Ruggero en ik kijken hem beide geschokt aan. 'Je werd snel emotioneel' zegt oom Theo, 'ik merk alles. Weet je ook de regels die er gelden Milena?'
'Trouwen voordat de baby wordt geboren.'
'Je weet bijna al onze regels al' glimlacht hij.
'Dankzij Ryu' zeg ik.
'Dat geloof ik graag.'
Ruggero grinnikt. 'Dan ik zie jullie vanavond bij het eten weer. Dan zal ik je voorstellen aan de rest van de familie Milena.'
'Oké.'
Hij glimlacht en loopt daarna weg. Zodra hij ons alleen laat kijkt Ruggero mij aan. 'Wat weet hij?'
'Veel' zeg ik zachtjes, 'hij weet van mijn vader en oom.'
'Dat viel te verwachten, weet hij ook van Sartori?'
Ik knik. 'Dat weet hij. Daarna kwam hij ook te weten van mijn vader.'
'Dat is oké.'
Hij trekt me op het bed en trekt me stevig tegen zich aan. We liggen nu met zijn vieren op het bed. Ik lig tussen Neta en Ruggero in. En Nino ligt weer naast Ruggero. 'Dus wat doen we nu' vraag ik.
'We blijven hier' zegt Ruggero, 'minimaal acht weken nog. En het liefste wil oom dat we al trouwen in die weken.'
'En alles moet binnen acht weken worden geregeld?'
'Je hebt genoeg hulp' zegt Neta, 'vooral van mij.'
'Je kunt het gerust aan haar overlaten hoor' zegt Nino grinnikend.
'Nou' roept Neta boos.
Ze slaat hem. Ryu en ik grinniken. 'Praten ze hier Nederlands eigenlijk' vraag ik.
'Een paar' zeggen Neta en Nino tegelijk.
'Ze kunnen het wel' zegt Ruggero, 'maar ze doen het liever niet. We zijn toch in Italië.'
Ik knik en kijk hem aan. 'Maar jij gaat wel vertalen voor me, toch?'
'Tuurlijk gattina.'
Hij geeft een kus op mijn hoofd. 'Jullie zijn bijna net zo erg als padre en madre' zegt Nino.
'Wacht maar' zegt Ruggero, 'als jullie een relatie krijgen zullen jullie niet meer bij elkaar weg te halen zijn.'
'We zullen zien' zegt Nino grijnzend.
'Hij heeft nu al een liefde' grijnst Neta, 'zijn computergames.'
Ik gniffel. 'Zijn zij ook onafscheidelijk dan?'
'Jup' zegt Neta grijnzend.
'Ik pak je nog wel terug sortella' zegt Nino.
'Sure' zegt Neta grijzend, 'ben benieuwd.'
'Wie is nou eigenlijk de oudste' vraag ik.
Nino zucht diep. 'Zij, maar soms gedraagt ze zich niet zo.'
'Jij evenmin meneertje.'
Ruggero en ik grinniken. We blijven de rest van de dag op de kamer. Tot etenstijd. Ruggero en ik kleden ons om en lopen daarna naar beneden. Als we de zaal inkomen is alleen Ruggero's familie er. Severino loopt naar ons toe. 'En' vraagt hij.
Ruggero wil iets zeggen maar Severino stopt hem door zijn hand op te steken. 'Ik wil het van haar horen figlio' zegt hij.
Ruggero zucht en kijkt naar mij. 'Geslaagd' glimlach ik.
'Mooi' zegt Severino, 'had ook niet anders verwacht.'
Ik grinnik. Hij grijnst en geeft een aai over mijn haar. Oom Theo komt binnen. Samen met een man die Severino grijnzend begroet. 'Hij krijgt een goeie straf' zegt hij tegen Severino.
'Mooi' zegt Severino, 'dat verdiende hij wel. Wie zetten ze erop?'
'Lilia.'
JE LEEST
my fiance; the Italian
General FictionDit is deel twee op het verhaal my boss; the Italian. Ik weet niet zeker of je het apart zou kunnen lezen maar je kan het altijd proberen. En anders lees je eerste en deel van deel 1 zodat je het een beetje snapt. ~ ~ ~ Milena heeft een moeilijke j...