Hoofdstuk 13 - Mila

64 11 0
                                    

Hoofdstuk 13 - Mila

Toen ik thuis kwam, hoorde ik dat de douche aanstond. Vreemd, het was midden op de dag en iemand was aan het douchen.

Ik liep de woonkamer in, waar ik opa en oma trof die een potje scrabble aan het spelen waren. "Hallo opa, hallo oma!" begroette ik ze vrolijk. Ik kreeg een 'hallo' terug van opa, gevolgd door oma die me een knuffel gaf.

"En hoe was het op school?" vroeg ze. Ik haalde mijn schouders op. "Ik leef nog!" glimlachte ik. Oma ging weer verder met het spel, terwijl ik naar de keuken liep om een glaasje drinken voor mezelf in te schenken.

Met een glas ranja en twee koekjes liep ik de trap op, naar mijn kamer om huiswerk te maken. De douche was nog steeds bezig, dus ik concludeerde daaruit dat Raf onder de douche stond.

Toen ik over de overloop liep, rook ik een eigenaardige geur. Het was een geur die niet hier in huis thuishoorde, maar ook een geur die me niet één twee drie bekend voor kwam.

Ik liep door naar mijn kamer, zette het glas drinken op mijn bureau en sloot de deur. Vervolgens zette ik muziek aan, en begon ik aan mijn huiswerk.

*

Na een tijdje hoorde ik de douche nog steeds lopen, die stond nu toch wel aardig lang aan. Ik liep mijn kamer uit en klopte op de deur.

"Raf? Alles goed?" vroeg ik. "J-ja hoor!" antwoordde hij zacht. Zijn stem klonk anders, of kwam dat doordat ik net muziek had geluisterd? "Oké!" zei ik, met enige twijfels, en ik liep terug naar mijn kamer. Mijn gevoel zei dat er iets niet klopte, maar ik kon niet plaatsen wat dat dan zou moeten zijn.

Verloren (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu