TBR - 10

8.4K 327 0
                                    

" Fatin , do you have time ? " tanya Aizat yang membuatkan Fatin mengerut dahi , demam ke apa pakcik ni tiba tiba .

" why ? " kata Fatin tertanya tanya , Aizat menunjukkan muka seriousnya.
" if I say this , you're not being mad right? " tanya Aizat .

" can you just straight to the point ? " kata Fatin geram . Aizat mengeluh lalu menghulurkan peryataan disiplin bagi bulan ni . Mata Fatin terbuntang

"What the heck ! Kenapa disiplin jatuh ke no 5 ni , Haishhhh ! " kata Fatin geram . Ikutkan hatinya mahu sahaja dia meronyok kertas itu . Aizat menadah telinga , pasrah .

" purata jenis kesalahan ialah ponteng and bawak barangan haram . So , how ? " tanya Aizat . Fatin merenung kertas tersebut .

" panggil Aryana dan Farhan , I need to see them right now " kata Fatin kepada pengawas junior . Fatin mengurut kepalanya , boleh sakit otak kalau macam ni . Aizat hanya memandang lalu membuka file disiplin yang diambil dari bilik disiplin . Farhan dan Aryana bergegas ke bilik Pengawas , satgi kalau Aizat dengan Fatin bergabung dan mengamuk boleh rosak tambah hancur sekolah ni .

" yes , we're here " kata Aryana . Fatin dan Aizat memandang mereka berdua lalu Aizat merenung Fatin , Fatin merenung Aizat . dua dua tak nak mulakan , lalu Fatin mengeluh.

"Sit down both of you , aizat explain " kata Fatin . Aizat membuntangkan matanya . " why me ! Kau kan KP , ha teranglah . "

" aku kp right ? Aku nak guna kuasa Kp suruh kau terang , nama pun PKP right ? " kata Fatin selamba . Aryana dan Farhan memandang pelik .

" guys , aku kahwinkan korang jugak nanti , cepatlah " kata Farhan . Kata kata farhan mengundang jelingan tajam dari mata Fatin dan Aizat . Akhirnya Fatin mengeluh.

" can I know , why our dicipline can drop until no 5 " kata Fatin tegas sambil menghulurkan kertas tadi . Farhan dan Aryana membuntangkan mata .

" imposible ! Aku tengok sistem demerit dan kesalahan semua okay , just kes barang haram dan ponteng makin meningkat , and also , kita ada kes kecurian telefon bimbit cikgu gais " kata Aryana . Fatin menahan amarahnya . Serabut otaknya .

" well , aku rasa kita kena buat jugak spotcheck besar besaran nanti , aku cadangkan khamis or jumaat sebab mereka akan ingat tiada spotcheck and berani bawak barang haram , majalah , laptop , nail polish , kita kena check penampilan juga because there will be a visitor from Evolution Highschool " kata Aizat panjang kebar . Fatin tersentak , Evolution Highschool ...

" we'll start the spotcheck this Thursday , And Ary and Farhan , I want you guys to send me every month report okay ? Dismiss " kata Fatin. Aryana dan Farhan kembali ke kelas manakala Fatin dan Aizat ke sekeliling sekolah untuk memastikan tiada pelajar ponteng . tiba tiba Natasha muncul.

" mind if I talk to Fatin " kata Natasha kepada Aizat . Aizat memandang kosong Natasha lalu memandang Fatin.

" you can talk here , i'll be there " kata Aizat lalu melangkah ke stor sukan . Natasha merenung Fatin lalu berkata " well , Fatin i want to warn you , don't dare you take what mine , Aizat is mine ! " kata Natasha mengundang ketawa sinis Fatin.

" let me say , are you stupid ? You have Elvin and then you said Aizat is yours ? You're so funny okay , listen here , I don't care " kata Fatin lalu meninggalkan Natasha dan melangkah ke arah Aizat . Natasha merengus geram .

" dia kata apa ? " tanya Aizat . Fatin meniup bangsnya lalu hanya menunjukkan muka dinginnya . Aizat seperti memahami muka tersebut hanya berdiam diri , tiba tiba the Shadow muncul disebalik dinding block TBH.

