Ik word wakker door de wekker. Ruggero pakt zijn telefoon en zet hem uit. ik rek me uit en hij geeft een kusje op mijn voorhoofd. 'Buongiorno gattina' zegt hij, 'hoe voel je je?'
'Goed' zeg ik, 'maar ik lig nog dus...'
Hij grinnikt en ik ga rechtop zitten. 'Nog niet misselijk' vraagt hij.
ik schud mijn hoofd. 'Gelukkig niet.'
Hij grinnikt en we kleden ons aan. Daarna lopen we naar beneden. Als we de eetzaal inlopen staan Nino en Neta weer eens te bekvechten. Oom Theo zit al op zijn plaatst en kijkt naar het schouwspel. 'Buongiorno' zegt Ruggero.
Oom Theo glimlacht naar ons. 'Buongiorno' zegt oom Theo, 'hoe voel je je Milena?'
'Prima' zeg ik.
'Mooi' zegt hij, 'kom zitten.'
'Waar hebben die twee het over' vraag ik.
'Als ik dat ook eens wist' zegt hij met een zucht.
Ik ga op mijn stoel zitten. Ruggero gaat naast me zitten en geeft een kus op mijn hand. Na een tijdje komt ook Severino binnen. Hij blijft even stilstaan, kijkt naar Nino en Neta en schud zijn hoofd dan. Hij komt bij ons zitten. 'Buongiorno' zegt hij.
'Buongiorno' zeggen we tegelijk.
Alleen oom Theo zegt niets. Hij zit geamuseerd te kijken naar de tweeling. 'Dus waar hebben die twee het over' vraagt Severino.
'Geen idee' zeg ik.
'Zio' vraagt Severino.
'Hmm' vraagt oom Theo.
'Weet u waar die twee het over hebben?'
'Geen idee' zegt hij, 'maar grappig is het wel.'
'Oh u zou ze eens moeten zien als ze elkaar in de haren vliegen.'
Precies op dat moment springt Neta om Nino's hals. 'Zoiets als dit' vraagt oom Theo.
'Precies als dit.'
'Doen ze elkaar geen pijn' vraag ik.
'Jawel' zegt Ruggero, 'maar niet veel. En niet ernstig.'
'Het ergste wat we ooit hebben gezien is een gekneusde pols' zegt Severino.
'Bij wie' vraag ik.
'Bij Nino' zegt Ruggero, 'Neta is best sterk.'
Nino en Neta zijn ondertussen op de grond gevallen. Ze rollen over de grond heen om de macht te krijgen. Nonna, Gio en Carla komen de zaal inlopen. 'Oh hemel' zegt Carla.
'Ophouden' roept Gio boos.
Meteen doen Nino en Neta niets meer. Nino ligt onderop terwijl Neta op zijn buik zit. 'Dus' vraagt Gio, 'wat is hier de bedoeling van?!'
'Hij zei dat het een jongen wordt. Geen twijfel mogelijk.'
'En daar vechten jullie om' vraagt oom Theo verbaasd.
'Ze vechten wel eens om minder' zegt Ruggero.
Gio trekt Neta en Nino omhoog en geeft ze op hun kop in het Italiaans. Ondertussen is de rest ook binnengekomen. Als iedereen aan tafel zit komt Matteo opeens binnengestromd. Hij rent naar Severino en fluistert iets in zijn oor. Severino springt op en rent de kamer uit. Matteo zegt ook snel iets tegen oom Theo en Gio. Ook die gaan weg. Daarna loopt Matteo naar Ruggero en fluistert iets in zijn oor. 'Cosa' vraagt Ruggero verbaasd.
'Ryu wat' vraag ik.
Hij kijkt nar mij. 'Je vader is ontsnapt.'
JE LEEST
my fiance; the Italian
General FictionDit is deel twee op het verhaal my boss; the Italian. Ik weet niet zeker of je het apart zou kunnen lezen maar je kan het altijd proberen. En anders lees je eerste en deel van deel 1 zodat je het een beetje snapt. ~ ~ ~ Milena heeft een moeilijke j...