p.o.v Ruggero
Ik kom net uit de douche als er op de deur wordt geklopt. 'Entrando' zeg ik terwijl ik een onderbroek aantrek.
Nino komt de kamer inlopen. 'Je moet naar mijn padre' zegt hij snel, 'Milena is bewusteloos gevonden.'
Ik trek snel een broek aan, gris een shirt mee en sprint naar beneden. Vriend zit piepend aan het bed. Mijn oom kijkt mij aan. 'Rustig maar Ryu' zegt hij, 'ze heeft haar hoofd gestoten en is bewusteloos. Ze wordt wel weer wakker.'
'Ik blijf hier tot ze wakker wordt' zeg ik snel, 'maar wat is er gebeurd?'
'Weten we niet, Nino ging kijken doordat hij geluid hoorde bij de gevangenen. Ze sloegen op de tralies zodat iemand haar kwam halen.'
'Wilt u mijn padre melden dat ik hier blijf?'
'Natuurlijk.'
Hij staat op en loopt weg. Ik wrijft zachtjes over Milena's wang. Vriend zit nog steeds piepend naast het bed. Ik til hem op en zet hem op mijn schoot. We blijven zo zitten tot nonna en mijn padre binnenkomen. Mijn vader geeft me een boterham. 'Eet' zegt hij, 'je helpt haar niet als je jezelf uithongert.'
Ik knik en begin te eten. 'Dus wat is er gebeurd' vraagt nonna..
'Geen idee, ik ging douchen terwijl zij Vriend ging vangen. Nino haalde me en oom zei dat ze gevonden was beneden.'
'Mmh, ik kan de bewakingsvideo's terug kijken. Als je wil. Of we wachten tot ze wakker wordt.'
'Ik wacht wel, als ze het niet meer weet dan kunnen we daarna altijd nog die beelden bekijken.'
Mijn vader knikt. Ik kijk naar Milena. 'Moet ze hier blijven' vraag ik.
'Weet ik niet' zegt nonna, 'Gio komt zo.'
Ik knik en strijk zachtjes over Milena's wang. 'Denk je echt dat oom Theo meteen akkoord gaat' vraag ik aan mijn vader.
Hij knikt. 'Ja. Ze lijkt veel op je moeder. Hij mocht je moeder zonder dat hij haar echt kende. Haar zal hij ook mogen.'
'Ben benieuwd, wanneer gaan we?'
'Snel, als zij zich goed voelt dan gaan we. We willen het liefste voor oom verzwijgen dat ze zwanger is.'
'Dat merkt hij zo' zegt nonna.
Ik gniffel. 'Dat geloof ik ook.'
Milena kreunt zachtjes en opent haar ogen. Ik leun een beetje naar haar toe. 'Gattina?'
Ze knijpt haar ogen dicht. Waarschijnlijk tegen het felle licht hier. 'Ben je oké' vraag ik.
'Heb hoofdpijn' zegt ze zacht.
'Dat snap ik gattina. Ik ga mijn oom halen. Oké?'
Ze knikt zachtjes en sluit haar ogen weer. Ik sta op en loop weg. Nonna en mijn vader blijven achter. Mijn oom vind ik in de keuken. 'Zio' zeg ik, 'ze is wakker.'
Hij rent naar de kamer en begint haar zonder vragen te onderzoeken. Mijn nonna legt haar hand op mijn schouder en knijpt er zachtjes in. Ze wil me gerust stellen weet ik.
'Het is niets' zegt Gio tegen mij, 'ze moet wel rust houden en niet te veel doen. Ik kom over een week weer checken of we kunnen gaan.'
Ik knik en kijk mijn gattina aan. Ze glimlacht zacht naar me. Ik glimlach terug en draag haar daarna naar mijn kamer. Ik leg haar in bed en begin meteen vragen te stellen.
Ze verteld me van haar val van de trap en daarna wil ze even slapen. Dat vind ik goed dus laat ik haar even alleen.
JE LEEST
my fiance; the Italian
General FictionDit is deel twee op het verhaal my boss; the Italian. Ik weet niet zeker of je het apart zou kunnen lezen maar je kan het altijd proberen. En anders lees je eerste en deel van deel 1 zodat je het een beetje snapt. ~ ~ ~ Milena heeft een moeilijke j...