○Lucky○
"Ivy!" Jag tar tag i hennes arm och drar henne åt sidan. Jag bryr mig inte ens om att Luna står där och att Nina bad mig låta bli.
"Vad?" Fräser hon och drar åt sig sin arm.
"Vad fan har du sagt till Nina?" Säger jag argt och smäller igen dörren till klassrummet.
"Vad pratar du om?"
"Nina? Vad håller ni på med?" Hon släpper ner sin väska på bordet och lägger armarna i kors.
"Vi?"
"Du?!"
"Ingenting."
"Sluta. Hon är inte speciellt glad!"
"Och sen när började du bry dig om dina horor gråter efter dig?" Flinar hon och skakar på huvudet.
"Hon gråter inte efter mig. Hon är för fan den enda som inte gör det? Men tack vare dig så tvekar hon på mig och om du vill veta ifall det funkade så grattis för hon är jätteledsen."
"Nina? Ledsen? Hon bryr sig inte om dig och du bryr dig inte om henne."
"Vad vet du om det?"
"Varför kysste du Luna på festen?"
"För att jag var full."
"Nej för att du gillar henne och inte fucking Nina." Dörren öppnas och elever börjar röra sig in i klassrummet.
"Låt henne vara. Och om detta handlar om Luna så sluta för det funkar inte." Säger jag och vänder mig sedan om för att gå ut ur klassrummet.
○Luna○
"Vill du inte veta vad han sa?" Flinar Ivy och tittar upp från datorn hon har framför sig.
"Vem?" Svarar jag fast att jag vet vem hon menar.
"Lucky?"
"Va? Nej."
"Men sluta det vill du ju."
"Nej Ivy jag vill inte veta."
"Okej han sa att vi ska sluta hålla på med Nina och låta henne vara för hon är typ ledsen. Som att han tror på det där."
"Det kanske hon är." Säger jag även om det på ett sätt gör ont.
"Nina? Hon är en snorunge som bara vill ha honom för att ingen annan ger henne uppmärksamhet." Jag känner Lucky och han hade verkligen inte sagt så till Ivy om han inte brydde sig om Nina. Nina är Nina och jag vet om att han alltid även om han kanske inte erkänner det alltid kommer bry sig om henne.
"Om det är den enda uppmärksamheten hon får så är jag glad över att han ger henne det."
"Amen vad är det med dig?"
"Ivy. Sluta för det kommer ändå inte att bli något mellan mig och honom igen. Dessutom är han och Nina inget nytt så jag fattar inte grejen."
"Luna!"
"Sluta. Låt Nina va och reta inte Williams för det blir bara onödigt och det kommer bara leda till problem."
Ojoj