○Nina○
Jag slänger ner mina kläder i min väska och slänger upp den på axeln innan jag springer ner för trappan. Jag hör hur ytterdörren smälls igen och av ren chock stannar jag hopplöst upp. Fan.
"Nina?!" Utan att svara går jag ner och ser Ivy stå framför dörren med armarna i kors. "Vart ska du?" Jag drar på mig min jacka och slänger en snabb blick på henne.
"Hem. Sluta bry dig." Säger jag och drar fram en cigg innan jag tittar på henne.
"Vadå hem?"
"Hem till min morsa idiot."
"Det kan du väl inte?"
"Ja men skit du i det. Vad är du här för ens? Ska du försöka hindra mig från att dra härifrån också eller?" Hon flinar och suckar innan hon skakar på huvudet.
"När ska du ge dig?"
"Vad?!"
"Tror du att han är kär i dig eller?"
"Ursäkta?"
"Du hörde mig." Jag lägger armarna i kors och tar ett steg närmre henne.
"Gulligt att du bryr dig om mig men jag gillar inte dig. Okej? Vi är inte syskon, vi är inte kompisar, vi är ingenting så sluta lägga dig i." Ler jag och ber henne flytta på sig för att jag ska kunna dra så snabbt som möjligt, något hon inte gör.
"Gör som du vill men jag varnar dig bara."
"Flytta på dig." Hon flinar bara och öppnar upp dörren innan hon flyttar sig en bit åt sidan.
"Ha det så bra."
"Hora." Mumlar jag när jag går förbi henne och hör inte ens hennes förmodligen dåliga förolämpning tillbaka till mig innan jag sätter mig i taxin som redan väntar.
Jag har aldrig gillat Ivy. Inte för att hon och jag någonsin haft förutsättningarna för en bra relation men mest för att hon hela tiden gör såhär. Tror att hon kan bestämma eller tror att hon vet bäst. I alla fall brukar jag vanligtvis inte bry mig om henne då hon är helt oväsentlig men detta. Jag hatar att hon försöker få mig att se ut som ingeting jämfört med Luna. Som att jag inte redan vet om hur Williams fungerar och som att jag inte redan vet vad han har haft med henne. Som att jag inte tänker på det hela tiden.
○Lucky○
"Så?" Hon skakar bara på huvudet och suckar.
"Inget."
"Men Nina vad sa hon?"
"Ingenting." På ett sätt visste jag att detta skulle hända förr eller senare men samtidigt kändes det hela tiden som att det inte kunde hände. Ivy och Nina. De pratar aldrig och vad jag vet så bor de aldrig tillsammans. Något jag är helt säker på är att Nina inte tål varken Ivy, Lexi eller Luna. Luna är väl dock den personen som hon bryr sig minst om, förmodligen för att bara låtsas som att hon inte finns. Något många tror är att jag hela tiden har varit med Nina för att reta någon men så är det inte. Inte förens nu har det kanske varit lite så. Annars är jag med henne för att hon är hon. Nina kan jag inte förklara. På ett sätt tror jag att vi båda bara är någon sorts lek för varandra men jag kan inte alls undgå att känna mig lite lite tom utan henne. Eller tom och tom. Det känns som att någon saknas iallafall för i slutändan är hon ju Nina.
"Ingenting?"
"Nej hon... sa ingenting."
"Fast så säger du varje gång hon är på dig om något."
"Ja men va fan tror du att det är då?"
"Jag?"
"Vad annars..." Mumlar hon och tittar ner i marken.
"Skit i henne har jag sagt."
"Ja men hur jävla lätt är det då?"
"Bara gör det."
"Det är så lätt för dig att säga så för det är inte du som kommer att se dum ut sen."
"Vad menar du?" Jag ber i mitt huvud att hon ska sluta för jag vet vart allt kommer leda och jag vill inte ha det så. Inte nu. Inte någon gång vill jag att hon ska känna så.
"Hon har ju rätt?"
"Om?"
"Dig och mig och alla. Du kommer inte att välja mig framför hennes kompis." Säger hon med ett leende som jag vet att hon håller uppe bara för att dölja det hon egentligen känner. Som att hon inte bryr sig.
"Sluta."
"Vadå sluta, du vet ju att det är så och du vet precis som jag vad jag är för dig." Säger hon innan hon tar ett djupt andetag och en tår trillar ner för hennes kind. Något jag aldrig sett Nina göra är att gråta och att det är pågrund av mig känns faktiskt inte bra, inte bra alls och oavsett vad jag sagt om henne är hon en av de få som jag faktiskt bryr mig om. Tro det eller inte.