bab29

625 13 2
                                    

"yo..kenapa runsing ni??"soal naim...Dia baru sampai ke markas keluarga danish..
"aku pening la sekarang ni....kau tahu tak semua ni jadi sekelip mata je...syaurah kene culik,queen entah hilang kemana pon aku tak tahu,ni yang terbaru,si syafiq pulak hilang.... nak pecah kepala aku pikir tengang semua benda ni..sebelum princess balik semuani dalam keadaan yang baik dan terkawal,sebelum queen muncul dalam geng ni ,semua terkawal...siapa dalang semua ni..apa yang mereka nak dari kita??"kelu lidah naim kerana berangapan yang yang semuani bala datang daripada syaurah...adik mereka sendiri...

"jadi....kau salahkan syaurah atas ape yang berlaku sekarang ni??"soal naim..

"bukan macam tu, cuba kau fikir kalau syafiq tak kawin dengan princess, semua ni takkan berlaku...tapi disebabkan mak bapak diorang yang menyatukan diantara mereka..semua ni kuca-lana...,perkahwinan ini membawa bala...tu sampai sekarang aku tak kawin-kawin"terselit cebisan senyuman diayat terakhir...

"ini semua takdir allah..kau tak boleh salahkan takdir allah..berdosa...biarlah ,itu jodoh mereka....kau taknak tengok ke adik kau bahagia dengan insan yang tersayang??"soal naim kembali...

"siapa taknak tengok adik sendiri bahagia..tapi,tengok la sekarang ni ae yang berlaku..."sayu melihat danidh yang agak kemurungan...

"sudahlah..jagan salahkan takdir allah...semua ni mesti ada hikmahnya...sekarang ni aku nak tahu kau tahu tak syafiq duduk dekat mana??..ada info tak tentang dia??"soal naim kembali fokus dengan rancangannya kenapa datang kemari..

"aku tak tahu.,tapi aku dapat teks ni dari orang yang sama culik syafiq..nah ni dia.."danish memberi iphone7 nya kepada danish..

"aku tahu kat mana nak cara"selepas sekian lama berfikir barulah naim memahami hint yang telah diberi...

hint pertama

ketua kumpulan..
- jadi mesti orang tu sebahagian daripada geng2 yang nak jatuhkan white eagle dengan berlwan dengan boss.,boss mati maka geng tesebut akan habis

hint kedua
dekat sini
-jadi mesti dia ada di kawasan yang berceruk sebab selalunya kalau kata datang dekat sini mesti tempat2 macam tu dan ya tempat-tempat lama like gudang..

gudang ya.....ting...

GUDANG KASUT LAMA,jalan kekwalk
(ni kalau korang masih ingat lagi gudang ni)

.........................

"siap sedia kita akan bergerak ke ulau tersebut sekejap lagi...jagan terlalu taksub dan eksited sagat sampai bunuh orang...aku takkan benarkan..kalau aku dapat tahu...korang yang aku bunuh..PAHAM!!",mereka semua mengguk..tahu sagat perangai naim orang penting syaurah..

"dah jom gerak ,kita nak sampai dekat sana sebelum larut malam.."mereka semua mengguk dan bersurai menaiki kereta yang telah ditetapkan..

........

"piiiannn..,sampai bila kita akan duduk sini??"soalku
"tak payah nak buat suara mendayu macam tu la..ingat aku akan cair ke dengan mak bunting macam ka ni"sampai hati pian tak layan pertanyaan aku yang semakin comel ni...auu..terpuji diri sendiri pulak..hahah..

melihat aku yang merajuk ,dia keluar dari rumanya menuju ke pantai..aku hanya mengikutnya walaupun masih merajuk...

"malam karang kau akan pergi tinggalkan aku,dan aku nak ucapkan selamat tinggal...sudah sampai masanya kau jaga suami kau sebelum terlambat...aku harap kau akan lupa apa yang telah brlaku sepanjang kita duduk sini...aku harap yang kita takkan berjumpa lagi..."katnya sambil memandang ke arah pantai yang bergelora...

"tapi aku harap kita akan berjumpa lagi walau apa pun yang yerjadi au takkan lupa detik2 terindah bersama kau....aku harap kau pon sama"aku hanya memndang belakangnya sekilas dan pergi meninggalkannya.

.................

