HOOFDSTUK 19:

111 7 5
                                    

'Harry?' vraag ik zacht. Ik hoor hem zacht kreunen. 'Wat zei Cody net?' Harry's ademhaling versnelt. 'Uhhm.. niks hoor.' Aan Harry's stem hoor ik dat hij liegt. Ik til mijn hoofd op en kijk hem indringend aan. 'Is Cody jouw broer?'

Harry wrijft onrustig met zijn handen over zijn broek. Hij knikt voorzichtig. Ik hou mijn hoofd een beetje scheef en leg mijn hand op zijn wang. 'Waarom heb je dat nooit verteld?' Een harde zucht verlaat zijn mond. 'Niemand weet het.' Nog steeds liggen we samen op bed. 'Waarom niet?' Even zucht hij maar dan begint hij te praten. 'Mijn vader vond Cody altijd een nietsnut. Hij besloot mij de baas te maken van de zaak. Cody moest hier blijven werken maar als hij ooit iets verteld, dan..' Hij kijkt in mijn ogen. 'Hij werkt hier al net zo lang als ik. Doe alsof je niks weet, ook tegen Cody.' Ik knik voorzichtig. Zijn hoofd buigt zich naar me toe en hij plant zijn lippen voor een paar seconden op de mijne. Dan trek ik terug en sta op. 'Ik ga even naar de meiden.' Mijn benen lopen me de deur uit. Als ik bij de kamer waar de meiden altijd zitten aankom klop ik op de deur. De deur word opengedaan door Chanel. Ze maakt haar ogen groot en vliegt me om de hals. 'We hebben je zo gemist!' roept ze. Xandra, Jade en Romé komen ook aanlopen en al snel vormen we met zijn allen een groepsknuffel.

'Waar was je nou?' vraagt Jade als we allemaal op ons eigen bed zitten. 'In het ziekenhuis.' zeg ik zacht. Xandra kijkt me vragend aan en net als ze haar mond wil openen schud ik mijn hoofd. 'Vraag maar niks.' Ze knikt voorzichtig haar hoofd. 'Maar waar is Taylor?' vraagt Romé. 'Ze is weggegaan en ondergedoken, ze heeft een beter leven gezocht, hoop ik.'

Mijn hoofd draait naar Jade. Ze zit onder de blauwe plekken van top tot teen. Als ze me ziet kijken word ze rood. 'Cody' fluistert ze. Ik kijk haar vragend aan. 'Je liegt?' vraag ik vol ongeloof. Eerst kijkt ze me een beetje boos aan maar al snel geeft ze me weer de lieve blik die ze altijd heeft. 'Wat is er met hem dan?' vraagt ze. Als ik het verhaal wil vertellen dat mij een half uur geleden erg verbaaste, bedenk ik me opeens dat het bijna letterlijk "top secret" is.

'Uhmm.. mwja.. ik weet niet, h-het leek me n-niks voor hem.' probeer ik me eruit te praten. Niet dat ik het idee heb dat het erg geloofwaardig klonk.

Iedereen kijkt me vragend aan. 'Geloof je haar niet?' hoor ik Romé zeggen. 'Jawel.. Jawel.. Het ehhmm.. Nou ja, laat maar, hij lijkt me ook gewoon een klootzak.' Iedereen knikt. Ik loop naar Jade toe en omhels haar. Als ik haar weer loslaat aai ik met mijn hand over haar wang. Ze kijkt me lief aan en ik tover snel een glimlach over mijn gezicht. Dan kijk ik iedereen stuk voor stuk aan. 'Ik hou heel veel van jullie, dat weten jullie toch wel?' Xandra krijgt tranen in haar ogen. 'Natuurlijk!' roept Chanel. Als ik nog iedereen snel een knuffel heb gegeven, loop ik de kamer uit. Waarom zou Cody zoiets doen?

----------------------------------------

Echt heel kort sorry! maar ik heb best wel lang niks geschreven en wou jullie iig een deel geven.. sorry dat het zo slecht is!

xx Serane

Caught in the houseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu