○Lucky○
Jag går in i skolan som är hyfsad tom. Varför jag ens är här är bara för att jag inte vill vara hemma. Ja vad hade hänt om mamma kom hem? Det vill jag inte vara där och ta reda på. Jag går förbi mitt skåp som jag inte brytt mig om någonsin innan jag går mot biblioteket. Jag gillar biblioteket på något sätt. Det är lugnt och man får oftast vara själv, något som just nu är typ det end jag vill för att kunna tänka på om detta är vad jag vill. Luna alltså.
Inte lång tid går innan jag känner mig iakttagen. Jag låter medvetet bli att titta upp och tittar bara ner i min dator. Efter en stund kan jag dock inte hålla mig och ser en person som jag inte vill se. Ivy. Jag tittar bara på henne innan hon flinar och skakar på huvudet precis som att jag sagt något jättedumt. Hon står kvar en stund innan någon sätter sig bredvid mig.
"Hej Lucky." Säger Lexi med ett genomfalskt leende.
"Hej?" Säger jag en andning osäkert då deras beteende inte är något jag är van vid.
"Vad gör du här så tidigt?"
"Inget. Vad gör du själv här?"
"Jag? Pratar med dig."
"Aha..." Jag tittar mot hyllan där Ivy stod tidigare men inte längre gör.
"Varför är du så nervös?" Flinar hon innan jag skärper mig och tittar på henne.
"Vill du något eller?"
"Nej bara snacka sådär som kompisar gör." Jag nickar bara och tittar sedan tillbaka ner i datorn innan hon lägger huvudet på sne. "Eller har du sett Luna förresten?" Det är som att något bara stelnar till i kroppen på mig.
"Va?"
"Luna?"
"Ja- ja elle-." Någon lägger sin hand över min axel vilket får mig att titta upp på personen som även avbryter mig.
"Men Lexi hur ska han veta vart hon är?" Lexi flinar och rycker på axlarna.
"Han kanske vet?" Hon ställer sig upp innan Ivy som står bakom mig istället ställer sig framför mig.
"Det gör du ju inte? Eller?" Jag skakar på huvudet och fattar inte vad som pågår riktigt.
"Nej."
"Där ser du Lexi." Ler Ivy och lutar sig närmre mig. "För du skulle ju aldrig ljuga om en sådan sak?" Jag hinner inte ens svara innan hon vänt sig om och är påväg bort tillsammans med Lexi.
Jag sitter kar länge och bara försöker lösa vad som precis skedde. Inte en chans att de vet något. Luna bad mig att inte säga något till Ivy eller Lexi och att den enda som får veta om någon ens ska det är Wilma. Jag tänker på om jag ska skicka iväg sms:et till Luna och fråga om hon har sagt något men ångrar mig snabbt och raderar meddelandet. De kan inte veta. Och om de nu gör det så kommer det inte ta lång tid härifrån tills allt är tillbaka där vi började. Igen.
○Luna○
Något är fel. Vad vet jag inte och jag vågar helst inte gissa heller. Lucky har iallafall inte ens tittat på mig idag utan gick bara rakt förbi mig även tillfällen då ingen viktig person varit i närheten.
"Så vad gjorde du igår?" Jag blir aningen chockad av Lexis fråga då hon mycket sällan ställer en sådan fråga.
"Inget. Jag hjälpte Zac med matten bara annars kollade jag typ på tv hela kvällen, själv då?" Ivy nickar precis som att hon är väldigt skeptisk till det jag säger. Och andra sidan är det sant. Jag hjälpte honom med matten men jag var också med en annan person som absolut inte ska nämnas.
"Jaha." Jag tittar på henne och skakar på huvudet.
"Vad är det?"
"Vad menar du?"
"Ja men ni är ju skitkonstiga?"
"Vi?" Skrattar Ivy nästan på ett hånande sätt innan hon tittar ner i sin bok.
"Ja ni."
"Nej jag har inget att dölja. Inget konstigt alls." Säger hon och ler mot mig innan hon reser sig upp och går.