Een paar weken later
Olivia's pov
Ik druk me nog meer tegen hem aan en mijn knieën knikken als hij met zijn mond mijn nek verkend. Na een tijdje drukt hij zijn lippen weer op die van mij, terwijl hij me meer tegen de zijkant van de kast duwt.
Zijn lippen verlaten die van mij als ik iedereen hoor aftellen. Ik maak een jammerend geluidje en grijnzend stapt hij van me weg. Dan dringt het tot me door. Wat heb ik gedaan?
'3, 2, 1!' Dan wordt de kastdeur open getrokken. Een aantal ogen staren me aan en ik probeer een grijns op mijn gezicht te toveren. Fuck! Dit is niet goed.
Hij loopt langs me heen en zijn grijns is wel gemeend. Kan dit nog erger worden?
We lopen langs de Firewhiskey en iedereens mond valt open. 'Jullie hebben gezoend?'
------------------------------------
24 uur eerder
'Weet je, ik heb eigenlijk wel zin in een feestje.' Zeg ik lachend tegen Brent. Dan geven we die, het is toch vrijdag!' Ik kijk hem lachend aan. 'Goed idee.' Dan sta ik op. 'Dames en heren, mag ik jullie aandacht?!' Een 6e jaars Ravenclaw kijkt me grijnzend aan. 'Jij altijd!' Ik geef hem een knipoog en kijk de zaal weer in. 'Vanavond! Feestje! Op de 7e verdieping!' Roep ik enthousiast. 'Alle afdelingen mogen komen! Zolang je je gedraagt.' Zeg ik terwijl ik lachend grijns.
Iedereen begint enthousiast te roepen en ik ga grijnzend weer zitten. 'Dat is geregeld.' Zeg ik terwijl ik lachend mijn vrienden aankijk. 'Je bent ongelofelijk!' 'Hoezo?' 'Je doet dat gewoon.' 'Ja, duh jullie doen het niet hoor.' Zeg ik grijnzend en direct verandert Bella blik.
'Dat komt door wat je met dat bloedzuigermeisje heb gedaan.' Zegt ze een beetje boos. Ja, je hoort het goed. Die Joanna is weg! En raad eens, dat is mijn fout. Fase 5, iemand gebruiken als aas. Helaas liep het een beetje uit de hand en is ze omgekomen. Tja, het is niet dat ze populair was ofzo. 'Waarom denk je nou dat ik het was?' 'Dat meisje, dat dood is. Dat kind had jou de dag ervoor verbeterd.' 'Ja, who cares! Denk je echt dat ik haar bewusteloos sloeg, toen martelde en daar na haar heb laten bloeden alleen zodat Joanna zou zwichten en haar zou leeg zuigen?!' 'Dat is precies wat ik denk, hoe weet je anders de details.' Brent zit er een beetje stilletjes bij. Hij weet dat het precies zo is gegaan.
'Ik weet altijd alle details. Ik bedoel, ik wist ook dat Julia vreemd ging tegenover Alan, die knappe Ravenclaw die net antwoordde. Evans en Potter hebben vorige week gezoend toen ze dronken waren. Oh en vergeet niet dat er van de mensen die aan de tafel van Slytherin zitten, er ook nog een stuk of 4 met mij gezoend hebben en daardoor vreemd zijn gegaan.' Zeg ik en mijn blik schiet even naar Rolph, die me smekend aankijkt. Gelukkig ziet Bella het niet.
'Maar goed, als je nog steeds denkt dat ik het was, dan kan je misschien maar beter andere vrienden zoeken.' Zeg ik nijdig als ik haar onderzoekende blik zie. Opeens verschijnt er een rode plek op haar arm, ze trekt een pijnlijk gezicht en grijpt ernaar. Dat is mijn teken. Ik sta op. 'Kom je Brent?' Zeg ik en ook hij staat op. 'Ik ga vast naar de les.' 'Wat heb je?' Vragen de Lestrange broertjes. 'Potions.' 'Wij ook!' En ook zij staan op. Ik sta in het midden met aan elke kant een Lestrange. Brent buigt naar me toe. 'Ik moet nog even naar de common room. Zie je daar!' Dan loopt hij weg.
Ik sla om beide jongens een arm. 'Let's go!' Dan lopen we met zijn drieën weg van de tafel van Slytherin. 'Rolph!' Het is Bella. We draaien ons om en we zien haar gekwetste blik. 'Ga je haar ooit vertellen dat je vreemd bent gegaan?' Zeg ik zo zacht dat Bella het niet hoort. 'Je bent wat?' Vraagt Alex grijnzend. Rolph negeert hem en zet een stap naar Bella. 'Jep, hij is vreemd gegaan... Met mij..-' Zeg ik zacht tegen Alex. Hij grijnst en trekt Rolph terug. 'Let's go!' Ik begin te grijnzen omdat hij mijn woorden gebruikt. 'Origineel Lestrange.' Zeg ik lachend wanneer ik mijn arm door die van hun haak. We lachen samen en lopen dan de Grote Zaal uit.
Aan het einde van de dag ga ik naar mijn slaapzaal. Ik ga door mijn kast opzoek naar het juiste jurkje. Al gauw vind ik wat ik nodig heb.
Ik doe mijn make-up even gauw en stop mijn outfit en de hakken in een tas. Dan loop ik naar beneden. 'Wat ga je doen?' Vraagt Brent, waardoor de groep op kijkt. 'Ik ga naar de 7e verdieping.' 'Oh ja.' Brent kijkt me aan. Hij is sinds dat gedoe met Joanna al afstandelijk. En eigenlijk neem ik het hem niet kwalijk.
Om eerlijk te zijn ben ik diep geschokt en wacht ik tot dat ik breek. Ik heb alles namelijk zien gebeuren. Dat Joanna haar zag liggen en haar vervolgens leegzoog...
'Ga je mee?' Vraag ik hoopvol. 'Ik moet nog wat huiswerk doen.' 'Prima, dat moet ook gebeuren.' Zeg ik lachend, maar van binnen voel ik de pijn. 'Ik kan wel mee gaan.' 'Sorry, maar dan ben ik liever alleen.' Zeg ik grijnzend tegen Alex, en ik steek mijn tong uit. Dan loop ik gauw door.
Als ik bij de 7e verdieping aankom bedenk ik de kamer die ik wil hebben.
Groot, maar niet te groot. Iedereen moet erin passen. Er moet drank zijn en een dans vloer. De kamer moet zelf de mensen die lelijk doen eruit gooien, ook moet hij ervoor zorgen dat de decoratie past bij het soort feest. Oh en natuurlijk dat de deur de hele avond en nacht te zien is.
Als ik klaar ben verschijnt er een deur. Ik stap naar binnen en het is perfect. Ik kijk omhoog en zie allemaal sterren. In de hoek van de kamer staat een drankjes tafel. Het midden is een dansvloer. Er is zelfs een trap naar boven en eigenlijk wil ik niet weten wat je daar vindt. Er is ook een zit hoek en genoeg gelegenheden om te zitten of even gezellig te praten. Mijn blik gaat omhoog en ik zie boven ook nog een zithoek. Dit wordt fantastisch, laat het feest beginnen.
JE LEEST
My famous Marauders story
FanficSequel on Going to Hogwarts again. Olivia Red wordt na haar 4e jaar op Beauxbatons overgeplaatst naar Hogwarts. De meesten zouden haar zien als een voorbeeldige leerling, maar laat je niet misleiden door de buitenkant. Olivia windt elke docent zo om...