טייס אוטומטי

426 31 24
                                    

האם אי פעם איבדת את הטלפון שלך?

מתי הבנת שאיבדת אותו? אני מניח שאתה לא פשוט נתת כאפה למצחך, וצעקת "לעזאזל!" בלי קשר לכלום. ההבנה בטח לא הכתה בך בספונטניות, ככל הנראה חיפשת את הטלפון שלך, רכנת לכיוון הכיס או הארנק, לרגע היית מבולבל היות והטלפון לא היה שם. ועברת בראשך על כל מה שעשית בבוקר. 

חרא. 

במקרה שלי, השעון המעורר שבטלפון שלי העיר אותי בבוקר כרגיל, אך הבנתי שהסוללה שלי טעונה פחות משציפיתי. זה היה טלפון די חדש והיה לו מן הרגל מעצבן כזה, להשאיר אפליקציות פתוחות שבמהלך הלילה שפשוט שאבו את הסוללה. לכן שמתי את הטלפון בטעינה בזמן שהתקלחתי במקום פשוט להכניס אותו לתיק כמו בן אדם נורמלי. זו הייתה מעידה קלה משגרת היום המתוכננת, אבל זה הכול.. במהלך המקלחת, המוח שלי חזר אל 'השגרה' שבה אני מתנהל בכל בוקר, וכך זה נגמר. 

נאבד. 

זה לא שסתם הייתי מעופף, לאחר מכן ערכתי מחקר; זוהי פעולה ידועה של המוח. מתברר שהמוח שלך לא מתפקד רק על רמה אחת, אלא על כמה רמות. לדוגמא, בזמן הליכה למקום מסוים, אתה חושב על המיקום אליו אתה מנסה להגיע, ובנוסף מחשב איך להמנע מסיכונים, אבל אתה לא צריך לחשוב על להזיז את הרגליים שלך כראוי. אם היית חושב על כך, כל העולם היה הופך למשחק מאסיבי וקורע מצחוק של QWOP. אני לא חשבתי על להסדיר את הנשימה שלי, אני חשבתי אם אני צריך לנסוע לעבודה (הייתי צריך). לא חשבתי על להזיז את ארוחת הבוקר שלי דרך הקיבה שלי, אני תהיתי אם אני אסיים בזמן בשביל שאוכל לאסוף את הבת שלי, אמילי, מחדר הילדים אחרי העבודה או שאיתקע עם עמלה על הגעה מאוחרת. זה העניין: ישנה רמה במוח שלך שפשוט מתמודדת עם השגרה, כדי ששאר המוח שלך יוכל לחשוב על דברים אחרים. 

תחשוב על זה. תחשוב על הנסיעה האחרונה שלך למקום עבודתך. אתה באמת זוכר אותה? כנראה שקצת, אם בכלל. רוב הנסיעות השכיחות מיטשטשות לאחת, וזה מוכח מדעית שלנסות להיזכר באחת ספציפית זה קשה. עשה משהו בתדירות גבוהה מספיק, והוא יהפוך לשגרה. תמשיך לעשות את זה, וזה יפסיק להיות מונע מאזור החשיבה שבמוח, ויעבור לחלק במוח שלך שמוקדש להתמודדות עם השגרה. המוח שלך ממשיך לעשות את זה, גם מבלי שאתה חושב על כך. זמן קצר לאחר מכן, אתה כבר תחשוב על הנתיב שלך לעבודה באותה המידה שתחשוב על להמשיך להזיז את הרגליים כאשר אתה הולך. 

רוב האנשים קוראים לזה "טייס אוטומטי". אבל יש סכנה בזה. אם יש לך הפסקה בשגרה שלך, היכולת שלך לזכור ולתאר את ההפסקה שלך תהיה טובה רק כמו היכולת שלך לעצור את המוח מלהיכנס למצב שגרה. היכולת שלי לזכור את הימצאותו של הטלפון שלי על הדלפק, שווה ליכולת שלי לעצור את המוח מלהיכנס למצב "שגרת בוקר", שהיה קובע שהטלפון נמצא בעצם בתוך התיק שלי. אבל לא הצלחתי לעצור את המוח שלי מלהיכנס לאותו מצב. נכנסתי למקלחת כרגיל, בעודי חושב שהטלפון בתיק ולא על הדלפק. השגרה החלה. השינוי נשכח.

00:00 ומעלה - אימהWhere stories live. Discover now