hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba...aku hanya memerhati sekeliling dewan....pada siang itu aku membuat persiapan di dewan....aku dan ahli the dark towel yang lain membuncangkan tentang strategi musuh.....macam mana dapat tahu....tanya ikram...dia budak yang tahu pasal benda alah ni..aku tahu..tapi malas nak ambik tahu....
"so...semua dah siap...korang semua boleh balik dan bersiap2 ape tang patut...pukul 8 malam...pastikan semua ada dekat sini....aku taknak apa yang kita rancang tidak berhasil.." arahan yang aku beri cukup membuatkan mereka faham apa yang patut mereka lakukan...
"boss,white eagle macam mane??"soal syak
"nanti diorang akan menyusul je...diorang tak perlu buat kerja banyak sebab diorang baru lagi dengan aku..korang ni.....gagal misi ni..siap sorang2..."amaran tegas aku berikan...
"okey..pape roger je boss...kami sentiasa menunggu perkhabaran dari boss"kata syak...siap buat tabik hormat lagi..."key....aku nak kau jaga anak aku yang dua orang tu..diorang walaupun nampak hebat...tpi kalau dah buat perangai...gajah pon bleh tarik diri..."
"boss ni...dengar diorang..habis seminggu mogok tak mai makan..."usik key
"eleh..macam kau tak tahu yang syiman tu pantang kalau tak dapat makan..."yang lain hanya melepaskan tawa...boleh pulak time serious ni boss buat lawak....
"dah bye...aku nak balik..nak pakai lawa2...kot2 la menang pakaian tercantik...boss korang jugak yang kembang bontot sampai spender terkoyak...hahahahha"aku melambai ke arah mereka...malam reunion
malam ini adalah malam yang menyatukan semua pelajar sekolah syaurah(sis x ingt nme sek syaurah)..
ramai yang sydah datang dan duduk di tempat yang disediakan..black gold...ehhh..dekat dgn bju syaurah and the family la...sis pon baru perasan...
back to story
jurucamera kiri kanan....penuh manusia beragam manusia termasuk geng white eagle yang ditugaskan menjaga keliling dewan....pandangan para wanita tidak terlepas dari menilik satu persatu wajah white eagle....
"chik,chik,chik..."bunyi camera membingitkan lagi suasana....
............................................
pov syaurah
"sayang mummy.....jom cepat..kita lambat ni...nanti majlis dah mula..."aku menjerit memanggil syaiman dan ikmal..
"jap..mummy...dah siap ni..."jerit syaiman dengan lantang...30minit kemudian
"okey dah jom..."kata syaiman meneruni anak tangga...
"ikmal jom..."aku memanggil ikmal yang hampir terlena.....kami menaiki kereta aku yang dipandu oleh anak buah aku dark towel...sesampai di dewan yang gah....aku keluar dari perut kereta dan memijak di karpet merah....
ramai yang memerhatikanku..yelah...pelik...selamani bukan ramai yang dapat cam aku...bukan setakat cam..kenal pon aku rasa tak...syaiman dan ikmal memegang tangan aku dan melihat aku....aku mengangguk dan berjalan ke karpet merah...aku ada melihat sekeliling....mereka membuat kerja .....siapa tak risau kalau ade pertumpahan darah dekat sini kalau cuai.....huuuu....aku sanggup mati dari biarkan orang tak bersalah mati.....itu janji aku..."puan have a seat"kata pelaian tersebut...aku menggangguk kepala dan duduk....
"per favore dai questa lettera all'uomo che si trova ai margini della sala ... Voglio che vada rapidamente dall'uomo che è in Occidente ... immediatamente ..(tolong berikan surat ini kepada lelaki yang berada di tepi dewan itu...aku nak dia cepat pergi pada lelaki yang berada di sebelah barat...dengan segera..)"perempuan itu tersentak dan mengguk dengan segera...cepat2 dia mengambil kertas yang berada di atas meja aku dan pergi ke arah lelaki yang aku sebutkan takdi..."boss suruh aku bagi benda ni kat kau..lepastu kau pergi dekat lelaki sebelah barat tu"kata perempuan itu yang bernama malisa...
"dah.dah pergi sana..nanti orang nampak...jaga diri jaga hati...jangan sampai ada yang nak cuti..miss you darling!!"malisa hanya tersenyum suka..
"saya tahu lah cinta..."malisa pergi meningalkan lelaki itu..."kau tolong jagakan suami aku...jagan bagi dia syak apa2....ape2 roger aku...dah aku akan sentiasa perhatikan kau..jagan nak menggatal sagat dengan malisa....cau lu.."lelaki tersebut tersenyum apabila membaca surat aku berikan takdi....macam lwk pulak...(sis nk bgi thu yg lelaki ni dia geng dark towel....white eagle x knl muka syaurah..)
