4.2

906 28 7
                                    

○Lucky○

Jag vet inte vad jag känner eller tycker längre. All ork till att känna något rinner ur mig. Jag kan inte tänka klart. Att jag mår bra i hennes närhet kan jag inte säga att jag inte gör, däremot vet jag inte om det betyder något speciellt. Det behöver inte göra det. Hon är lugn och jag är allt annat än lugn. Hon är glad, jag är inte glad. Hon vet vad hon vill och det vet inte jag, jag tänker inte ens på vad jag vill. Hon är min totala motsats och hon har allt det som jag vill ha. Det är väl inte konstigt att jag dras till henne då? Vad jag har känt en gång är inte ens relevant längre. Eller? Kanske är det relevant men om det är så då har jag inte ens släppt henne och så vill jag inte tänka att det skulle kunna vara.

"Lucky?" Jag tittar upp på Max som räcker mig en flaska vatten.

"Vad är det med dig?"

"Va?"

"Varför tittar du Luna?" Jag vänder mig mot honom och talar om för mig själv hur dum i huvudet jag är som inte tänker mig för.

"Jag tittar inte på henne." Han höjer på ögonbrynen och skakar på huvudet.

"Lägg av för du ska inte vara med henne. Hon är inte bra för dig." Han har rätt. Hon är inte bra för mig. Bara för att jag vill ha henne på något konstigt vänster betyder inte det att det är vad som är bäst. Att vara med henne kommer inte sluta bra hur jag än försöker.

"Jag vet..." Suckar jag och gör så gott jag kan med att försöka tänka på något annat.

○Luna○

"Varför tittar han på dig?" Frågar Ivy en aning bittert innan hon tar en tugga av sitt äpple.

"Vem?"

"Lucky? Har ni gjort något eller vad fan är detta?" Wilma som är den enda som vet och den enda som jag egentligen litar på just nu tittar ner i sin mobil.

"Nej."

"Nej? Varför glor han då?" Fnyser hon precis som att hon inte litar på vad jag säger.

"Men jag vet väl inte? Skit samma." Hon tittar på Lexi och flinar sedan på ett sätt som jag inte uppskattar.

"Du har gjort något med honom." Jag skakar på huvudet. "Var du på hans fest som var superhemlig men som hela stan vet om ändå?"

"Nej..." Säger jag börjar känna mig lagom obekväm med hennes frågor. Hon ger ifrån sig ett skratt och tittar på Lexi.

"Du var där!" Skrattar hon hånfullt.

"Nej jag var inte där." Säger jag bestämt och suckar.

"Knulla ni?" Flinar hon och tittar bort mot Luckys bord.

"Nej har jag sagt."

"Sluta ljug jag ser ju att det är något!"

"Nej jag lovar jag har inte gjort något med honom."

"Ska jag fråga honom?"

"Ivy sluta..." Mumlar Wilma innan Ivy vänder sig mot henne.

"Wilma håll käften för du var säkert också där, du också kanske Lexi? Jag vet inte, jag var inte där iallafall och jag hade sagt det om jag var det men jag vet inte vi kanske inte alls berättar allt för varandra längre. Eller Luna?"

"Jo de-."

"Bra. För vi håller ihop." Jag nickar och tittar upp på henne som jag vet är mån om att vi absolut inte ska dras ifrån varandra vilket annars är väldigt väldigt vanligt och har typ hänt alla gäng som vi på denna skolan. Ivy skulle inte kunna finna sig i en värld där hon inte har sina tjejer och det kan väl inte jag heller men samtidigt kanske det hade varit bättre att inte behöva berätta allt hela tiden. Och nej det kanske man inte behöver nu heller men det leder till dålig stämning, folk slutar lita på en och tillslut är man inte ens vänner längre. Ja så snabbt brukar det typ gå. Att veta precis allt om varandra är någon storts trygghet samtidigt som det vänds direkt emot en om man en dag skulle komma dit då man plötsligt går mot varandra istället för med. Precis vad jag är rädd för ska hända nu.

LuckyWhere stories live. Discover now