5. BÖLÜM

18 7 0
                                    

Ertesi gün bana bir mesaj atmış mesajında şöyle yazıyordu;
Evet seninle tam üç yıldır görüşmüyoruz. Beni meraktan çıldırttın. Bazı günler öldüğünü düşünerek deliler gibi ağladım. Eski arkadaşlardan izine ulaşmaya çalıştım. Ama sadece bir kişi seni yolda görmüş. Arkandan koşmuş ama yetişememiş. Beni yaşadığın halde aramadığını öğrendim. Ama hiç kızmadım. Sadece yaşadığına çocuk gibi sevindim. Olsun dedim o beni arayıp sormasada canı sağ olsun , mutlu olsun, kardeşim yaşasın dedim. Yine de mutlaka bir şey olmuştur ki hiç kimseyle görüşmüyorsun. Eski arkadaşlarla da. Seni iğne ucu kadar tanıyorsam bir derdin var. Ne zaman istersen bana anlatabilirsin. Ben hep yanındayım kardeşim.
Mesajı yıllar sonra ilk defa elime aldığım telefonumdan okudum. Çok duygulanmıştım. Resmen kardeşimi yarıyolda bırakmıştım. Onu en çokta bu yüzden seviyorum. O ne yaparsam yapayım beni kardeşi olarak görüyor. Yarın buluşalım dedim. Bizim herzaman gittiğimiz deniz kenarında.
Ertesi gün gittim yanına sarıldık birbirimize o kadar özlemişim ki...
Uzun uzun konuştuk. Fakültenin ilk günü bir kıza aşık oldum. Bu kız çok çok güzel olduğu için ona açılamadım. Ben eskisi gibi neşeli espirili yakışıklı bir adam olmadığım için yanına bile yaklaşamadım. Zamanla daha da mutsuzlaştım ve hiç kimseyle görüşmek istemedim. Depresyna girdim. Dedim. Bana sadece piskolojimin bozulduğunu kızı çok güzel bulduğum için kendimi çirkin gördüğümü söyledi. Yasin piskoloji okuyormuş. Zaten önceden de piskolog gibi biriydi. Bana hiç kızmadı san hala eski sensin sadece değiştiğini sanıyorsun dedi. Saatlerce konuştuk daha sonra ayağa kalktı ve yarın burda buluşuyoruz ve eskiye dönüyorsun dedi. ne demek istediğini anlamadım. Vedalaştık ve evlerimize döndük.
Eve gittiğimde sabaha kadar uyuyamadım aceba ne demek istemişti. Merakımdan duramadım. Ertesi sabah erkenden sahile gittim ve Yasin'i bekledim. Yaklaşık bir saat sonra geldi. Gelir gelmez kalk gidiyoruz dedi ve beni apartopar. Son model bir arabaya bindirdi .kimin arabası olduğunu merak ediyordum. Sordum ve bunların hepsini daha sonra konuşacağız hayatlarımızda değişen herşeyi. Yolda asla söylemedi nereye gittiğimizi. Ağzını bıçak açmıyordu. Çok şaşırmıştım onda değişen bir özelliğini fark ettim. Eskiden ağzında bakla ıslanmayan Yasin yol boyunca götürdüğü yer hakkında tek bir kelime dahi etmedi. Daha sonra arabayı bir alışveriş merkezinin önünde durdurdu. Sürekli nedenini soruyordum durdu ve şöyle dedi.
Kardeşim sen değişmek istemiyor musun? Yani eskiye dönmek? Kendini başka bir bedene ruh haline sokmuşsun. Değiştiğini sanıyorsun. Sen aslında hala eski buraksın. Sadece kıyafetlerine, saçına, sakalına, duruşuna önem vermemişsin ayrıca sana hiç ama hiç yakışmayan gözünden düşecek gibi görünen komik gözlüklerinlede epey salmışsın kendini. Böylece de çirkin görmüşsün. Kendini çirkin gördükçe o kızı ulaşılamayacak kadar güzel görmüşsün. Ona açılamayıncada kendini pısırık ezik bir insan olarak görmüşsün. Ama kesinlikle öyle değil sen ilk başta kendine önem ve değer vermeyerek önünr koca bir engel koymuşsun. Buraya da yeniden eskiye dönmende ilk adımı atmak için geldik. Ama şunu unutma o kız seni dış görünüşün için sevecek se hiç sevmesin. Sende onu . Önemli olan kalbin güzelliğidir . Belki onun huyu güzel değildir. Onu hiç tanımıyorsun. Eğer dış görünüşünün yanında karakterinin de değişmediğini düşünseydin burada olmazdık. Benim için insanların dış görünüşü hiç önemli değildir. Sen kendine bunu yapmamalısın. Sen hala eski buraksın. Biraz sonra üstünde olacak yeni ve havalı kuyafetlerle eskiye dönmeyeceksin. Bu sadece piskolojik olarak öyle görmeni sağlayacak. Ve unuttuğun burağı geri getirecek. Karakterini tekrar ortaya çıkartacak. Şimdi eskiye dönmeye hazırmısın dedi.
Yüzümde anlamsız bir gülümseme oluştu. Çok mutluydum hazırım dedim ve seçtiğimiz kıyafetlerle kabine girdim.

İMKANSIZIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin