Hoofdstuk 16 - Raf

74 11 23
                                    

Hoofdstuk 16 - Raf

Drie weken later

Ik drukte mijn laatste peuk vlak voor mijn huis tegen de muur, deed de deur open en liep naar binnen.

"Goedemiddag, lieverd," glimlachte oma.
Ik bromde wat terug en liep de trap op, naar de douche. Mijn zuur ruikende kleren smeet ik in de wasmand en ik douchte vluchtig.

Daarna trok ik schone kleren aan, stak een nieuwe peuk op en ging gedachteloos op het balkon staan.

Ik ging nu inmiddels al drie weken elke dag na school met de jongens mee en ik moet zeggen, ik genoot ervan.

Als ik bij hen was, hoefde ik niet meer terug te denken aan die tijden dat ik het sukkeltje van de klas was, al was dat nog maar een paar weken geleden.

Mijn telefoon ging af en toen ik zag wie het was, verscheen er een glimlach op mijn gezicht.

"Hey, baby," zei ik zwoel door de telefoon.

"Hey, schat," klonk vanaf de andere kant Alisha's stem.
"Kom je vanavond bij me langs?"

Ik nam nog een trekje van mijn joint.
"Tuurlijk. Ik vertel oma wel dat ik bij Johan eet."

Ik hoorde Alisha lachen door de telefoon.
"Kun je je nog voorstellen dat je ooit met die sukkel omging?"

Ik zuchtte diep.
"Tijden vergaan, lief. Gelukkig."

Ik klikte de telefoon uit en keek naar Alisha's profielfoto. Ze was en bleef het mooiste meisje uit de klas. En ook nog eens de enige die ook aan de drugs zat, dus dat kwam goed uit.

Ik liep weer door de badkamer en keek even in de spiegel. Ik zag een onverzorgde jongen, met te lange stoppels en warrig, zwart haar. Niet meer de jongen van vroeger. De Raf van vroeger was zo goed als verdwenen.

Of hij er diep van binnen nog zit? Ik zou het niet weten. In elk geval diep weggestopt.

Dat het oma en Mila opviel dat ik er niet zo verzorgd uitzag, boeide me niets meer. Ze hadden niet door dat ik aan de drank en drugs zat, dat was het belangrijkst.

Ik liep naar beneden en ging gauw de kamer in.
"Ik eet bij Johan," zei ik tegen oma. Daarna liep ik de deur uit.

Het viel me achteraf op hoe verrassend goed die woorden uit mijn mond kwamen. Ik was zo ongeveer permanent high, dus ik was blij dat ik nog een beetje kon functioneren.

Ik voelde in mijn kontzakken. Ja, de condooms zaten er nog. Op naar Alisha.

Verloren (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu