EPISOD37

776 19 1
                                    

"Baby,patut ke Mummy panggil Kak Putri datang sini?"Soalku sambil mengusap perut buncitku.

"tapi Kak Putri pernah pesan dekat Mummy,jangan sesekali pergi dari dunia mafia ni.."aku termenung di luar jendela Apartment.

****************************************************************************************

"lily,aku datang sini sehelai sepingang..Aku SPM je,macam hidup aku lepas ni..Siapa nak tanggung anak-anak aku,aku taknak susahkan kau"Aku memandang Lily yang berada di hadapannya.

"Kau jangan risau,selagi aku mampu,selagi tu aku akan tanggung kau,pasal duit or anak-anak kau,kau jangan risau..aku boleh bantu kau,tapi aku tak kaya mana..jadi kau tolong bantu aku juga...Kita cari kerja untuk kau okey"Aku mengangguk faham..Betul apa yang Lily katakan...takkan nak duduk terperap dalam rumah ni,duduk di negara orang banyak dugaan yang harus dilalui lagi-lagi bila aku datang sini sehelai sepinggang.

Selepas saja aku berpantang,aku tekat untuk mulakan hidup baru....Aku perlu cari kerja...

setiap hari aku keluar cari kerja,Anak-anak aku,aku tumpang dekat rumah pengasuh...Walaupun harga untuk jaga anak-anak aku agak mahal...tapi demi mencari kerja,aku sanggup letak diorang dekat sana...

Aku duduk dekat Itali ni dah macam Orang yang merempat duduk bawah banggunan tu...Aku taknak susahkan Lily dan aku cakap dekat dia yang aku dah dapat kerja,Dia pun sebuk nak uruskan hal perkawinan dia,aku malas nak ambil sembang pasal bakal suaminya...

"Miss,do you have a job here??"Soalku,dengan berlagaknya dia mengutuk aku dalam bahasa Itali...Bodoh punya makcik...Aku paham la bahasa kau!!!!

"aku tak ambil pengemis dekat sini,nanti jatuh saham kedai aku,lari nanti orang...pergi sana!!!,shuhh,shuhh(Itali Language/IL)"Aku memandangnya menyampah!!,kau halau aku macam kucing kurap....Babun punya makcik..sedar diri sikit la makcik kau tu dah tua..nak mampus dah aku tengok...ada hati nak meyumpah aku,aku tembak karang...padan muka....ishhh....Aku dengan hati yang lara keluar dari kedai tu...Malam tu aku Cari kerja dari pagi sampai ke malam...Banyak tempat yang aku pergi dan kebanyakkannya menolak sebab aku ada anak dan dah kawin....WHATT!!!!!,benda ni pon jadi isu ke....!!!!

BUKK

aku terdengar seperti  bunyi tembukan di belakang banggunan...Dengan beraninya aku intai apa yang jadi...Terkejut aku bila nampak ada orang bergaduh...satu geng  pengang senjata...satu geng lagi lawan tanpa sejata....

'nak tolong ke tak nak ehh,aku bukannya baik sangat...tapi kalau aku tengok....nanti pape jadi susah...'dengan hati yang berat aku tolong Geng yang tak oakai senjata tu...kesian kat diorang  dan lembik dah tengok....

dengan sepantas kilat aku pergi ke situ dan ambil kayu bessball dan memukul pihak lawan....Mereka yang segeng dengan aku tercengang bila aku lawan mereka dengan pantas..

tanpa aku berlengah...aku menendang perut,kepala,anu dan lain-lain bahagian dan ade part yang aku pusingkan kepala diorang dan ternyata,Lawanku tumbang....HAHHA...gengster kembali...ingat baru nak cuci tangan tapi demi menyelamatkan mereka..acehceh....aku pon kotorkan tangan...

"penatnya..Ouchh..kenapa sakit perut aku ni.."Aku mengoal perlahan..musuh habis tumbang dan ada juga yang lari selamatkan diri....

"kenapa sakit sangat ni...!!"aku memandang lantai tar...terlihat cecair merah menuruni kakiku membanjiri Tar jalan tersebut...aku tak dapat tahan lama dan aku terus pensan tak sedarkan diri..aku brdoa supaya aku mati dekat situ juga sebab tak sangup nak hidup dengan permainan hebat dunia ni

.........................................................................................

"macam mana boleh jadi macam ni??(IL)"soal peremuan berusia 30-an tu

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now