○Luna○
"Lägg ner." Mumlar jag för mig själv innan jag vänder ner blicken mot min mattebok igen. Varför han gjorde sådär vet jag såklart inte men att det gör mig arg det vet jag. Han får mig att känna mig dum. Och framför alla. Som att de inte redan vet att vi mycket väl vet vem varandra är. Jag tar ett djupt andetag och skakar av mig mina tankar. Vill han ha det så. Så ska han få det så.Lucky. Vem är han? Underhållning och ett samtalsämne för hela skolan. Inget annat.
När klockan äntligen ringer reser jag mig upp innan jag tar mina saker och går ut från klassrummet.
"Hej." Säger jag till Zac som precis paserar mitt klassrum när jag kommit ut i korridoren.
"Hej. Hur gick matten?" Jag rycker på axlarna.
"Bra. Hur gick det själv?"
"Bra, tror jag. Kemi är inte mitt bästa ämne precis. Men det gick bra."
"Skönt."
"Jag fick ny labbpartner." Flinar han vilket smittar av sig på mig.
"Är hon duktig då?"
"Hon är snygg." Jag himlar med ögonen innan jag knuffar till honom och stannar vid mitt skåp.
"Jag har sett att du också fått en ny klasskompis. Eller fiende. Hur man än vill se det." Jag tittar på honom och höjer på ögonbrynen. Han syftar på Lucky.
"Du kan vara lugn." Säger jag innan jag tar min jacka och stänger skåpet.
"Du vet, ibland är det inte så bra att vara för smart." Säger han aningen stressat några steg bakom mig innan han går ifatt mig. "Du kanske ska byta kurs. Det kan faktiskt vara en fördel för dig att läsa den enklare kursen eftersom du garanterat kommer att få högre be-."
"Zac. Ta det lugnt. Han är inga problem...och du borde börja lita på mig."
"Men det är faktiskt inte så bra att studera med de som är äldre än en själv. Det kan förvirra hjärnan."
"Sa vem?" Säger jag och vänder mig om för att möta hans blick som speglar allt annat än lugn.
"Ingen." Han suckar vilket får mig att flina och skaka på huvudet. "Glöm det!" Gnäller han innan han vänder sig om för att gå mot sin förmodligen sista lektion.
"Vi ses hemma."
"Hejdå!"
Helt ärligt så tror jag inte att han bryr sig om Lucky ett skit. Jag rättare sagt vet att han inte bryr sig. Det enda han kanske bryr sig om är att se till vad jag bryr mig om. Han vet vart han har mig och jag vet hur han funkar, han gillar att testa och se om hans teorier stämmer eller inte vilket det denna gången verkar ha gjort. Han är mer än nöjd över mitt svar. Som jag inte ens vet om det är sant.
Jag struntar i Lucky men han väcker fortfarande känslor hos mig som ingen annan. Det är frustrerande men jag vet inte hur jag blir av med det. Eller honom.
○Lucky○
"Ey hur fan gick det?" Jag flinar och tänder cigaretten som vilar mellan mina läppar."Bra." Max höjer på ögonbrynen.
"Bra? Bara så?"
"Nej vad tror ni? Tjejen hatar mig."
"Som du hatar henne då eller?" Jag blir för en sekund ställd av frågan och hinner inte ge honom ett svar innan han fortsätter. "För du vet, du verkade inte jätteledsen över att du faktiskt måste befinna dig i samma rum som henne flera gånger i veckan. Vilket du sa att du aldrig skulle få för dig att vilja igen."
"Vad menar du?" Frågar jag och märker hur de andra tittar bort och börjar prata om annat när han ger dem en blick och plötsligt blir aningen mer seriös.
"Jag såg hur du tittade på henne Williams. Du hatar inte henne. Eller hur?"
"De-."
"Men det borde du. Tänk lite nu för i helvete. Vill du ha Zac och hans problemungar efter dig igen? Det tror inte jag och denna gången menar jag det. Håll dig borta från Luna."