'Faith? Faith?! FAITH!' Nu pas heb ik door dat iemand mijn naam roept. 'Watte?' vraag ik zacht, want er komt bijna geen geluid uit mijn keel. Een persoon met rood haar die ik vaag herken komt me aflopen. 'Waarom geef je nou geen antwoord?' vraagt ze.
Ik geef geen antwoord. 'Faith?' hoor ik weer. Ik zie nu pas dat het Lily is. Het is alsof ik een waas voor mijn ogen heb, ik ben verschrikkelijk misselijk en ik heb knallende koppijn.
'Gaat het wel?' vraagt Lily. Ik schud mijn hoofd en hou me aan één van de tafels in de Grote Zaal, waar net het eten op verschenen is vast. 'Misschien moet je even gaan zitten.' zegt ze, terwijl ze om zich heen kijkt. 'Amy?!' roept ze dan.
Amy komt eraan. Waarschijnlijk verbeeld ik het me, maar het lijkt alsof ze een grijns op haar gezicht heeft. 'Wat is er, Faith?' vraagt ze. 'Ze voelt zich niet zo-' de rest hoor ik niet meer, want opeens lig ik op de grond en is alles zwart.
Ik word wakker. 'Ze bewoog!' hoor ik iemand met een opgeluchte stem zeggen.
Als ik mijn ogen opendoe zie ik dat ik in een wit bed lig, in een grote witte kamer vol met andere bedden. Rechts van mijn bed zitten Lily en Peter. Links zitten Remus, Sirius en James.
'Wat is er gebeurd?' vraag ik, terwijl ik overeind kom. 'Nou..' begint Lily, terwijl ze me angstig aankijkt. 'We waren in de Grote Zaal, en je zei dat je je niet lekker voelde. Amy kwam er ook nog bij en toen viel je opeens flauw..'
'En daarom moest ik naar de ziekenzaal? Ik had gewoon te weinig gegeten ofzo!' roep ik. 'Hoe laat is het? Ik moet zo naar Zwerkbaltraining..'
Sirius haalt diep adem. 'Je hebt niet even geslapen..' zegt hij. 'Het is, ehh.. Het is drie weken geleden dat je flauwviel.'
'WAT'?!' roep ik. 'En waarom, ik bedoel.. Konden jullie me niet wakker maken ofzo?'
'Je bent wakker geweest.. Een week geleden..' zegt James. 'Maar je kon niets doen of zeggen, dus ze hebben je in slaap gehouden.'
Ik zak terug in mijn kussen. 'Dus ik heb alle lessen gemist, plús de wedstrijd tegen Hufflepuff.. Viel Amy weer in?' Sirius knikt. 'Ze zat weer verschrikkelijk op te scheppen.. Ik snap nog steeds niet dat-'
'Hier hebben we het al zovaak over gehad!' roept James kwaad. En hij loopt de zaal uit.
'Zo doet hij al de hele tijd..' zegt Lily zuchtend. 'het lijkt wel alsof je medelijden met hem hebt!' roept Sirius kwaad. 'Hebben jij en James ruzie?' vraag ik. Hij knikt langzaam. 'Ja, alleen omdat ik, nou ja.. Een soort van er voor heb gezorgd dat ze elkaar gingen haten. Het mislukte..'
Lily rolt met haar ogen. 'Had je soms gedacht dat James het leuk zou vinden dat je Amy vertelde dat hij verkering heeft met zijn buurmeisje? Welke sukkel verzint dat nou?' Sirius kijkt even naar mij. 'Ja, ik dus.' zeg ik. 'Wist ik veel dat Sirius dat ook echt zou zeggen? Ik heb de laatste tijd nou niet echt op hem kunnen letten, weet je.'
Mevrouw Plijster, de verzorgster komt langs. 'Voel je je weer goed, Faith?' vraagt ze. Ik knik. 'Je mag weg, maar nog niet naar de les. Dat kost teveel inspanning. Ga maar naar je leerlingenkamer.'
Ik spring het bed uit. 'Net op dat moment gaat de bel. Samen met Lily, Remus, Peter en Sirius loop ik de ziekenzaal uit. 'Wij moeten hier links, we hebben Waarzeggerij.' zegt Remus. Ik knik en zeg ze gedag.
In de Common Room komen er een paar leerlingen op me af. 'je bent er weer! Wat had je?' vragen er een paar. 'Geen idee.' antwoord ik. Want zo is het: ik heb ook werkerlijk geen idee wat er nou gebeurd was.
Ik ga op één van de stoelen voor het haardvuur zitten. Ik voel dat er iets hards in de leuning zit. Ik trek de kussens weg en zie een klein boekje. Nieuwsgierig pak ik het en sla het open.
Het is helemaal mislukt! Ik heb er teveel van ingedaan.. Wat nu? Wat gebeurt er nu met haar? Wat gebeurt er nu met mij? Wat als iemand erachter komt.. Dan word ik vast en zeker van school getrapt, en thuis zal het ook geen pretje zijn..
Wat was dit nou weer.. Ik blader verder, maar er staat niets meer in. Behalve op de laatste bladzijde:
Eigendom van Mia Campbell.
JE LEEST
Confessions of the past - Harry Potter Fanfic
FanfictionAmy Julia Campbell is een hoogstaand, magisch meisje. Zij leeft met haar familie, de Campbell's in de magische tovernaarswereld. Haar familie bestaat voornamelijk uit Slytherin's, afgezien van haar overleden oom en opa die beide in Gryffindor zaten...