JAENA WE LOVE YOU

390 23 0
                                    

Setelah berbincang, Jaewon bersetuju untuk meninggalkan Jaena dirumah Jessy.

Jessy berasa bersyukur kerana Jaewon mudah menerima pendapatnya. Mereka semua membuat keputusan untuk membawa Jaena keluar dari hospital pada waktu malam.

Jaena kelihatan begitu gembira kerana tidak perlu duduk di hospital seorang diri lagi.
.
.
.
Apabila Jaena tiba dirumah Jessy, Jimmy dan Jason menyambut kehadiran remaja berusia 16 tahun itu dengan penuh ceria.

Puan Amy dan Encik Jung pula menunggu didalam.

"Jaena..  This is my home.. Your new home.. " Bisik Jessy kepada Jaena.

Jaena menitiskan air mata.

"Terima kasih... Jaena.. Tak pernah rasa happy macam ni..  Even tak pernah rasa disayangi oleh ramai orang.. Kecuali abang.. " Jaena menangis teresak esak.

"Adik... Janganlah nangis..  Abang nak tengok adik happy. " kata Jaewon.

"Betul tu..  Mama dengan papa pun nak tengok Jaena happy.." sambung Puan Amy.

"Mama?  Papa?  " Jaena masih lagi menangis.

"Ye.. Kita semua ni family Jaena juga... Meh sini peluk mama.. " Puan Amy memeluk Jaena dengan erat.

"Jaena.. We love you ... " kata Jessy.
.
"aku kena kuat... " bisik Jaena dalam hati.
.
Jam menunjukkan 9.30 malam, Jaena sudah tidur dibilik, mulai sekarang, Jaena akan tidur bersama Jessy.

"Jaewon.. " panggil Encik Jung.

"Ye uncle.. "

"Esok..  Akan ada nurse yang datang untuk jaga Jaena.. "

"Terima kasih..  Saya tak tahu macam mana nak balas budi Uncle sekeluarga.. Sedangkan saya mampu biayai rawatan adik saya. " Jaewon menundukkan kepalanya.

"Jaewon..  Memang kamu mampu.. Tapi kamu perlukan bantuan orang tua juga..  Kamu masih sekolah..  Kamu tak perlu balas apa apa..  Sebab kamu anak uncle dan aunty.. " encik Jung menepuk nepuk bahu Jaewon.

Jaewon tidak henti henti mengucapkan terima kasih.

"Jaewon... Bila kau nak pindah duduk sini? " tanya Jason.

"Esok kut... " balas Jaewon.

"Cepat sikit.. Aku tak sabar nak belasah kau.. " Jason menumbuk numbuk lengan Jimmy.

"Betul tu..  Aku pun tak sabar..  Hehehehe" sampuk Jimmy.

"Baiklah hyung..  Belasah lah saya sampai lebam..  Kalau mampu.  HAAAHAHAHAHAHAHA" Jaewon gelak ibarat syaitan.

Jaewon telah dijemput oleh Seungri dan Sungjae.

"Jaewon..  Jumpa kt sekolah esok ye.. " kata Jessy sambil menumbuk dinding perlahan.

"Ye..  Tapi jangan lah tumbuk dinding..  Hancur nanti. " Jaewon menarik hujung rambut Jessy dan masuk kedalam kereta.

Jessy tersengih kecil dan masuk kedalam rumah...

.
.
.
"Bro.. Aku rasa kau ada jodoh ah dengan Jessy ni.. " Kata Seungri.

"Hhahaha.. Aku rasa dia tak pandang aku pun ah.  Hahahahaha.." Jaewon meniup rambutnya yang menutupi muka.
.
.
.

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now