** diciannove **

1.6K 74 37
                                    

Ik sta voor de kast. Weer neemt hij me mee uit eten en weer weet ik niet wat ik moet dragen. Hij is naar een andere kamer gegaan. Hij wil zien hoe ik eruit zie in de hal. Eerder niet. Er wordt op de deur geklopt. 'Binnen' zeg ik terwijl ik nog een kledingstuk op het bed gooi.

Neta komt binnen. 'Gaat ie' vraagt ze.

Ik schud mijn hoofd. 'Wat moet ik aan?!'

'Voor Ryu maakt het niet uit hoe je eruit ziet. Dat weet je toch?'

'Ja dat weet ik, maar toch... kun je me helpen?'

'Natuurlijk.'

Ze loopt naar me te en we zoeken nog even door. Uiteindelijk vinden we een gouden jurkje. 'Deze' zegt ze opgewonden.

Ik knik en ik kleed me snel om. Ze doet mijn haar en doet een beetje make up bij me op. Daarna lopen we naar beneden. Ik draag mijn muiltjes, ook al heeft ze me in hakken proberen te krijgen. Het is haar niet gelukt. Hakken zijn echt een no-go voor mij.

In de hal zijn Nino en Ruggero al. Ruggero glimlacht naar me en pakt mijn handen beet als ik bij hem ben. Hij geeft een kus op mijn voorhoofd. 'Eindelijk de goede jurk gevonden' plaagt Nino.

'Tenere fratello.' -Hou op broertje-

'Ik plaag haar maar' zegt Nino, 'dat weet je toch sortella?'

Neta rolt met haar ogen en kijkt mij daarna weer aan. 'Veel plezier jullie twee.'

Daarna lopen ze weg. Ik kijk Ryu aan. 'Je ziet er geweldig uit' glimlacht hij.

'Dank je' zeg ik zachtjes.

Hij geeft een kus op mijn hoofd en we lopen weg. We gaan met de auto naar Rome. In de auto zijn we stil. Maar dat vindt ik fijn. 'Heb je deze keer wel je nagels gedaan' vraagt hij opeens.

Ik grinnik. 'Ja, deze keer wel.'

'Mooi, had ook niet anders gewild.'

De rest van de weg zijn we weer stil. Ruggero neemt me mee naar een mooi restaurant. En ook daar kent hij de eigenaar weer. Het is wel een Italiaan dus moet Ryu voor  me vertalen maar dat geeft niet. We eten op het dak. En we blijven tot na sluitingstijd. Het is niet koud hier. En de sterren stralen weer prachtig!

Precies zoals op de eerste date. Er is alleen wel wat veranderd sinds toen natuurlijk. Ook voel ik me veel minder gespannen bij hem in de buurt. En ik heb niet gedronken waardoor ik niet de hele tijd aan het giechelen ben.

Een tijdje na het toetje zet Ruggero opeens muziek op. What about us van P!nk. 'Heb je echt alle liedjes van haar gedownload' vraag ik.

'Natuurlijk' grijnst hij.

Hij staat op en trekt me omhoog. Hij legt zijn handen op mij zij en ik sla mijn armen om zijn nek. We dansen tot het einde van het liedje. Daarna is f*cking perfect.  Maar dan stopt hij met dansen. 

'Milena' zegt Ruggero, 'ik heb voordat we vertrokken nog even met je vader gepraat.'

'Waarover?'

'Ik vindt het niet erg als hij zijn kleinkind wil leren kennen, maar hij moet jou nog overtuigen. En dat moet hij helemaal zelf doen.'

Ik knik. 'En ik heb hem nog iets anders gevraagd.'

Hij laat me los en gaat op zijn knieën zitten. Hij pakt mijn handen beet en zegt: 'Lieve Milena, jij bent mijn alles. Ik kan niet meer zonder jou. En wat er ook gebeurt, ik zal je nooit verwaarlozen. Zou je met mij willen trouwen?'

my fiance; the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu