** quattordici **

1.5K 71 8
                                    

'Heeft hij nog een kenmerk waar we hem aan zouden kunnen herkennen?'

Ik denk een na en zeg dan: 'Op zijn slaap zit een klein litteken. Dat heb ik ooit eens veroozaakt toen ik vrij probeerde te breken toen hij-'

'Hoeft niet Milena' zegt hij, 'we zullen erop letten.'

Ik knik. 'Heb je misschien een idee waarom je vader ontsnapt zou kunnen zijn?'

'Ik heb echt geen idee' zeg ik fronsend, 'ik ben al de hele tijd aan het bedenken waarom hij in vredesnaam is ont-'

Ik frons nog meer. 'Weet je iets Milena' zegt hij.

Ik kijk Ruggero aan. 'Hij zei dat hij alles voor me wilde doen.'

'Hoe bedoel je dat?'

'Ik heb mijn grootouders nooit gekend. Drie waren er al gestorven toen ik werd geboren. Eén is gestorven toen ik één was. Ik kan ze niet herinneren. Hij wil alles voor me doen. Hij wil het kindje de jeugd geven die ik niet heb gehad. Dat betekent dat hij zijn kleinkind wil zien opgroeien.'

'Daarvoor ontsnapte hij' vraagt Severino verbaasd.

'Het is mijn vader' zeg ik, 'die doet dingen om de meeste gekke redenen.'

'Zoals jou pijn doen' mompelt Ruggero.

'Onder andere' zeg ik.

'Zo bedoelde ik het niet gattina.'

'Maar je hebt wel gelijk.'

'Dan zoeken we hem alsnog en gaan even met hem praten' zegt oom Theo, 'maar ik laat je niet alleen met hem Milena.'

'Mijn vader zal me niets meer doen, dat heeft hij me belooft.'

'We zullen zien' zegt Severino.

'Laten we maar weer naar onze kamer gaan' zegt Ruggero, 'ga je mee gattina?'

Ik knik en sta op. 'Tot bij het eten dan jullie twee' zegt oom Theo.

'Tot bij het eten' zeg ik.

We lopen de kamer uit en gaan naar onze kamer. Daar gaan we op bed liggen. 'Denk je echt dat hij alleen maar is ontsnapt omdat hij zijn kleinkind wil zien' vraagt Ruggero.

'Mijn vader doet echt rare dingen' zeg ik zacht, 'eerst doet hij me pijn en dan heeft hij spijt. En als ik zeg dat ik het hem vergeef dan is hij daar verbaasd over.'

Hij knikt en geeft een kus op mijn wang. 'Als je niet hem wil praten dan hoeft dat ook niet.'

'Eigenlijk wil ik wel met hem praten, ik wil hem zeggen dat hij normaal moet gaan doen.'

Hij glimlacht en knikt. 'Dat begrijp ik gattina. En ik zal je alleen met hem laten als je dat wil.'

'Dat zien we dan wel.'

Hij knikt en ik kruip dichter tegen hem aan. 'Wat is er gattina' vraagt hij.

'Heb gewoon zin in knuffelen.'

Hij knikt en slaat zijn armen om me heen. 'Ik houd van je gattina.'

'Ik ook van jou... wat betekent beertje?'

'Beertje?'

'Knuffelbeer.'

Hij grinnikt. 'Knuffelbeer betekent coccolone. Beertje betekent orsetto.'

'Ik hou ook van jou coccolone.'

Hij grinnikt en geeft nog een kus op mijn hoofd. 'Zullen we film kijken' vraagt hij.

'Goed idee, welke?'

'Welke jij wil.'

'Emh... kingsman?'

'Ken ik niet, maar we zoeken hem op.'

Ik knik en hij pakt zijn laptop. Hij zoet kingsman op en we kijken de film. Hij grijnst om de meeste momenten. Vooral om de laatste scene met ontploffende hoofden.

my fiance; the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu