'Oei' zegt Severino, 'die heeft een lijdensweg te gaan.'
De man komt naast Severino staan.Zijn bruine ogen bekijken me eens. Hij is breed gebouwd en heeft geen haar. Op zijn keel zit een litteken. Hoe zou die ontstaan zijn?
'Dus dit is Milena' zegt hij glimlachend.
'Sì' zegt Severino, 'dit is Milena. Mijn aanstaande schoondochter.'
'Theo heeft haar goedgekeurd?'
'Ja' zegt oom Theo, 'dat heb ik ja. Matteo, stel jezelf eerst eens even voor aan haar. Dit zijn toch geen manieren.'
'Mi diaspace capo.'
De man glimlacht naar me. 'Mijn naam is dus Matteo zoals je al hoorde' zegt hij, 'ik ben de rechterhand van Damiano.'
'Prettig kennis te maken' glimlach ik.
'Wederzijds' zegt hij, 'ik heb veel over je gehoord van Damiano.'
'Alleen maar goede dingen hoop ik' zeg ik.
'Zeker' zegt hij grijnzend.
Ik grinnik.
Er komen wat anderen binnenlopen. 'Laten we maar gaan zitten' zegt Ruggero.
Hij neemt me mee naar een stoel niet ver van het hoofd. We gaan zitten en wachten op de rest. Als iedereen er is staat Theo op. 'Abbiamo un nuovo membro della famiglia' zegt hij luid. -We hebben een nieuw lid bij de familie-
Iedereen kijkt naar mij. 'Si tratta di Milena' zegt Theo, 'la fidanzata di Ryu.' -Dit is Milena, Ryu's vriendinnetje-
De mensen glimlachen naar me. Ik glimlach terug. Ruggero wrijft over mijn bovenbeen heen. 'E se vi state chiendendo, sì, è approvato. Noi proteggerla così. E lei può sempre venire da noi.' -En als jullie je dat afvragen, ja ze is goedgekeurd. Wij zullen haar dus gaan beschermen. En ze kan altijd bij ons terecht-
Ik glimlach naar Theo. Hij knikt kort naar en gaat weer terug zitten. Ook hier bidden we weer. Daarna eten we. Neta en Nino kibbelen over iets waar ik niet zoveel aandacht aan besteed. Na het eten neemt Ruggero me mee naar een zitkamer. Theo gaat in een stoel zitten. Neta komt naast mij zitten. Severino gaat naast zijn moeder zitten die weer naast haar broer zit.
Carla, Nino en Gio zitten bij elkaar op de bank. 'Dus' zegt Theo, 'wat denk jij Neta? Jongen of meisje?'
'Meisje' zegt Neta, 'dat weet ik heel zeker.'
'Nee' zegt Nino, 'jongen.'
'Weet je wat' zegt Gio, 'een tweeling. Jongen en meisje.'
'Dan twee meisjes' zegt Neta.
'Of twee jongens' zegt Nino.
'Dus hoe lang gaat dit nog door' vraag ik.
'Tot je de geslachten weet' zegt nonna, 'en misschien daarna nog zelfs.'
'Zeker daarna nog' zegt Carla.
Ik grinnik en kijk Ruggero aan. 'En wat denk jij?'
'Mij boeit het niet gattina' zegt hij, 'als het maar gezond is.'
'En wat als het een afwijking heeft? Zoals syndroom van Down?'
'Dat maakt me echt niets uit' zegt Ruggero, 'we hebben genoeg geld dus dat komt goed.'
Hij geeft een kus op mijn hoofd. 'Maar eerst andere dingen regelen' zegt Ruggero, 'zoals de trouwerij.'
'Eerst een aanzoek' zeg ik.
Hij knikt. 'En ik heb al een ideetje.'
'Oh ja' zegt Neta opgewonden.
'Ja' zegt Ruggero, 'maar dat krijg jij lekker niet te horen want jij verteld alles door.'
'Nou' mokt Neta.
We grinniken. Er wordt op de deur geklopt. 'Entrando' zegt Theo.
Er komt een meisje de kamer inlopen. Ze heeft zwarte stijle haren en grijs-blauwe ogen. Ze is minimaal een kop groter dan ik ben. Ze draagt een zwart leren jasje en spijkerbroek. 'Capo' zegt ze, 'wilt u hem nog spreken?'
JE LEEST
my fiance; the Italian
General FictionDit is deel twee op het verhaal my boss; the Italian. Ik weet niet zeker of je het apart zou kunnen lezen maar je kan het altijd proberen. En anders lees je eerste en deel van deel 1 zodat je het een beetje snapt. ~ ~ ~ Milena heeft een moeilijke j...