Jessy menyapu kawasan rumahnya manakala Jaewon pergi ke pasar bersama encik Jung dan puan Amy.
Jessy terlihat kelibat seseorang di antara pintu pagar rumahnya.
Dengan berani Jessy pergi kehadapan.
".... amsyar?.." Jessy terpaku melihat Amsyar yang berada dihadapan rumahnya itu.
"Jessy.. boleh kita bercakap sekejap?" Tanya Amsyar
"Erm.. boleh.. tapi kat sini jelah.." balas Jessy.
Amsyar mengangguk
Suasana menjadi senyap seketika.
"Awak nak cakap apa sebenarnya?"
"Saya rindu awak Jess.."
Jessy terdiam.
Sesungguhnya dia sudah tidak mempunyai apa apa perasaan terhadap Amsyar.
"Amsyar.. benda dah lepas."
"Tapi.. saya memang betul betul nak awak.."
"Saya dah kahwin Amsyar. Lagipun agama kita tak sama.. dari dulu family awak tak suka saya. Jadi kenapa saya perlu pergi kat awak lagi?"
"Itu dulu.. sekarang ni.. kita boleh perbaiki segalanya.."
Jessy menepuk dahinya.
"Amsyar.. let me repeat.. saya dah kahwin.. dah nak ada anak pun.. for your information.. saya dah tak ada apa apa perasaan lagi kat awak.."
"Awak.. saya minta maaf.."
"Saya dah lama maafkan awak.. balik lah.. sebelum Jaewon sampai.."
"Baik lah.. cuma saya nak bagi tahu. Saya akan sambung belajar dekat Amsterdam minggu depan.. saya harap.. saya dapat lupakan awak.." kata terakhir Amsyar sebelum dia pergi meninggalkan perkarangan rumah Jessy.
Jessy menyapu mukanya.
"Jess.. kau ada Jaewon.. tak ada lelaki lain.. selain Jaewon.." kata Jessy dalam hati berulang kali.
Jessy masuk ke dalam rumah dan minum sedikit air.
"Panas nya..." Perutnya diusap beberapa kali.
Jessy berjalan menuju ke sofa, dia meletakkan kepala nya di bahu sofa tersebut. Lama kelamaan dia terlelap.
.
.
.
.
.
Satu kucupan singgah di dahi Jessy."Jessy.. wake up.. Aku dah balik.." kata Jaewon.
Perlahan lahan Jessy membuka matanya dari tertutup.
"Jaewon-ah.. dah lama sampai?"
"Tak pun.. baru je.. pergi lah naik atas kalau penat.. nanti dah siap masak.. aku kejutkan.. " Jaewon mengusap rambut lembut Jessy.
"Ani anii.. aku nak masak sekali.. jom lah .."
.
.
.
Jaewon memotong sayur sayuran yang dibelinya tadi , manakala Jessy sedang membasuh ayam ayam yang masih berbau hanyir itu."Chagi nak masak apa sebenarnya?"
"Aku nak masak butter milk chicken dengan sayur sos tiram."
"Sounds good.. "
"Memang good pun.. lepas makan.. kita pack barang ye.. esok dah balik Korea."
"Nae.. kita pack sama sama.. Tau.."
"Yaaa Jaewon.." Jessy menggeleng kan kepalanya
.
.
.
.
SkipSatu keluarga Jung duduk di ruang tamu bersama sama. Suasana menjadi tegang seketika.
YOU ARE READING
PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)
عشوائي"kau hebat.. sebab kau.. salah satu perempuan yang dapat turunkan ego aku.." "Kenapa kau baik dengan aku?" "Sebab aku sayang kau.." Start : 18 October 2017 End : dah end dah