Mens jeg forklarte alt som hadde skjedd i minste detalj kjente jeg at angsten vokste. Det føltes som om jeg kom til å eksplodere, heldigvis er Julia veldig forstående (en egenskap mange synes at jeg mangler...). Etter å ha forklart satt hun stille og så ut til å være i dype tanker. Julia? Jeg strakk ut hånden for å legge den på skulderen hennes da hun brått reiste seg. Du har ikke lenger ett valg... Dette var forvirrende, hun hadde aldri sett så alvorlig ut, selv ikke da vi ble angrepet. Jeg kunne ikke lese noe av ansiktsuttrykket hennes, det var som om hun ikke hadde følelser. Hva er det jeg ikke har et valg om? Du må ut på reisen enten du vil det eller ikke... og du må dra idag.
Jeg fulgte etter henne ned til kjøkkenet. Julian og Julius hadde gått til jobb, men maten sto klar på bordet. Frokosten foregikk i stillhet, helt til Julia sa at hun ville svare så godt hun kunne på noen av spørsmålene mine. Hvorfor er de skygge tingene her? Julia nølte, men jeg tror hun tenkte at jeg trengte å vite alt om dem før jeg skulle begi meg ut på en reise. Det er en måte til man kan bli det du kaller skyggene, du skjønner, mennesker som har drept folk kan ikke komme inn til vår dal selv om de tjener Døden. Skyggene her er demoner, de er sterkere og de oppstår når noen som besitter evner blir for grådige. Hva mener du grådige? Jeg hadde en ekkel følelse som bare vokste. Hvis de ønsker seg mer krefter enn det de har, da er det enkelt for mørket å ta over. I den prosessen mister de medfølelse og linjen mellom rett og galt, de har ikke lenger samvittighet og gjør alt de kan for å bli enda sterkere. Kreftene deres blir forsterket og de får mange flere evner. En demon kan aldri bli en ordentlig venn, men de kan føle seg knyttet til deg og hvis det skjer så må du aldri stole på den, men heller ikke vise at du er mistenksom.
Hva skjer hvis de tar deg? Hvis Døden begjærer deg vil de ta deg med til han uskadet, men hvis ikke så vil de besette deg. Besette? De bruker kreftene sine til å ta fra deg den frie viljen din, setter et mørkt merke. Jeg likte ikke tanken på hva som kunne ha skjedd med meg. Kan man se om noen er besatt? Ja, øynene deres er helt blodrøde uten noe hvitt i og huden deres blir grå som aske. Mange som har sett dem sier at de også har nattsvarte tykke streker som etterhvert sprer seg til alle blodårene. Så lenge ikke alle blodårene er blitt svarte og synlige kan de reddes, men... Men hva?! Jeg tror øynene mine var blitt kulerund og at jeg lente meg litt over bordet. Ingen vet hvordan vi kan få stanset det. Jeg falt tilbake i stolen min, hva hvis mine foreldre var besatt av disse demonene, eller verre, var en av dem. Hva skjer hvis de blir helt tatt over? Da tilhører de mørket for godt og den eneste måten vi kan hjelpe dem på er å ta livet av dem. Kjenner du noen som ble tatt? Ja, foreldrene mine...
VOCÊ ESTÁ LENDO
Hvem er jeg? (Bok 1)
FantasiaJulie våkner fra en rar drøm, men var det virkelig bare en drøm? Hun husker heller ikke så mye om familien sin, hun har faktisk fortrengt det meste, men hun husker godt ett navn, Julia, men hvem er hun? Gjennom reisen etter svar må Julie møte fortid...