"kau percaya ke naim akan sattlekan masalah ni??"soal alif,yalah naim orang baru diantara mereka..
"entahla..tapi kita kena ikot je sebab naim yang paling rapat dengan princess bukan kita atau sape2.."mengeluh alif..tak boleh nak buat ape..kenapa syaurah perlu merasiakan tentang kewujudannya...itu yang membuatkan mereka tidak mengerti...makin mereka tidak mengenali adik mereka sendiri...

.................

"aku akan masuk dulu,tapi dalam masa 1 jam kalau aku tak keluar dari rumah tu,bersiap sedia apa yang kita telah rancang"mereka hanya mendegar dan mematuhi arahan...hanya naim dan syak sahaja yang masuk ke dalam rumah agam tersebut.

"dah sampai,dudukla"syak dan naim duduk di atas sofa yang telah diletakkan di ruang tamu
"kau sepatutnya beruntung sebab aku yang panggil kau datang dekat sini,kalau tak...memang kau takkan dapat syaurah balik"kata pian yang berwajah tenang

"kenapa kau simpan dia dekat sini,apa yang kau buat dekat dia??"soal syak

"aku nak kau jaga dia,dia sekarang ni dalam bahaya...aku bawa dia dekat sini sebab..."pian tak dapat nk teruskan kerana kesedihan yang menyempitkan keadaan...dia taknak tinggalkan syaurah..tapi nak buat macam mana?.takkan nk biarkn syaurah disini selamanya...

"sebab ape..!!"begang syak..naim hanya berbisi disitu...

"aku tahu apa yang kau tengah pikirkan naim..dan ternyata dia...ya..
aku tahu semuanya dan aku harap ni adalah pengakhiran cerita ini..aku akan lepaskan syaurah pergi ikut kau,kalau kau jaga dia baik2...jaga kandungan dia..."naim dan syak terkejut mendengar berita tersebut..

"TAK GUNA..KAU MENGANDUNGKAN DIA KE!!"syak yang panas baran meluru ke arah pian dan mencekek kolar bajunya...muka berhadapan dengan muka..

"huh..aku malas nak cari gaduh."pian memandang tepi sambil berkata"aku akan perhatikan gerak geri korang...pergi tingkat 3,bilik dia hujung sebelah kiri...10miniy je masa yang aku bagi!!"tegasnya...syak melepadkan kolarnya dan pergi ke tingkat atas...

rumah mewah dengan setiap tingkat ada ruang tamu yang berkarpet penuh...siap ada banyak di ruang tamu untuk menonton tv...

sesampai tingkat 3 hanya terdapat 1bilik sahaja dan bilik itu agak jauh dari tangga....

tok,tok,tok

krakkkk

"ya??"tersempulah kepala aku dekat muka pintu

pov syaurah

"ehh,syak..naim..macam mana korang boleh sampai sini??"soal aku...yelah tetiba ketuk puntu bilik orang..ingat pian..baru nak merajuk dengan dia..

"adalah..jom kemas barang"pelawa naim..aku mengangguk dan sejujurnya aku dah siap kemas sebab pian pon cakap siang takdi...

"masukla.."aku membuka pintu bilik luas2...tercengang mereka tengok bilik ni..takde la besar sagat kalau nak kurung 20 orang pon aku rasa muat...

"kau duduk dekat sini?"soal syak..rasa macam tak percaya sebab aku diculik tapi keadaan aku macam aku ni bukan diculik...

aku hanya mengguk..bag-bag yang berisi baju telah diletakkan di depan muka pintu..aku hanya duduk dekat atas katil melihat dua orang beruk duk skodeng bilik aku...

"berapa bulan dah??"soal naim..aku terkejut macam mana diorang boleh tahu aku sudah berisi...

"errr"nak jawab ke taknak??

"anak siapa??"soal naim lagi..aku masih terdiam menyepi..

"macam mana keadaan suami aku...dia baik-baik jeke msa aku takde..macam sebelum aku jumpa dia??"soalku mengubah topik

"tolong jujur dengan aku,ni anak siapa??"soal naim..muka serius menakutkan aku..

"ni...ni...ni anak..."

bersambung

sorry guys..sis lme x update...sis dh nk spm,so sis akn jrg update cite ni..klu ada msa sis update lgi ye

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now