** tre **

1.8K 77 8
                                    

We lopen naar het vliegtuig. Een privé vliegtuig. Nino en Gio zullen de piloten zijn. Ik wist niet eens dat ze konden vliegen. Het blijkt dat Ruggero en Severino ook kunnen vliegen. En Carla ook. Blijkbaar zijn Neta en ik de enigste die het niet kunnen.

Er zullen wat andere mannen meegaan als bodyguards. Natuurlijk houden ze ook Sartori in de gaten. Die sluiten ze op in één van de kamers in het vliegtuig. En daar zullen ze hem bedwelmen. Ze willen niet dat hij gekke dingen gaat doen.

Ruggero en ik gaan naast elkaar zitten. Severino en Nonna gaan tegenover ons zitten. Ik leun met mijn hoofd op Ruggero's schouder. Het is nog vroeg in de ochtend en het zal een vlucht van meer dan twee uur zijn. Ruggero geeft een kus op mijn hoofd.

'Als je wil slapen mag dat' zegt hij.

Ik schud mijn hoofd. 'Te veel zenuwen' zeg ik zacht.

'Niet zo zenuwachtig  jij' zegt Neta, 'oom Theo vind je vast geweldig.'

'Ook al ben ik niet Italiaans en horen mijn oom en vader bij de vijand?'

'Dat wist je niet toen je Ruggero ontmoete en je had geen contact meer. En trouwens, dat weet hij niet eens.'

'Wat weet hij wel?'

'Je naam, je uiterlijk en meer hoeft hij niet te weten.'

'Daar komt hij vanzelf achter' zegt Severino.

'Door naar je te kijken weet hij al heel erg veel' zegt nonna.

'Hoe' vraag ik.

'Daar worden we in getraind gattina' zegt Ruggero, 'zo weet ik dat als ik jou hier-'

Hij prikt me in mijn zij waardoor ik ineen krimp. 'Prik' gaat hij verder, 'dan krimp je ineen.'

Hij grinnikt. 'Lach maar' sis ik, 'ooit kom ik achter jouw zwakke plek.'

'Die heb ik niet' zegt Ruggero.

'Echt wel' zegt Neta, 'iedereen heeft een zwakke plek en die van jou is onder je voeten.'

Ruggero springt op en begint zijn nichtje te achtervolgen door het vliegtuig heen. Carla schud haar hoofd en leest verder in haar boek. Na een tijdje heeft Ruggero zijn nichtje gevangen en begint haar te kietelen. 'Nee' roept ze, 'stop Ryu!'

Na een paar seconden stopt Ruggero. Neta blijft hijgend op de grond liggen. Ruggero komt naast mij zitten. 'Waag het eens' zeg ik, 'als je mij de kieteldood geeft dan bind ik je vast en test zelf die zwakke plek uit.'

Severino grinnikt. 'Dat heeft ze dus al geleerd' zegt hij grijnzend, 'goed dreigen.'

Ik glimlach naar hem. Hij grinnikt en staat op. 'Iemand wat te drinken' vraagt hij.

'Doe maar' zeggen ze tegelijk.

'Jij ook iets Milena' vraagt Severino.

'Gewoon water alstublieft.'

Hij knikt en geeft iedereen drinken. Daarna gaat hij weer zitten. De rest van de rit is rustig. Maar hoe verder we komen hoe zenuwachtiger ik wordt. Ruggero weet dat ik zenuwachtig ben en dat vind hij totaal niet erg. Hij is ook zenuwachtig zegt hij. Oom Theo's goedkeuring is erg belangrijk. Maar als hij die goedkeuring niet krijgt dan zal hij me alsnog trouwen en het kindje met me krijgen. Hij laat me echt niet gaan!

my fiance; the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu