** quindici **

1.5K 71 7
                                    

p.o.v Guilio

Ik stap uit in Rome. Ik heb bijna een hele dag onderweg geweest en ben nu wel klaar met die treinen. Er was veel vertraging dus moet ik nu op straat slapen. Maar dat maakt niet uit, ik kan ook niet slapen. Ik moet opzoek naar Milena! Of de gang van Moretti. Dan brengen zij me wel naar Milena!

Ik loop het station uit en zwerf een tijdje rond. Na een paar minuten wordt ik een straatje ingetrokken. Er staat een grote man voor me. De man is kaal en duwt een wapen in mijn buik. 'Guilio van Hout' vraagt hij.

'Is mijn naam' zeg ik, 'wie ben jij?'

'Doet er niet toe, ik moet je naar mijn bazen brengen.'

'Wie zijn je bazen?'

'Moretti.'

'Dan is het goed, is mijn dochter bij hen?'

'Misschien.'

Hij trekt me mee naar een busje. Daar gooit hij me in. Hij gaat ook achterin zit en slaat op het schot naar de voorkant. Het busje begint te rijden. 'Weet Milena dat ik ben ontsnapt' vraag ik.

'Ja.'

Hij kijkt me kwaad aan. 'Ze ging hyperventileren' zegt hij, 'wat heb je haar aangedaan dat ze zo reageerde?'

'Ik heb haar mishandeld' zeg ik zacht, 'en daar heb ik superveel spijt van. Dat heb ik haar verteld.'

'Waarom bent u ontsnapt?'

'dat zal ik vertellen als ik haar mag zien.'

'Ook nog eens denken dat je in de positie bent om deals te maken hier. Dat gaat echt niet gebeuren.'

p.o.v Milena

Er wordt zacht op de deur geklopt. 'Entrando' mompelt Ruggero slaperig.

Ik pak zijn telefoon en kijk hoe laat het is. Het is al twaalf uur 's nachts. Geweest zelfs! Severino komt de kamer in. 'Hij is gevonden' zegt hij.

Ruggero en ik springen uit bed en ik trek snel een joggingbroek aan. We rennen naar beneden. In de hal zijn Matteo, oom Theo, Gio, Nonna, twee mannen en mijn vader. Mijn vader staat tussen de twee mannen in en wordt stevig door hen vastgehouden. 'Tesoro' zegt hij als hij mij ziet.

Ruggero duwt me achter zich. Nonna komt naast me staan en slaat haar arm om me heen. Oom Theo, Ruggero en Severino staan recht tegenover mijn vader. 'Wat wil u' vraagt Ruggero.

'Ik wil met mijn dochter praten' zegt mijn vader, 'daar heb ik recht op.' 

'Moet dat nu' vraagt Ruggero.

'Jullie zijn nu al wakker' zegt Matteo.

Gio rolt met zijn ogen. 'Milena' vraagt oom Theo, 'wat vindt jij?'

'Matteo heeft wel gelijk' zeg ik, 'ik praat wel met hem.'

Oom Theo zucht diep. 'Goed dan, maar als u komt niet los.'

Mijn vader knikt/ 'Ik snap heel goed dat jullie me niet vertrouwen maar ik zal haar of het kindje echt geen pijn doen.'

Oom Theo zegt iets in het Italiaans en de twee mannen duwen mijn vader de zitkamer in. Ruggero draait zich om naar mij. 'Ik ben buiten, kom naar me toe als hij iets doet of zegt wat je niet zint. Oké?'

'Oké.'

Hij geeft nog een kus op mijn voorhoofd voordat ik de kamer ook inloop. De mannen knikken kort naar me als ze de kamer uitlopen. Ik kijk mijn vader aan. 'Waarom bent u ontsnapt' vraag ik.

my fiance; the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu