✖2✖

1.9K 105 54
                                    

Olivia's pov

Als we aankomen bij het kasteel, staat daar een streng uitziende vrouw te wachten. 'Olivia Red?' Zegt ze vragend. Ik knik. 'Je moet wachten met de eerste jaars. Dan wordt je zo ingedeeld.' Ik knik rustig, maar van binnen ga ik dood van de zenuwen.

Ik zeg de jongens gedag en loop richting de vrouw.

Als alle eerste jaars er ook zijn begint ze te praten. 'Hallo, ik ben professor Mcgonagall! Afdelingshoofd van Gryffindor. Zometeen gaan we naar de Grote Zaal, daar worde-' ik luister al niet meer.

Mijn zenuwen spelen hoog op. Mijn moeder wil me zien in Slytherin, maar ik wil liever Ravenclaw of Gryffindor. Als ik niet in Slytherin kom, onterft ze me. Maar ik wil het echt niet.

'Er zijn klaar om jullie te ontvangen!' Dringt Mcgonagalls stem tot me door. We lopen de zaal in en ik zie tot mijn verbazing een hoed in het midden staan.

Ik hoor en voel hoe mensen me na fluisteren, maar het maakt me niks uit. Met opgeheven hoofd loop ik door. Ik hoor iemand fluiten en draai mijn hoofd. Het is een jongen van Hufflepuff. Ik knipoog gauw naar hem en loop dan weer door.

Als we aangekomen zijn bij de hoed is het even stil. Dan gaat de scheur van de hoed open en begint hij te zingen.

Als hij klaar is barst het applaus los. Ik glimlach, als ik me niet vergis is dit de sorteerhoed.

Professor Mcgonagall rolt een perkament uit en schraapt haar keel.

Ze leest een naam op en een meisje komt zenuwachtig naar voren. Ze zet de hoed op en na een tijdje roept die: 'Slytherin!' Ze zet de hoed opgelucht af. Een hoop namen komen voorbij en op een gegeven moment sta ik er alleen.

'Red, Olivia! Olivia stroomt in, in het 5e jaar!' Ik loop rustig naar voren en fluister mezelf in dat het goed komt.

Als ik op de stoel zit wordt de hoed me opgedaan. 'Een Red, interessant. Sluw en intelligent en moedig! Ik neig naar Slytherin.' 'Niet Slytherin.' Mompel ik. 'Maar ik ben de sorteerhoed, ik bepaal!' 'Maar ik wil daar niet, echt niet!' Ik voel langzaam mijn ogen overstromen. 'Dus je ouders mogen je gewoon onterven, omdat jij in een "slechte" afdeling wordt geplaatst?' Nu is waarschijnlijk duidelijk te zien dat ik huil. 'Ouder! Ik heb alleen nog maar een moeder! Slytherin is voor slechte mensen,' fluister ik stil erachter aan. 'Jij durft me tegen te spreken?' 'Natuurlijk durf ik dat! Ik doe het toch?!' Fluister ik weer zachtjes. 'Je hebt veel moed, jongedame. Je moed overheerst de sluwheid.  Maar let op, dat kan zo weer veranderen. Ik denk dat jij weet waar ik jou moet plaatsen.' 'Gryffindor?' Zeg ik vragend. 'Goed geantwoord!' Het laatste woord galmt door de Grote Zaal. 'Gryffindor!'

De tafel van Gryffindor begint hard te klappen. Ik sta op met een glimlach en huppel erheen. 'Wat was er?' Vraagt Sirius als ik aan kom. Even twijfel ik, maar ik besluit het toch te zeggen. 'De sorteerhoed wilde me in Slytherin plaatsten.' Fluister ik in zijn oor. 'Hij wees me er daardoor ook gelijk even op dat ik nog maar 1 ouder heb.' Ga ik door terwijl ik slik. Dan dringt de waarheid tot me door.

'Oh nee! Mijn moeder gaat me onterven.' Zeg ik terwijl ik mijn hoofd op tafel laat vallen.

'Olivia'
'Ze zal echt zoveel brulbrieven sturen!'
'Olivia'
'Shit ze zal me haten!'
'Olivia'
'Na wat er net pap is gebeurd haat ze Griffoendor!'
'OLIVIA!' Schreeuwt Sirius nu half. Geërgerd kijk ik op. 'Wat?'

'Ik ben ook onterft. Mijn naam is van de familie stamboom geschroeid. Iedereen haat me thuis.' 'Oh' Zeg ik terwijl ik Sirius meelevend aankijk. 'Sorry!' 'Het is nie-' Maar dan verschijnt er eten op tafel en roep ik heel hard: 'ETEN!'

Geamuseerd kijkt Sirius me aan. 'Hahah Sirius, je kon niet eens je zin afmaken!' Lacht James terwijl hij kijkt hoe ik eet. 'Is het interessant?' Zeg ik terwijl ik opkijk naar James. Gauw doet hij zijn handen in de lucht, als teken van overgave.

Na het feestmaal staat Dumbledore op. 'Nog even een paar dingen! Het Forbidden Forest is verboden voor leerlingen. Sommige oudere jaars moeten dat nog eens goed in hun oren knopen.-' Hij kijkt naar de jongens naast me. 'Verder wil ik namens meneer Filch  zeggen dat toveren tussen de lessen door verboden is. Dat was het wel.  Welterusten!' Alle leerlingen staan in een keer op.

Ik zie hoe een Klassenoudste struggles heeft om met de eerste jaars door de menigte te komen. Dus ik  besluit haar te helpen. 'PARDON! VERS VLEES IN AANTOCHT!' Roep ik terwijl ik me een weg door de menigte baan. Direct gaat bijna iedereen opzij. Iedereen kijkt me aan. 'Zien jullie niet dat die eerste jaars bijna geplet worden?!' Roep ik naar iedereen. 'Laat hun voor!' Wonder boven wonder luisteren ze naar me.

Een aantal Slytherins komen op me af. 'Wie denk jij wel niet dat je bent?!' Krijst een meisje met een grote bos zwarte krullen. 'Jeetje, ik hoef niet doof te worden!' Zeg ik terwijl ik haar sarcastisch aan kijk. 'Ik sta naast je!' Verduidelijk ik haar. Een jongen met witblond haar kijkt me geamuseerd aan. 'Heb ik iets van je aan, barbie?' Vraag ik sarcastisch als ik hem aankijk. Hij negeert me en steekt zijn hand uit. 'Lucius Malfoy! Dat is-' Hij wijst naar het meisje dat naar me schreeuwde. '-Bellatrix Black'

Verveeld kijk ik hem aan. ' Olivia Red' antwoord ik enkel.

'Ik zie dat je vriendjes bent geworden met mijn verachtelijke en lelijke neef!' Zegt Bellatrix terwijl ze naar Sirius wijst. 'Ik denk dat wij een andere mening hebben over verachtelijk en lelijk, Bellatrix!' Zeg ik ijzig terwijl ik mijn ogen over haar heen laat glijden.  'Jij kreng! Ik ben mooier dan jij hoor lelijke Bloedverrader!' 'Auw, ik zou bijna beledigd zijn.' Zeg ik met een grijns.

'Je bent een slet!' 'Die heb ik nog niet eerder gehoord,' Zeg ik terwijl ik naar mijn nagels kijk. 'Maar goed, ben je klaar met zwakke beledigingen naar mijn hoofd gooien? Ik heb betere dingen te doen.' Ik wil me omdraaien, maar dan bedenk ik iets. Ik loop op Bellatrix af en trek haar aan haar stropdas naar haar toe. 'Ik weet dat we het punt slet en lelijk al voorbij zijn, maar ik ben liever een slet, dan dat ik op jou lijk..' Fluister ik in haar oor. Dan draai ik me om en sla mijn haar in haar gezicht.

Vervolgens loop ik weg. Ik hoor hoe mensen achter me aan rennen. 'Olivia, wacht!' Ik stop met lopen en draai me om. 'Sirius, James, Remus en Peter' Zeg ik kil. 'Ik kan niet geloven dat dat Sirius' familie is.' Zeg ik vervolgens met een grijns. Ze beginnen allemaal te lachen, en met zijn 5en lopen we naar de Leerlingenkamer.

✖✖✖✖✖✖✖
Heey,

Omdat dit boek nieuw is, is dit een extra hoofdstuk.

'Je bent goed!' "Fijn dat we het eens zijn!' 'Urg wat een arrogantie weer!' 'Daar gaan we weer!'

Hoop dat jullie het leuk vinden❤

Tot over 4 dagen💕

Xxx Jonna✖❤

My famous Marauders storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu