Hoofdstuk 6 - Raf

85 15 0
                                    

Hoofdstuk 6 - Raf

Ik zat zwijgend naast Mila op de bank. Normaal na school begon ik een gesprek en hadden we het over onze dag, maar dit keer bleef ik stil. Ik moest nadenken. Nadenken over wat ik had gedaan.

Ik liep het schoolplein op. Mijn laatste les was afgelopen en ik had besloten dat ik gewoon stilletjes weg zou fietsen, doen alsof ik niet aan de afspraak met Lex en Harold had gedacht. Gewoon weggaan, dat was het plan. Maar helaas, toen ik weg wilde gaan, stonden ze me al op te wachten. En niet alleen Lex en Harold, maar ook nog een paar andere lui, die er bijzonder onguur uitzagen.

Vanaf alleen al denken aan die aanblik kreeg ik een droge mond. Ik liep zonder iets te zeggen de keuken in en opende de kraan. Terwijl ik voorzichtig wat dronk, dacht ik aan wat er verder gebeurd was.

Ik stapte van mijn fiets en Lex sloeg zijn armen over elkaar.
"Kijk eens wie we daar hebben," had Lex spottend gezegd. "Raaf de Wees."
Er klonk een soort gegrom uit de groep dat waarschijnlijk gelach moest voorstellen en ik werd wit.
"Ik heb hier geen zin in, Lex," zei ik zacht en hij lachte hard.
"Dat is rot voor je. Maar afspraak is afspraak."
Hij kwam dichterbij, zodat zijn gezicht vlakbij de mijne zat. Hij rook ergens naar, maar ik kon niet plaatsen naar wat.
"En ik ben een man van mijn woord."

Mijn hoofd begon te bonken. Ik deed de kraan uit en liep weer terug de kamer in.
"Ik ga naar boven," zei ik tegen Mila. "Moe."
Mila knikte me enigszins verbaasd toe en ik liep snel naar mijn slaapkamer.
Er was daar veel gebeurd, met Lex en Harold. Ik weet niet wat me bezielde, maar het zou niet weer gebeuren.

Toch?

Verloren (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu