TBR - 47

5.5K 271 6
                                    

P R O M O T E

Tengku Nurul Farisyah Farhana Senrose
By ; ItsmeRynn
___________________________________

" Fir , sabarlah ! " kata Fatin apabila ditarik ke kelas. Tangannya bagai mahu terputus. Firyadi menghiraukan kata kata Fatin lalu menarik tangan Fatin ke kelas.

" Apa yang --- " kata kata Fatin terputus apabila melihat Aizat dan Hanis yang berbual mesra. Siap berpeluk peluk , betepuk tampar , hati Fatin retak dan air matanya bertakung di tubir mata namun dia kuatkan hati , dia tahan air matanya daripada terjatuh dan menayangkan riak beku.

" kau dengan tiada hormatnya boleh berambus dari tempat duduk aku " kata Fatin dingin sambil memeluk tubuh. Aizat menjeling ke arah Fatin namun tidak dihiraukan. Hanis bangun namun tangannya dipegang kemas oleh Aizat.

"Duduklah sini teman saya , sweetheart " berapi Fatin apabila mendengar Aizat memanggil Hanis sweetheart. Hanis tersenyum sinis.

" well , this place is mine so get the fuck out " kata Fatin lalu menolak beg serta barangan Hanis ketepi. Firyadi tidak menyangka kembarnya ingin membalas dendam walhal dia menarik Fatin ke kelas atas urusan lain.

" kau tak ada hak dekat tempat ni , lagipun aku tak teringin nak duduk sebelah kau " kata Aizat sinis mengundang pandangan tajam Fatin.

" dan kau pun tak ada hak dekat tempat ni , you know what ? Kau tak ada hak pun untuk arah aku selagi kau ada dalam sekolah ni because you know what ?  Kau tu just manusia yang tiba tiba muncul dalam hidup aku dan aku menyesal kenal kau , so kau boleh berambus dari pandangan aku sebab aku menyampah tengok muka kau " kata Fatin lantang menarik perhatian seluruh kelas. Aizat bangun dan menghentak meja sambil berdiri di hadapan Fatin dengan pandangan tajam.

" kau ingat kau tu bagus sangat ke ? Kau ingat kau boleh arahkan aku ke perempuan ? Eh kalau setakat perempuan berlagak macam kau aku pun tak teringin lah , sekali aku petik hari beratur perempuan nak dekat aku kalau setakat kau tu aku tak heran lah ! " tengking Aizat. Fatin menolak kuat tubuh sasa Aizat sehingga dia hilang keseimbangan namun tidak terjatuh.

" dengar sini , kau dengan perempuan bodoh ni boleh berambus dari pandangan aku , setakat orang macam kau aku pun tak teringin lah , kau lupa Aizat siapa aku , kau silap bermain dengan api " kata Fatin sinis lalu menarik Firyadi keluar dari kelas. Seluruh isi kelas diam menyepi selepas pergaduhan besar antara Aizat dan Fatin tadi.

" itu motif kau tarik aku pergi kelas ? Aku menyampah dengan lelaki tu Fir ! SUMPAH ! " kata Fatin menahan getaran suaranya. Firyadi memegang bahu Fatin lalu memandang tepat ke matanya. Fatin memandang anak mata ungu gelap milik Firyadi.

" Fatin , kau tak boleh tunjuk diri kau lemah , kau sedar tak sekarang ni dia tu lain ! Takkan kau nak kalah dengan perempuan tu ! Kau bukan selemah ni , ni bukan Tengku Fatin Adriana yang aku kenal , ni bukan Fatin yang beku , yang dingin , yang tak pernah simpati ! Sedarlah Fatin ! " kata Firyadi perlahan. Fatin mengenggam kuat tanganya lalu menepis kuat tangan Firyadi yang memegang bahunya.

" aku tak kalah Fir , aku bukan lemah , aku dah benci dengan lelaki , dia hina aku dan kau ingat aku akan suka dia balik ke ? Dengar sini Firyadi Ishfar ! Aku benci dia and I will not fall in love again ! " kata Fatin lalu berjalan pergi.

" tapi kau tak boleh tipu hati kau , kau lupa yang kita berdua kembar , kau lupa yang aku lebih kenal kau berbanding orang lain , you can't lie to me dear , i know it's just your ego " kata Firyadi menghentikan Fatin menyebabkan Fatin tersenyum sinis.

The Black's Rules [COMPLETED] Where stories live. Discover now