Lees alsjeblieft mijn bericht op het einde! Ik heb wat aan jullie uit te leggen...😔
Olivia's pov
De volgende ochtend zit ik gewoon aan het ontbijt. Gisteravond voelde zo goed, maar was zo slecht.
Ik heb niet de moeite genomen om mijn zuigzoenen weg te werken en daarom hangt mijn blonde haar over mijn schouders en komt tot halverwege mijn rug.
Mijn blik schiet naar de tafel van Gryffindor waar Lily en de jongens zitten. Als ik Sirius' nek zie begin ik onbewust te grijnzen.
'Dus na een paar dagen spoorloos te zijn ben je weer terug?' Vraagt Cissy terwijl ze naast me komt zitten. 'Ja! Ik ben terug!' Zeg ik vol overtuiging. 'Mooi zo!' Zegt Romea die er ook bij komt zitten. Ik glimlach naar haar en doe mijn haar achter mijn oor en vergeet daarmee even mijn zuigzoenen.
'Olivia Red!' Roept Cissy grijnzend, waardoor iedereen omkijkt. Gauw doe ik mijn haar weer voor mijn nek en kijk haar dodelijk aan. 'Zijn ze van Alan?' Vraagt Romea zacht. 'Mocht ik willen.' mompel ik. Brent komt naast me zitten en glimlacht even. 'Wat hoorde ik nou over zuigzoenen?!' Zegt hij redelijk hard terwijl hij grijnst. Onze tafel, die van Gryffindor en die van Ravenclaw kijken ons weer aan. En daarmee bedoel ik ook Sirius en Alan. Sirius grijnst en Alan kijkt me bedenkelijk aan. Gelukkig zit onze tafel bij de muur, dus ik draai me naar de muur. 'Brent, het is vreselijk! Kijk!' Ik haal mijn haar weg en nu is te zien dat over mijn hele linker kant vanaf achter mijn oor doorlopend tot in mijn blouse zuigzoenen zitten. Cissy en Romea zien het ook en happen naar adem. 'Oh my-' 'God!' maakt Bella af. 'Je hebt niet stil gezeten zie ik.' Ik bloos een beetje. 'Alan loopt op ons af.' Ik doe mijn haar ervoor en laat het dikker en langer worden.
'Heey Alan!' 'Olivia.' Zegt hij terwijl hij de rechterkant van mijn nek bestudeerd. Waar gelukkig geen zuigzoenen zitten.
'Ik wilde vragen of het gisteravond gelukt was?' 'Wat?!' 'Dat wat je nog moest doen. Wat was het?' Zegt hij wantrouwig. 'Oh ja dat! Ik heb Charms geoefend, ik heb vandaag een toets.' Denkend aan het Charms lokaal waar ik gisteravond was.
James' pov
Samen met Lily, Sirius en Remus luisteren we het gesprek van Olivia af.
Nadat Olivia haar zin heeft afgemaakt verslik ik me in mijn pumkinjuice. Ik begin te hoesten en de andere kijken me verbaasd aan. Ieuw, Olivia en een random jongen in het Charms lokaal. Ik moet er niet aan denken.
Lily's blik wordt bedachtzaam en daarna begint ze te grijnzen. Oh shit, ze heeft het door.
'Lily, wat ging je gisteren eigenlijk doen? Je was niet in de Hospital wing?' Vraag ik om het onderwerp te veranderen. 'Ik was bij de Astronomietoren. Ik moest even rustig worden.' Zegt ze. Sirius kijkt haar even aan. 'Toen ik daar kwam, was ik niet alleen. Olivia was er ook.' Mompelt ze zachtjes. Ik kijk geschrokken op. Sirius lijkt niet verbaasd en Remus staart haar bedenkelijk aan. 'We hadden ruzie en ze stond op de rand. Ik maakte een opmerking over S-jullie en stapte naar haar toe.' Ze kijkt naar haar handen en ik merk dat ik niet de enige ben die haar verspreking heeft gehoord. 'Ze stapte naar achteren en gleed uit. Ik rende naar haar toe om haar te saven en ze pakte me vast. Maar ik was niet sterk genoeg en ze trok me mee.' Ik hap geschrokken naar adem. 'Hoe- hoe?' Stotter ik, niet instaat normaal te praten. Ze wilt antwoorden maar haar aandacht wordt getrokken door de uilen die de zaal in vliegen. Eentje landt bij haar, maar ze geeft er geen aandacht aan. Haar blik is gevestigd op Olivia, die een uil met zwarte veren en groene ogen aait. Ze kijk met een bezorgde blik naar de brief in haar hand. Bellatrix kijkt nieuwsgierig naar de brief en Brent tikt haar aan. Ze geeft hem een bepaalde blik en dan kijkt ze onze kant op. Haar mond mimet een woord en dan richt ze zich tot Alan.
JE LEEST
My famous Marauders story
FanficSequel on Going to Hogwarts again. Olivia Red wordt na haar 4e jaar op Beauxbatons overgeplaatst naar Hogwarts. De meesten zouden haar zien als een voorbeeldige leerling, maar laat je niet misleiden door de buitenkant. Olivia windt elke docent zo om...