" hey beauty , come to have some fun ? " kata salah seorang ahli The Shadow , Zulhilmi . ahli the Shadow yang lain hanya bergelak sakan . Fatin memandang tajam the Shadow.

" look , I 'm not in the mood so just get lost , aku malas nak kotorkan tangan aku harini " kata Fatin selamba . Aizat mendengus .

" wei ! Korang ni pergi masuk kelas lah ! Kalau tak aku tumbuk sekor sekor " marah Aizat yang membuatkan The Shadow tersentak .

" well well , jaga girlfriend ke Zat , sayang sangat dekat si Fatin ni but she's mine " kata ketua The Shadow , Khai . Aizat geram lalu ingin mendekati the Shadow , tapi tangannya dipegang oleh Fatin.

" don't , just go with the flow " kata Fatin . Aizat memandang tajam The Shadow.

" i'm not yours , why should I be yours , instead , I belongs to myself , so back off " kata Fatin lalu ingin beredar dari blok tersebut . ketua the Shadow , Khai menjerit " aku cabar kau Fatin , kalau aku tak mampu jadikan kau milik aku , aku akan blah dari sekolah ni , just wait aku akan pastikan kau yang pindah sekolah dan jadi milik aku "

" well , i'm pretty sure you can't do that because I'm have my own reason , I don't like you and just don't be dumb , aku terima cabaran kau , dan kalau aku berjaya kalahkan kau , kau akan blah dari sini aku pasti . aku akan buat kau dibuang Khai , just wait ! " kata Fatin laku menarik Aizat pergi . Aizat melangkah mengikut Fatin. Khai merengus kasar.

" are you crazy Tengku Fatin Adriana , He is Khai , the leader of The Shadow , kau kalah kau jadi milik dia , dia gila sex kot ! " Kata Aizat Kasar . Fatin memandang Aizat tajam.

" dengar sini , aku tahu apa yang aku buat , aku ada disini lama dan aku dah faham sangat perangai si Khai tu ! aku tahu apa aku buat , JANGAN MENYIBUK BOLEH TAK ! " tengking Fatin yang membuatkan Aizat terdiam .

" KAU TAHU KAN AKU SEKARANG CARE SEBAB AKU KAWAN KAU , AKU TAK NAK KAU JADI MANGSA DIA , FINE SUIT YOURSELF ! " kata Aizat lalu meninggalkan Fatin keseorangan . Fatin menyepak batu lalu kembali ke kelas . Khai disebalik tiang tersenyum sinis.

" assalamualaikum , sorry i'm late , ada hal " kata Fatin dingin sambil menuju ke mejanya . Miss Irene hanya membiarkan. Aizat memandang Fatin dingin lalu menoleh ke arah tingkap .

" psst , danial , kenapa dengan si Aizat dan Fatin tu " bisik Alisha kepada Danial . Danial hanya mengangkat bahu .

" Okay , harini saya akan bagi kerja berpasangan , semua kena lakukan dengan pasangan meja kamu . Sebab ni kelas muzik dan bukan biologi ye Amir , saya akan bagi tugasan untuk kami pilih antara nak menari , menyanyi atau main alat muzik , kami mesti tunjuk persembahan dan yang mana terbaik akan wakil sekolah dalam international Talent Competition in England . " kata Miss Nadia . Fatin tersentak , England..

" Kau , tunggu dekat dance room 1 , pukul 3 , jangan lewat " kata Aizat dingin . Fatin hanya memandang beku .

" gaduh dengan kekasih hati ke ? " kata Khai . Fatin hanya memandang menyampah . Fatin bangun lalu melangkah keluar dari kelasnya namun Khai memegang tangannya .

" lepaslah , JIJIK AKU DENGAN KAU " kata Fatin lalu merentap tangannya . Khai melepaskan tangan Fatin lalu hanya memandang kepergian Fatin.

" You will be mine Tengku Fatin Adriana " kata Khai sambil tersenyum memikirkan rancangannya

B E R S A M B U N G

The Black's Rules [COMPLETED] Where stories live. Discover now