** ventisette **

1.6K 67 8
                                    

Vijf jaar is voorbijgegaan sinds Emilio is geboren. Hij is dus nu vijf jaar oud en hij is net zo'n dondersteen als zijn vader. 

Ruggero en ik hebben ondertussen nog twee kindjes gekregen. De middelste is nu drie jaar oud. Zijn naam is Pietro Draco Nino Biagio Theodore Moretti. De jongeste is een meisje geworden. We hebben haar vernoemd naar mijn moeder en Ruggero's moeder. Haar eerste naam is die van mijn moeder. Haar tweede naam is die van Ruggero's moeder. Maar haar volledige naam is Delanna Evelina Neta Eleonorah Carla Moretti. Ze is nu een half jaar en Nonna is echt dol op haar achterkleindochter.

Nino en Neta hebben zijn ondertussen allebei verloofd. Nino met een meisje uit de stad, Leah genaamd. Neta met een jongen uit de maffia bende, zijn naam is Romeo.  En toen begonnen we grappen te maken want Neta's tweede naam is Julia.

Oom Theo heeft ze allebei goedgekeurd. Met Leah was hij vriendelijker dan bij Romeo. Die werd helemaal afgemat. Wat de rest van de familie niet heel erg raar vond merkte ik. Maar ik wel een beetje.

Severino gaat over een jaartje met pensioen. Dan neemt Ruggero het van hem over en wordt ik de vrouw van de baas. Niet dat er heel veel zal veranderen. Iedereen behandeld me nu als de vrouw van de baas. Of eigenlijk de schoondochter van de baas.

Vriend is ondertussen gegroeid. Hij is dol op de kinderen, en de kinderen zijn dol op hem. Bobby is ondertussen een al wat oudere hond. Hij is erg rustig en ligt vaak bij de openhaard. Hij houd iets minder van die drukken kinderen. Alleen Delanna beschermt hij als ze in haar wiegje ligt. Iedereen die hij niet vertrouwd moet niet te dicht bij het wiegje in de buurt te komen want dan valt hij aan.

Ruggero en ik liggen nu in bed. Zoals altijd ligt hij achter me een heeft zijn arm stevig om mijn middel geslagen. Delanna ligt in haar wiegje in de hoek. Totdat ze een jaar is blijft ze bij ons slapen. Dat hebben we ook gedaan met de twee jongens.

Ik hoor de deur zachtjes opengaan en getrippel van voetjes. Emilio springt bij ons op bed en gaat op zijn vader liggen. 'Oppestaan pappa' zegt hij opgewonden.

Ruggero kreunt en trekt hem tussen ons in. Hij begint hem te kietelen. 'No' roept Emilio 'pappa stop!'

Ruggero grinnikt en ik stap uit bed. Delanna steekt haar handjes naar me toe. Ik til haar op en geef een kus op mijn hoofd. 'Buongiorno gioia' zeg ik.

Ze maakt wat zachte geluidjes. Ik kleed Delanna aan terwijl Ruggero zich over onze twee zoontjes ontfermt. We gaan naar beneden en zetten de kinderen in hun stoelen nadat ze nonna een kus op haar wangen hebben gegeven. Mijn vader komt vlak nadat de kinderen eindelijk zitten binnen. En meteen zijn ze weer van hun stoel af en rennen ze naar opa. Ik zucht diep en mijn vader zet ze, nadat hij even geknuffeld heeft met ze, weer terug in hun stoelen.

Als iedereen er is bidden we en ontbijten we. Daarna gaan de kinderen samen met hun grootvaders buiten spelen.

Toen ik klein was werd ik misbruikt. Geslagen, geschopt maar vooral, gekleineerd. Eerst door mijn vader, daarna door mijn oom toen mijn vader in de gevangenis kwam. Ik werd uit huis geplaatst en stond altijd onder toezicht van jeugdzorg. Ik heb al veel gastgezinnen meegemaakt. Vanaf mijn zestiende woonde ik in een opvang. Maar ik voelde me nooit echt veilig bij die gastgezinnen. Nooit voelde ik me gewild of geliefd.

Maar toen ontmoete ik Ruggero. Hij heeft me laten zien dat ik wel mensen kan vertrouwen. En dat ik wel geliefd kan zijn!

my fiance; the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu