English paper

296 36 0
                                    

Jessy's POv

Harini exam.. English..

Masalahnya.. English Malaysia.. dengan English Korea ni.. berbeza 360°...

Okay Jessy.. you can do this! Fighting!..

Macam biasalah.. bangun dari katil.. bagi morning kiss dekat Jaewon.. hehehe padan muka.. melekat air liur basi aku kat muka suci dia tu..

As usual.. gosok gigi.. cuci muka.. mandi..

Haaa.. segarnya..

Haha.. jerawat..

Hi little new friend..

Aku memegang jerawat kecil itu.
.
.
Baju sekolah telah aku sarung. Tie telah pun diikat.. begitu juga rambut, aku sanggul kannya dengan kemas.

Taraaa.. dah siap..

7.02..

Aku kerling kearah Jaewon yang masih lena dibuai mimpi.

"Kalau kau rasa.. kau tak nak jawab exam English Harini.. tidur lah sampai esok.." bisik aku ditepi telinga nya

Pergh .. tido mati..

Pangggg

"OII BONGOK! KAU TAK NAK BANGUN KE.. EXAM TAU TAKKK EXAMMMMMM!!!

"Haa haa.. apaa??" Kata Jaewon terpinga pinga.

"Exam sayangku~~,"

"Haa yelah.. kenapa exam?"

"Yahh pabo.. kau tengok jam sekarang!"

Jaewon melihat jam di telefon bimbitnya.

"Aishh..7.10.. lambat dah.. jap.. bagi aku mandi.. "

Aih.. tenang gila.. dah lambat kut..

"Kau tak payah laa nak tenang tenang sangat.. CEPAT!" Aku jerit depan muka dia..

"Ne.. ne.. arasseo.. jakkaman.."

Berbulu nya... Tengok dia siap.. kalah sloth..

"Lantak kau lah... Aku turun dulu.."

Aku turun dari anak tangga satu persatu..

Jaga keselamatan..

Maklum lah.. preggy mommy..

Dah nak masuk 3 bulan.. mesti nanti perut aku buncit... Lepastu orang tertanya tanya.. eottokhae..

Tapi tak apa lah.. asalkan Jaewon sayang aku.. hihihi..

Author's POv

"Haa.. baguslah.. 7.50 baru kau siap.. 8.15 dah start exam tau.. kau ni.. suka bangun lambat.." omel Jessy.

"Semalam tengok cerita Lafazkan Kalimah Cintaku.. tu yang tidur lambat tu.. tersedu sedu aku tengok.." balas Jaewon.

"Wtf..."

Jessy menyarung kan kasut sekolahnya, begitu juga Jaewon. Masing masing cuba untuk mengemaskan diri sebelum masuk ke pintu pagar sekolah.

"Oi suami .." panggil Jessy.

"Haa.. apasal.."

"Fighting!" Kata Jessy lalu dia memberikan satu pelukan pada Jaewon.

"Hah.. yah.. kiyowo... " Bisik Jaewon.
.
.
.
.
"Fighting adik adik abang... Buat exam last ni elok elok... kalau nak meniru tu.. cover cover sikit.. jangan bagi obvious sangat.. arachi?" Kata Jason

"Yaa yaa.. gomawo hyung.. kami pelajar cemerlang.. tak main tiru tiru ni..." Kata Jaewon sambil membuka pintu kereta.

Jessy dan Jaewon keluar dari perut kereta.

Masing masing melihat jam..

😱😱

"EOTTOKHAE 8.20 DAHHH.. NI SEMUA SALAH KAUUU JUNG JAEWON!!!" Jessy mengetuk kepala Jaewon menggunakan botol air berjenama Tupperware.

"Kau ni.. relax lah.. mengandung tu tak payah la baran sangat.. nanti turun kat anak tuu.." Jaewon menghalang Jessy dari terus memukulnya.

"Tch.. dah lah.. jom masuk kelas.. dah lewat ni..." Jessy menarik tangan Jaewon lalu bergerak menuju ke kelas.

.
.
.
"Annyeonghaseyo songsaenim.." Jessy menundukkan badan nya kepada guru peperiksaan.

"Kamu berdua kenapa lambat?"

"Urm... Saya lambat sebab sakit perut songsaenim.. Jaewon ni.. tak tahu lah pula kenapa.." balas Jessy.

Gurunya seperti memahami apa yang cuba disampaikan oleh Jessy untuk tidak menunjukkan bahawa mereka berdua tinggal bersama menjadi amat ketara dimata semua pelajar.

"Ha Jaewon.. kamu kenapa lambat?"

"Saya breakfast songsaenim..."

"Dah.. ambil tempat masing masing..." Kata guru itu.

"Hmm.. comelnya dua orang ni..." Bisik  songsaenim dalam hati.
.
.
.
.
.
Jessy meneguk air didalam botol sebelum membuka kertas soalan. Dia mengerling kearah Jaewon.

"Aih... Dah jawab dah?" Soal Jessy sendirian.

Jessy perlahan lahan menyelak kertas di muka surat pertama.

"AISHH JINJJIA?!! soalan ni aku pernah buat... Baru semalam😭😭" jerit Jessy dalam hati . Dia begitu teruja kerana soalan pertama pada hari itu membuatkan hatinya tenang.
.
.
.

"Tch.. senang.." Jaewon bermonolog dalam hati.

Masa menjawab telah tamat.

Jessy dan Jaewon berpandangan dan membuat 'thumbs up' menandakan mereka berjaya menamatkan soalan itu dengan gembira.

Guru kelas mereka tiba untuk mengutip kertas soalan.

"Songsaenim.. kalau saya dapat A+.. songsaenim nak bagi apa?" Soal Jessy sebaik sahaja guru nya tiba untuk mengutip kertas soalan nya.

"Botol susu..." Kata guru itu dengan perlahan.

"Pfttt.. baik cikgu sedekah kan Pampers..  menjadi jadi harga Pampers sekarang ni.." balas Jessy.

"Banyak lah kamu.. anak saya pun saya bagi lampin je.."

"Aa.. poor you.. hihihi" usik Jessy, lalu gurunya beredar dari situ.
.
.
.
.
.
"Jaewon-ah.. chukkahae.. kita dah habis exam.." Jessy merangkul bahu Jaewon.

"Hmm. .. Rasa happy... Next year.. penentuan kita right?" Balas Jaewon.

"Yupp.. kita kena pastikan.. kita naik pentas sama sama.. with Jaewon junior... Hihihi.."

Senyuman Jessy memberi kan ketenangan buat Jaewon. Baginya, Jessy adalah satu-satunya manusia yang perlu dia lindungi setelah pemergian Jaena.
.
.
.

Vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote

Hahahahahahahah...

Rasa macam ending dah nak dekat.. how??

#sisbuntu

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now