SENIOR.. WAIT FOR ME..

852 38 1
                                    

Jessy keluar dari rumahnya untuk kesekolah. Hari ini dia membawa kacang tumbuk dan berniat untuk memberikan kacang itu kepada Jaewon dan Jiyong.

Jessy berjalan dihadapan kedai runcit.

Dia menoleh kekanan.. Dia melihat Jaewon dengan dua orang lelaki yang tidak dikenalinya. Salah seorang dari padanya sedang menghisap rokok.

Jessy mendekati mereka.

"Senior.. Good morning.. " kata Jessy sambil tersenyum.

"Oh kau. Morning. " balas Jaewon.

"Hai transfer student..  Saya Seungri.. Yang isap rokok tu Sungjae. " Seungri menghulurkan tangannya.

"Oh.  Hai. Aku rasa kau tau nama aku...  Tapi kan, Sungjae..  Merokok adalah satu benda yang amat memudaratkan diri sendiri.. Berhenti sebelum terkena. " Jessy menyambut tangan Seungri itu.

"Hah..  Diam lah kau. " Sungjae merengus kasar.

"Bluekkk bluekk" Jessy menjelirkan lidahnya kepada Sungjae sambil ketawa.

Jessy melihat Jaewon telah beredar dari situ. Kau melihatnya lalu menjerit

"Seniorrr!!  Wait for me!! " Jessy mengejar Jaewon.
.
.
.
.
.
Setelah tiba disekolah. Kau perhatikan bahawa Jaewon hanya mendiamkan diri. Dia meletakkan kepalanya di atas meja.

Jessy berasa hairan.
"Dia sakit kah?" soal Jessy dalam hati.

Perlahan lahan Jessy menguis rambut Jaewon kebelakang dan meletakkan tapak tangan di dahi licin Jaewon.

Jaewon tersedar. Lalu dia mengangkat kepalanya.

"Apa masalah kau ni. " marah Jaewon.

"Senior...  Kau sakit ke? " Jessy masih cuba berlembut.

"Tak..  Jangan ganggu aku... " Jaewon meletakkan kepalanya semula diatas meja.

Jessy mengerutkan mukanya lalu dia mengeluarkan kacang tumbuk dari dalam beg. 

Jessy menepuk nepuk perlahan bahu Jaewon.

"Aku kata jangan ganggu aku kan?! " Jaewon tanpa sengaja telah menepis tangan Jessy sehingga kacang tumbuk yang berbalut plastik itu jatuh ke tanah. Perkara tersebut disaksikan oleh semua pelajar.

Jessy terkedu. Jaewon melihat wajah Jessy yang sudah berubah. Air mata Jessy gugur..

"Sorry senior... " Jessy turun dari kerusi dan mengambil semula plastik yang telah ditepis Jaewon.
Jaewon rasa serba salah. Dia mengambil plastik kacang tumbuk dari tangan Jessy .

"Sorry..  Ni untuk aku eh.  Aku ambik. " Jaewon menyimpan kacang tersebut di laci meja.

Jessy hanya diam membisu. Dia benar benar terkesan dengan apa yang telah dilakukan oleh Jaewon. Niatnya untuk memberikan kacang itu kepada Jiyong musnah kerana semuanya telah diambil Jaewon.
.
.
.
.

Waktu rehat telah tiba.

Seperti biasa, Jaewon telah keluar dari kelas.

Jessy juga telah membuat keputusan untuk bersiar siar dikawasan sekolah memandangkan dia baru 2 hari disekolah tersebut.
.
.
.
.
Bersambung ~~

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now