"diminta para hadirin sila bawa bertenang kerana majlis akan dimulakan sebentar sahaja lagi.."
"si sta preparando .. che cosa devi fare per iniziare ..(bersiap sedia..majlis dah nak mula..)"aku bercakap menggunakan eyefon...(alah sis x thu nma menatag yg digunakn untk bercakap semasa kita dlm keta tu..klu korg phm...sila bgi thu apakah benda tersebut...)
"haip"mereka membalas menandakan mendapat arahan...."hai...siapa nama??"soal seorang perempuan bersama suaminya...
"hai juagak..saya syaiman...ni adik say ikmal...panggil dia ikh je..."kata syaiman...ikmal hanya tersenyum..
"so..how are you..??"perempuan takdi sudah duduk di meja kami...aku tak kesah pon sebab aku kenal dia...korang nak tahu siapa....biar aku ceritakan...
"kau tak kenal..??...ni aku lah...bestfrind kau...wahhh berapa lamau kau kawin..makin besar aku tengok perut tu??"soalku...
"si..siapa kau...jap..jap..jap...ahhhhh.....wehhhh aku rindu kau....kau macam maa sekarang....7tahun kau tinggalkan bumi Malaysia ni...kau sehat ke...ni anak kau..ehhh...ehh jap...ni anak kau..kau kaein dengan siapa dohhh....kau curang dengan laki kau ke....??"soal shamiza bertubi2....
"haihhh...ni lah kawan.....aku ada sebab kenapa tinggalkan malaysia...tapi bikan salah aku.....laki aku yang taknak tengok muka aku...so buat apa lagi nak terhegeh2 dekat dua....okey..pasal 2 budak ni...ni anak aku...anak aku denga syafiq...so disebabkan ramai yang tak tahu.....sebenarnya masa aku mengandungkan anak sulung aku...aku dapat kembar 3 dan iman anak yang syafiq jaga sekarang ni anak aku yang sulong,syaiman ke2 dan ikmal bongsu...rezeki shazz...kau..bila kawin...sorry lah x dpt makan nasi minyak kau..."kataku pulak..."pakkk"bunyi hentakkan tiba2...
"syarah..kau ke...betul ke apa yang aku dengar..."soal umi..
"u..umi....kau dah dengar.."soalku terkejut...
"wehhh..lama tak jumpa rindu kau..."umi memeluk aku dengan kuat sekali sampai naik biru muka tak dapat na bernafas...
"sayang...lepaskan...biru dah muka syaurah"marah manja adib...
"ehh..dib...wah berjodoh ye korang...kau pon sama shazz..berjodoh dengan shamil..."aku memukul lengan shamiza..
"ehh...takde maknanya kalau dia tak lamar aku..."kata shamiza polos...
"so berapa lama korang kawin?"aku shamiza dan unu duduk di bangku bulat yang disediakan...
"err...3tahun?"kata mereka serentak..
"ohh..lama dah..so berapa anak selama perkahwinan korang??"soalku lagi..
"2 untuk aku dan 3 untuk shamiza"kata umi..aku hanya mengguk...suami mereka mengambil makanan yang disediakan...
"wah..boleh kejar aku ni..hahaha!!"meja kami meja yang paling kuat sekali bergema.."weh...syau..kau masih dalam dunia gelap ku lgi ke??"soal umi dingin....
aku menandang sekeliling dan melihat ke arah mereka berdua dan mengguk..
"kenapa...bukan semuanya sudah berakhir??"soal umi lagi..
"bukan semuanya....ada lagi yang tak berpuas hati..aku rasa sampai mati kot aku akan ada dalam dunia aku tu.."kataku...
"kalau kau perlukan pertolongan..jagan malu panggil kami....kami sentiasa menolong kau bila susah...kita kan geng!!"kata umi..aku hanya tersenyum suka....
"kau bawa pistol??"soalku...mereka hanya mengguk...
"toking jagan tinggalkan pistol tu...aku taknak kisah silam aku menyebabkan orang yang aku sayang tergadai...termasuk korang berdua....."kataku dingin..
"baiklah...ehh aku na tanya..anak2 kau tahu ke yang kau gengster...??"soal shamiza
"aku bukan gegster lagi tahu aku telaj dinaik tarafkan menjadi seorang ketua mafia yang amat digeruni..setakatni...150000 geng yang aku pegang..."kataku...mereka membuat muka terkejut badak...
"bukan semua sekali 209000 geng yang ada..jadi kaulah black rose yang digeruni oleh semua mafia yang ada.. ?;"fakta yang diberi oleh shamiza semuanya tepat...
"jap2..kau black rose dari geng dark towel yang mempunyai pretasi untuk hapuskan semua geng mafia yang ada di seluruh pelusuk dunia ni...??"soal umi pulak...
"yep"bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...