האיש שמחייך

325 25 10
                                    

לפני כחמש שנים גרתי בעיר מרכזית בארה"ב. תמיד הייתי טיפוס לילי, כך שלעתים קרובות הייתי מוצא את עצמי משועמם אחרי שהשותפה שלי לחדר, שבהחלט לא הייתה טיפוס לילה, הלכה לישון. כדי להעביר את הזמן, הייתי יוצא לטיולים ארוכים כדי להנות ולחשוב.

ביליתי ארבע שנים ככה, הלכתי לבדי בלילה, ומעולם לא היתה לי סיבה להרגיש מפוחד. תמיד התבדחתי עם השותפה שלי, שאפילו סוחרי הסמים בעיר היו מנומסים. אבל כל זה השתנה רק בכמה דקות של ערב אחד.

זה היה יום רביעי, איפשהו בין אחת לשתיים בבוקר, הלכתי ליד הפטרול של המשטרה, במרחק מה מהדירה שלי. זה היה לילה שקט, כל השבוע היה שקט, עם מעט מאוד תנועה וכמעט אף אחד שהלך ברגל. הפארק, כמו רוב הלילות, היה ריק לחלוטין.

פניתי לרחוב צדדי קצר כדי לחזור וללכת חזרה לדירה שלי כשהבחנתי בו לראשונה. בקצה הרחוק של הרחוב, היה צללית של גבר, רוקדת. זה היה ריקוד מוזר, דומה לוואלס, אבל הוא סיים כל "תנועה" בצעד מוזר. אני מניח שאפשר לומר שהוא הלך בריקוד, פונה ישר אלי.

כשהחלטתי שהוא כנראה שיכור, התקרבתי ככל שיכולתי לכביש כדי לתת לו את רוב המדרכה לעבור אותי. ככל שהתקרב, כך הבנתי עד כמה הוא נע בחן. הוא היה גבוה ורזה מאוד, לבוש בחליפה ישנה. הוא רקד קרוב יותר, עד שיכולתי להבחין בפניו. עיניו היו פקוחות לרווחה ופראיות, ראשו מוטה מעט לאחור, והביט בשמים. פיו חייך בקריקטורה רחבה. בין העיניים והחיוך, החלטתי לחצות את הרחוב לפני שהוא רקד קרוב יותר.

הסרתי את עיני ממנו לחצות את הרחוב הריק. כשהגעתי אל הצד השני, הצצתי לאחור ... ואז נעצרתי במקומי. הוא הפסיק לרקוד ועמד עם רגל אחת ברחוב, מקביל לחלוטין אלי. הוא עמד מולי, אבל עדיין הביט בשמים. חיוך רחב עדיין על שפתיו.

הייתי לגמרי מודאג. התחלתי ללכת שוב, אבל המשכתי להסתכל על האיש. הוא לא זז. ברגע שהנחתי חצי בלוק בינינו, פניתי ממנו לרגע כדי לראות את המדרכה מולי. הרחוב והמדרכה שלפני היו ריקים לחלוטין. עדיין עצבני, הבטתי חזרה למקום שבו עמד וראיתי שנעלם. לרגע הקצר ביותר הרגשתי הקלה, עד שהבחנתי בו. הוא חצה את הרחוב, ועכשיו השתופף מעט. לא יכולתי לדעת בוודאות בגלל המרחק והצללים, אבל הייתי בטוח שהוא פונה אלי. הפניתי את מבטי ממנו לא יותר מעשר שניות, אז היה ברור שהוא התקדם במהירות.

הייתי המום כל כך שעמדתי שם זמן מה, בוהה בו. ואז הוא התחיל שוב להתקרב אלי. הוא נקט צעדים ענקיים, מוגזמים, כאילו הוא דמות קריקטורה מתגנבת אל מישהו. אלא שהוא נע במהירות רבה מאוד.
הייתי רוצה לומר שבאותו רגע ברחתי או שלפתי את תרסיס הפלפל שלי או את הטלפון הנייד שלי או משהו, אבל לא. פשוט עמדתי שם, קפוא לגמרי כשהאיש המחייך זחל לעברי.

ואז הוא עצר שוב, במרחק של מכונית ממני. עדיין מחייך את חיוכו, עדיין מביט אל השמים.
כשסוף סוף מצאתי את קולי, פלטתי את הדבר הראשון שעלה בדעתי. מה שהתכוונתי לשאול היה, "מה אתה רוצה ?!" בנימה של נימה זועמת. מה שיצא היה יבבה: "מהה ...?"
לא משנה אם בני אדם יכולים להריח פחד, הם בהחלט יכולים לשמוע את זה. שמעתי את זה בקול שלי, וזה רק הפחיד אותי יותר. אבל הוא לא הגיב לכך כלל. הוא פשוט עמד שם וחייך.

ואז, אחרי מה שהרגיש לנצח, הוא הסתובב, לאט מאוד, והתחיל ללכת לרקוד. בדיוק כך. לא רציתי להפנות אליו את הגב, רק הסתכלתי עליו, עד שהיה רחוק מספיק כדי להיות כמעט מחוץ לטווח הראייה. ואז הבנתי משהו. הוא לא זז עוד, וגם לא רקד. צפיתי באימה כשהצורה הרחוקה שלו הלכה וגדלה. הוא חזר אלי. והפעם הוא רץ.
גם אני רצתי.

רצתי עד שיצאתי מהכביש הצדדי וחזרתי לכביש מסודר יותר עם תנועה דלילה. במבט לאחור לא היה אפשר למצוא אותו. בשאר הדרך הביתה, המשכתי להעיף מבט מעבר לכתפי, מצפה תמיד לראות את חיוכו המטופש, אבל הוא מעולם לא היה שם.

גרתי בעיר הזאת שישה חודשים אחרי אותו לילה, ומעולם לא יצאתי לטיול נוסף. היה משהו בפניו שתמיד רדף אותי. הוא לא נראה שיכור, הוא לא נראה גבוה. הוא נראה לגמרי מטורף לגמרי. וזה דבר מפחיד מאוד לראות.

___
פה ושם..
אולי אפילו אמיתית כי המקור שלה לא ידוע :)
L תורגם על ידי

00:00 ומעלה - אימהWhere stories live. Discover now