DR. H. H. Holmes és a Gyilkos Kastély

339 19 2
                                    

  Dr. Henry Howard Holmes az első történelmileg dokumentált, modern sorozatgyilkos, aki egészen különleges kegyetlenséggel bánt el áldozataival. Az orvosi végzettségű férfit, aki szélhámosként is igen tehetségesnek bizonyult, végül 34 éves korában végezték ki.  

Henry Webster Mudgett néven született 1861. május 16-án, a történelembe azonban dr. H.H. Holmes néven vonult be. Földműves családban született, apja erőszakos alkoholista volt. A kis Henry azonban kitűnő tanulónak bizonyult, emiatt erősebb osztálytársai sokat zaklatták. Egyszer, annak érdekében, hogy megijesszék, bezárták a helyi orvos irodájába, ahol arra kényszerítették, hogy szemtől szemben álljon egy csontvázzal, sőt még a csontváz kezét is az arcára rakták. Később azt mondta erről az esetről, hogy eleinte meg volt ijedve, azonban később lenyűgözte az élmény. Nem sokkal ezután a halál megszállottjává vált, szabadidejében pedig kisebb állatokat boncolt fel.

"Az ördög bennem lakott már a születésemkor. Nem tudok változtatni a tényen, hogy gyilkos vagyok, mint ahogy egy költő sem állíthatja meg az őt hatalmába kerítő ihletet. Amikor születtem, »A Gonosz« maga ott állt az ágyam mellett, amikor megérkeztem ebbe a világba, és azóta is folyamatosan velem volt." – H. H. Holmes"

 Holmes"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

  DR. HENRY HOWARD HOLMES RENDŐRSÉGI FOTÓJA  

Tizenhat évesen érettségizett, majd nem sokkal ezután már tanárként tevékenykedett. Meg is nősült, egy Clara Lovering nevű nőt vett feleségül 1878. július 4-én. 1879-ben, tizennyolc éves korában beiratkozott a University of Vermontra, nem volt azonban megelégedve az oktatással, ezért egy év után otthagyta az egyetemet. 1882-ben a University of Michigan orvosi karára iratkozott be, ahol 1884-ben orvosi diplomát szerzett.

Ez idő alatt a laborokból több holttestet is ellopott, azokat felismerhetetlenné tette, majd biztosítási csalásokhoz használta fel őket. Biztosítást kötött az elhunytak nevére, kedvezményezettként saját magát jelölte meg, majd a rendőrségen azt mondta, hogy ő talált rá a holttestre, akiről azt állította, hogy gyilkosság áldozata lett. Közben házassága zátonyra futott, feleségét és 1880-ban született fiát, Robertet magára hagyta, és egyre több szélhámosságot hajtott végre, jellemzően sikerrel. Több felesége is lett: Myrta Belknapot 1887-ben vette el, amikor Clara Loveringgel kötött házasságát még nem bontották fel. 1894-ben pedig a coloradói Denverben is feleségül vett egy nőt, Georgiana Yoke-ot.

A borzalmak helyszíne

Annak érdekében, hogy szélhámosságaira ne derüljön fény, gyakran költözött, a H.H. Holmes nevet pedig azelőtt vette fel, hogy 1886-ban Chicagóba települt volna. A város az 1893-as chicagói világkiállításra készült, mindenhol nagy volt a nyüzsgés. Holmes a South Wallace Avenue és a West 63rd Street sarkán álló gyógyszertárban, Elizabeth. S. Holton alkalmazásában kezdett dolgozni. Mivel keményen dolgozott, és jó munkaerőnek bizonyult, szépen keresett. Amikor Holton férje meghalt, Holmes felajánlotta a nőnek, hogy megvásárolja a gyógyszertárát, aki ebbe bele is egyezett. Ezután Elizabeth S. Holtont senki sem látta többé. A felőle érdeklődőknek Holmes azt mondta, férje halála után eladta a patikát és Kaliforniába költözött, hogy közelebb legyen még élő rokonaihoz.

Sötétedés Után //SZÜNETEL//Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin