  Siapa Minji? "

"Minji... Perempuan yang aku sayang.. Kawan baik aku... Disebabkan Jiyong.. Hidup dia hancur... "

Jessy makin berminat untuk mengetahui kisah seterusnya.

"Ohh... Apa yang Jiyong buat? "

"Lelaki tak guna tu... Kejam... "
.
.
.
.
"Dia rogol Minji. " Jaewon hampir mengalirkan air mata

Jessy terpampang seketika.

"Jj.. Jadi.. Apa yang berlaku lepas tu? "

"Minji... Minji tekanan jiwa.. Dan sebelum dia bunuh diri... Dia cerita kan segala galanya kat aku.. Apa yang Jiyong buat dekat dia.. Aa.. Aku tak dapat nak selamatkan dia malam tu.. Dia bunuh diri secara mengejut.. " Jaewon menceritakan dengan penuh emosi.

Jessy tidak percaya dengan apa yang dikatakan

"Kenapa.. Tak pergi balai? "

"Sebab.. Tak ada bukti.. Minji mati.. Tiga hari selepas tu.. Lelaki tu memang tak guna... "

"Oh.. Jaewon. Aku percaya kan kau.. "

"Jess.. Sebab tu aku minta.. Jangan dekat dengan Jiyong.. Dia tu syaitan.. Dia memang dengki dengan aku dari dulu.. "

Akhirnya.. Jessy telah memahami maksud Jaewon yang sering menyuruhnya jauhkan diri dari makhluk yang bernama Jiyong.

"Ye.. Aku akan jauhkan diri.. " kata Jessy lalu dia memberikan satu ciuman di pipi Jaewon.
.
.
.
.
Jiyong melepaskan amarahnya.

"Panas nya hati aku..tak pe.. Tak pe... Tunggu je Jung Jaewon.. Aku boleh dapatkan Jessy sendiri lah!" Jiyong seperti orang hilang akal.
.
.
Jiyong menelefon Minhyuk dan mengajaknya untuk berjumpa.
.
.
"Ada apa nak jumpa aku?? " tanya Minhyuk

"Bila nak settle ni bro? Kau fikir aku apa?! " balas Jiyong.

"Aku rasa.. Kau kena stop buat benda ni.. Aku penat lah layan kau.. Memaksa..."

Jiyong menjegilkan matanya.

"Oh.. Penat ye.. Apa kata.. Aku bayar kau.. Lebih lagi.. Dan tolong aku buat sesuatu.. Okay?" Jiyong cuba untuk menggula gulakan Minhyuk

Minhyuk terdiam sejenak.

Pelbagai idea telah muncul di akal fikirannya

"Apa dia? " tanya Minhyuk .

"Heee..  Dah agak... "
.
.
.
.
.
Jessy dan Jaewon berborak borak di atas katil.

Bagi Jaewon, dia dapat melupakan segala masalahnya apabila bersama Jessy.

"Jess.. Aku nak tanya ni.. Kenapa kau percaya kan aku? " tanya Jaewon

"Urmm.. Sebab... Aku akan letakkan kepercayaan dekat orang yang aku sayang.. Lagi lagi suami aku. " mudah sahaja jawapan Jessy.

Jaewon tersenyum.

"Sejujurnya. Aku tak sangka... Dapat kahwin.. Semuda ni... Dan dapat isteri ganas macam kau.. "

Jessy mengeluh.

"Hurm.. Nak buat macam mana. Jodoh.. Aku tak sabar nak kenalkan kau kat kawan kawan aku yang kat Malaysia.. "

"Bila kita nak pergi Malaysia eh? "

"Papa dah confirmkan.. Masa cuti panjang lepas exam."

"Ohh.. Exam nanti buat elok elok.. "

"Yeah..  Fighting!! " jerit Jessy dengan perlahan.
.
.
.
Masa Jaewon sedang lena dibuai mimpi, Jessy mengambil tindakan dengan membuka kotak mesej yang terdapat di dalam telefon milik Jaewon.

Jumpa aku lepas sekolah dekat belakang longkang besar.
         
        -Jiyong-

Jessy tersenyum kecil

"Hah... I knew it.. " Jessy menutup kembali telefon Samsung milik Jaewon.

Jessy membelai rambut lembut Jaewon.

Dia berasa kasihan melihat luka luka dimuka dan badan Jaewon.

"Jaewon.. Kau bodoh.. Kenapa tak lawan balik??"
.
.
.
"Sebab aku tak nak kau kecewa dengan aku.. Dan aku taknak malukan nama keluarga ni.. " bisik Jaewon dalam hati yang hanya berpura pura tidur.

.
.
.
Jessy memeluk erat tubuh sasa milik Jaewon dan akhirnya melelapkan matanya...

Sorry guys.. Idea yang dulunya mencurah curah sekarang ni dah kosong.

What is happen to me??

Urghh fuxk..  This is sucks..
.
.
Tolongla.. Aku nak Jiyong mampus cepat dalam ff ni.. Huhuhu.. Damn you Jiyong ..

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now