episod9

829 28 0
                                    

"syaurah....ya nama dia syaurah"
"ooo....mesti cantik isteri awak kan?"
"ofcors la...."
"hahah....."

"tok,tok,tok"

"syafiq boleh aku nak periksa bi.....ehh...maksud aku perempuan ni...?"ujar doc fahmi
"okey...cek la..aku pon nak balik jugak...okey lah awak..lain kali kita jumpa"
lambai syafiq dibalas syaurah
"okey....atau mungkin tak..."kataku perlahan..

"kau tak bagi tahu dia lgi ke syaurah?"soal fahmi kepada syaurah
"tak...malas la aku...bukan sekarang masanya....sekarang tak sesuai sebab diorang tak dapat jejak syafiq lagi....aku tak nak pertumpahan yang sama berlaku.....aku dah cukup tersiksa kau tahu"
"emm.....apa yang boleh aku buat dekat kau pon..aku tak tahu lah...."fahmi masih lagi mencatat...apa yang dia catat tu pon sis tak tahu....tulisan berangkai....
"so,macam mana aku...bila boleh keluar...anak aku pulak?"tak mahu memburukkan keadaan aku terus tukar topik perbincangan...
"okey...anak2 dah boleh keluar...kau je tak boleh lagi...."jaqabnya dengan pandangan bosan
"kenapa pulak...?"aku telah memasamkan mukaku....tak suka...
"duduk je lah..banyak soal pulak...tak lama pon seminggu je..."
"WHAT SEMINGGU...GILA KE!!"marahku...sapa nak dudik hospital...
"no excuse..."
"shit....."kataku perlahan....
"dah aku keluar lu...bukan kau je pesakit yang ada dalam hospital ni nak aku layan...."katnya lalu keluar dari bilik aku...
"kau tengkok la esok..."kataku....

Malam Di Hosital...

"ahhhh....bosannya...apa yang aku boleh buat sekarang ni..."aku mengaru kepala....

ting....

"haa....baik aku blah dari sini...hahahah"aku mencabut waya yang berada di tanggan ku....aku lompat turun dan berjengkek sambil berjalan keluar bilik...

grdegeeeee

bunyi pintu bilik aku...(sliding door)
sebelum keluar aku melihat kiri dan kanan..."huh...takde orang...kene cepat ni..tak pasal2 kena xekop jap lagi"dengan pantas aku berlari....

"aduh....macam mana ada orang ni...."aku melihat ramai manusia uang bergelar nurse bersembang rangcak di kaunter pertanyaan....dan disitulah terdapatnya lif...
"kau aku lalu...aku tempah maut..takkan nak guna tangga kot...dah la hospital ni 12tingkat dan yes..aku duduk tingkat 9...."takde pilihan lain...baju formal hospital masih kukuh dibadanku....aku belari tanpa menggunakan kasut...dah macam orang gila je sis rasa.....
tingkat 8 okey
tingkat 7 fuhhhh
tingkat 6 opss...huhhh...terkentut pulak....
tingakat 5

di tingkat lima tiba2 terdengar orang lain berjalan menggunakan tangga...dari tingkat 3 bunyi itu kedengaran.....aku tak boleh buat apa terus keluar dari kawasan tangga itu dan berusaha mencari lif....
"hah...jumpa pon....hahahha"gelakku suka....

aku menekan butang turun dan menunggu lif.....
"lambatnya....."kataku....

ting...

pintu lif terbuka...aku membolos diri masuk ke dalam lif tersebut....tanpa segan silu...aku duduk akibat kepenatan....butang lif ditekan dan lif menunjuk no ke bawah....aku hanya menunggu sambil mengibaskan tangan...aircon lif rosak.....

ting

tanpa berlengah aku keluar dari perut lif....dah macam pentamun apabila aku mengendap kiri kanan melihat line clear atau tak.....semua berjalan selamat....tapi tak semudah itu...aku dicekup oleh security dekat situ...bukan main melalak lagi pakcik tu...kalau gemuk tu gemuklah...tak payah nak kejar yang aku lari macam pelesit....

"fuhhh...takde dah pakcik bambam tu....penat!!!..""oh pocot aku nak terkucil..."aku terkejut apabila seseorang memegang bahuku....aduh...nasib tak mati lagi...kalau tak macam mana nak settlekan semua ni.....

"nak kemana??"soal lelaki takdi...sia makai mask
"nak.......lariiiiiii"kataku lalu memegang tangannya dan memulas sehingga dirinya turut terpulas....telentang jatuh ke lantai...
"lain kalai jangan pandang perempuan sebelah mata.....atau..kau tutup jelah mata kau tu guna mask...."kataku lalu meninggalkan dia sakit keseorangan.....

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now