Sabah telefonumun sesiyle uyandım. Arayan Yasin'di. "Kardeşinin burda kolu kırılmış sen hiç arayıp sormuyorsun" dedi. Hemen yanına gittim. Herzamanki sahildeydi. Yağmur kolunun kırıldığını öğrenince apar topar yanına gelmiş. Bir anne gibi ilgileniyormuş onunla. Biraz nefes alayım diye dışarı çıkayım dedim diyordu. Kolunu evindeki perdesini asarken yere düşmüş ve kırmış. Öz anne ve babasıyla yaşamak istemediği için ayrı bir eve çıkmış iki yıldır ayrı evde yaşıyormuş ama hala alışamamış tek yaşamaya.
Yasin bir anda ağlamaya başladı nedenini anlayamadım. Uzun süre konuşmadan sadece istanbulun masmavi denizini izliyorduk. Biz her derdimizi, her sevincimizi bu denize anlatırdk. Dayanamıyorum diyordu Yasin. Onu büyüten anne ve babasının hapishanede yaşamasına dayanamıyordu. Dün yine gitmiş gizli gizli onları görmeye perişan haldelermiş. Çok utanıyorlarmış ikiside Yasin'in gözlerine bakamıyorlarmış. Yasin çok seviyormuş onları hala öz annesine babasına anne baba demiyor onu büyüten anne ve babasına anne baba diyormuş. Onu büyüten annesi kalp hastasıymış. En çok ta onun için üzülüyor. Bi o kadar da kızgın. Ne de olsa Yasin'i hastanede çalmışlar. Bi an kendimi onun yerine koydum. Öyle kötü bir duygu ki. Şu hayatta tek inandığı, güvendiğim sen ve Yağmursun dedi. Sonra söz verdik asla birbirimizi bırakmayacağımıza ve güvenini kırmayacağımıza.
Ben kardeşimin güvenini zaten kırmam. O da benim. Sonra yasine döndüm ve kardeşim zor ama unut hayatının bu kötü kısmını. İyi taraflarını düşün. Baksana seni deliler gibi seven bir kız arkadaşın var. Ben de Alya'ya onu sevdiğimi söylersem belki o da beni sever hem çifte düğün yaparız dedim. Karşılıklı dairelerde de otururuz. Çocuklarımız da beraber büyür. Aynı bizim gibi. Kardeş gibi. Yüzü gülmüştü. Benim de. Gerçekten olabilirmiydi böyle hayalimdeki gibi beni sever miydi Alya.
Yasin'in telefonu çaldı. Arayan yağmurmuş. Konuştuktan sonra Yağmur'un da sahile geleceğini söyledi nihayet tanışacaktım onunla. Mutluluğum kardeşimin bana attığı mesaja kadar sürdü. Evdeki kedim tekir hareketsiz yerde yatıyormuş. Bekleyemedim hemen eve gittim.
Hızlıca merdivenleri çıkıyordum. Tekir hasta bir kediydi. Onun için çok endişeleniyordum. Hemen bir veterinere götürdüm. Önemli bir şeyi yokmuş ilaçlarını aldım ve eve gidiyordum. Yasin aradı. Tekirin nasıl olduğunu sormak için aramış. İyi olduğunu söyledim. Yanında Yağmur'un olduğunu söyledi. İstersen telefona vereyim ve tanış dedi. İstemedim. Yüz yüze konuşup tanışmak istediğimi söyledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İMKANSIZIM
RomanceBence her insanın vardır. Dokunamadığı, ulaşamadığı uzaktan sevip yanına yaklaşamadığı. Ardından şiirler şarkılar yazıp yanında dili tutulduğu. Sevdiğini söyleyemediği, söylememesi gerektiği. Bence herkesin vardır bir aşkı. İlk aşkı. Gözlerime bak...