7tahun kemudian
"mommy were are you!!"jerit syaiman sambil membawa anak patung kegemarannya ke mana sahaja.
"here darling....at kitten"jerit syaurah.
"okay mommy..."syaiman berlari lalu memeluk kaki syaurah....
"mom,can I ask something?"tanya syaiman
"When can we find daddy?"tanya syaiman...Aku hanya memerhati syaiman yang memeluk kakiku manakala ikmal sedang makan sarapan pagi..
"ehh,sayang mommy dah mandi belum?"aku mengubah topik kerana takut mereka menanyakan soalan yang pelik2 lagi....
"no...sejuk la...."renget syaiman..
"adik..mommy nak tanya?..ada bau busuk tak dekat dapur kita ni?."sakatku
"ada la mommy...lalat pon ikh nampak duk urung je little princess kita ni...kan mommy!"tambah ikmal
"yelah,baru mommy perasan...hahahha"gelakku....aku melihat wajah syaiman yang kemerahan kerana marah..
"Non voglio essere amico"balas syaiman dalam bahasa itali.
" (x nak kawan)"
"Se non vuoi essere amico, non andare con la mamma a fare una passeggiata con una giglio...bubbye.."kataku sambil membawa ikmal naik ke bilik untuk bersiap
"(kalau tak nak kawan, tak payah ikut mommy pergi jalan-jalan dengan makcik lily)"
"NOOOOO"jerit syaiman lalu berlari mendapatkan syaurah...
"princess poyo"ikmal menjelir ke arah syaiman..
"hahha...apalah korang berdua ni...dah2,jom kita siap...."kataku riang..
"yea.....lets go baby"jerit syaiman...
"I'm not your baby.."marah ikmal..pantang orang panggil dia dengan panggilan baby.."biy,apa khabar ya sekarang?...huhhhh"bisik hatiku...
.....................................
MALAYSIA"Iman!!cepat turun"jerit tengku syafiq
"ye daddy...sekejap aiman tengah melabur ni!!"jerit iman dari tinggkat2...
"WHAT...!!!...cepat turun..daddy nak gi hantar awak ke sekolah ni...jagan nak mengada ya ponteng...!!"jerit syafiq dari bawah
"yaa daddy....5 minute.."jerit iman..........................................
ITALI
"ting,ting,tong,ting,tong"bunyi fon berulang kali
"boss,saya ada benda peting nak bagi tahu boss!"kata naim dari panggilan yang dibuat..
"ape dia,cepatlah aku sebuk sekarang ni??.."soal syaurah
"musuh boss dah kembali!"
"WHAT!"jerit Syaurah
"tak payah la jerit,sekarang ni saya dapat tahu mereka akan serang majlis reunion boss"
"bila majlis tu..kenapa aku tak tahu?"balas syaurah semula
"hari sabtu pukul 9:00pm"
"tolong book tiket aku..esok aku nak fly"
"okey,bye aku pergi dulu"
"okey"................................
"twins....mari sini sekejap..mummy nak bagi tahu something..good news and bad news"
"yes mom...nak cakap apa ni?..macam penying je?"soal ikmal
"yes,ikh...good newsnya kita akan pindah ke Malaysia and bad newsnya ialah youguys akan bekerja lebih keras lagi sebab korang akn lindungi seseorang di sana dan anak mom akan tahu siapa dia!!.."
"WHAT MALAYSIA,yeaaaa.....baby jom kemas baju...tak sabarnya princess"ajak syaiman lalu menarik tangan ikmal
"ihss,kan dah cakap don't call me baby..."lalu mereka naik ke bilik mereka...................................
MALAYSIA"yea...dah sampai...mummy let's go.."kata syaiman riang..
"hey3..,jaga perangai sikit...jom ikut mummy,kita nak gi jumpa keluarga mummy.."
"really?..wah...excitednya..."ujar syaiman kembali
"so....are you ready?"
"yes..yes..yes.."sorak syaiman dan ikmal riang....(sis x thu la perangai diorang mcm ni...tpi twins ni ade sisi gelap jugak...dididik sejak umur 4tahun...)Markas
pov syaurah
aku menaiki kereta BMW yang dibawa oleh naim...2jam perjalanan dari KLIA ke rumah daddy....bukan aku tak nak balik rumah ayah kandung aku a.k.a papa cuma nak buat kejutan sikit...kan mereka tahu yang aku ni ada sorang je anak tapi mereka silap yang aku ada lagi dua orang permata hatiku...aku pon rindu anak aku yang sulong..entah apa yang jadi kat dia pon aku tak tahu...ohh lupa anak2 aku tahu yang mereka ada abang cuma tak pernah tengok siapa abang dia dan diorang tahu suami aku macam man rupa di sebab aku bagi tengok gambar..nak tahu macam mana...tengok IG dia la..huhu...sekarang ni dia dah maju...tak sangka la yang dia tu dah ada pangkat DATO..mula2 aku terkejut jugak sebab pangkat datuk..ingat dah tua sagat tapi silap taksir ,dia pangkat dato...huhuhu....tak lupa jugak yang konco2 aku dan keluarga daddy aku tak tahu yang aku balik....okey tu jekot..."mummy kenapa temenung ni...mummya malsano a ?, cosa c'è di sbagliato...("mummya tidak sehat ke ?, apa yang tidak kena,")soal ikmal,dtaiman sudah lama terlelap di kerusi depan..
"Qualunque cosa sia, le preoccupazioni di Jagan dormono più tardisis x habis lagi .."(takda apapun ,jagan risau dah tidur nanti mengantuk).kataku lalu mendodoi ikmal...Markas
"tok,tok,tok""kejap..."laung danish
PRAKK (bunyi pintu terbuka)
"hello Prince"aku tersenyum dihadapan pintu...anak2 aku hanya buat muka bengisnya....
"how are you?..macam mana kau boleh datang sini..."soal danish pelik...
"Princes tak kenal ke?"soalku hairan..yelah duduk kat itali kita kan jadi model,bukan setakat model biasa...yang terkenal diantara pelusuk dunia...siapa tak kenal maka diaorang tak kecoh pasal gossip ni....majalah banyak la...."siapa kau na panggil aku princes?..yang boleh panggil aku princes hanya princess aje....adik aku yang hilang!"marah danish
"jadi kau tak cari dia?"soal ku tegas..siapa tak sakit kalau orang yang kita sayang tak cam kita.....
"aku cari tapi tak pernah jumpa...aku sayang dia tapi kenapa dia tonggalkan aku dan suami dia...bukan tu saja,anak dia pon ditinggalkan...kau rasa baik sagat ke dia tu...aku sayang dia bagai nak rak tapi dia...apa yang dia bagi dekat kita orang...kesengsaraan...suami dia tu,kau nak tahu ape jadi semenjak isteri dia tinggalkan dia?..aku tengok dia macam orang hilang bini..tapi memang dia hilang bini pon...tapi aku simpati kat dia..aku berharap dia dapat teruskan hidup walaupun tiada isteri di sebelahnya.." kata2 danish membuatkan syaurah menagis dalam diam...sakit menggung...pilu di hati....syaurah tak tunggu lama apabila naim datang secara tiba2.."boss okey..kenapa tak masuk lagi ni??"soal naim hairan..muka syaurah yang kemerahan akibat menagis...apa yang danish buat?
"boss?..kau tikam belakang kitaorang ke?"soal danish kehairanan..
"kau tak cam dia?"soalan dibalas soalan
"siapa?"" non c'è bisogno di dirgli, torniamo indietro, per conoscerlo non rimpiangere non lo so ..."(tak perlu bagitahu dia,jom sayang kita balik,bagi tahu dia jangan mengesal tak kenal aku...)lalu aku pergi membawa anak2ku menaiki kereta yang dipandu oleh naim takdi..
"aku tahu yang kau tahu bahasa ni..so wa cau lu...pape roger "naim menepuk bahu danish dan terus pergi ke kereta tadi...
"ape ni...aku mana tahu bahasa ni..dulu syaurah yang translate dekat aku..."keluh dnish lalu masuk dalam rumah.............................
"kita nak pergi mana?"naim menyoal syaurah kerana mereka tiada hala tuju untuk pergi.
"balik kondo..kau dah settle kan semuanya...aku penat"syaurah memejam mata ssmbil menyandarkan diri di tepi pintu kereta...
"boss aku minta maaf sebab tak mampu bagi kau bahgia dengan orang tersayang"detik dihati naim lalu mengimbas masa silamnya membuatkan naim berasa bersalah..bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...