"weh pian kenapa kau tak ikat aku??" soalku....pian menyuap aku makan...bukan tak boleh nak makan sendiri tapi tiba2 je nak suruh orang suap...
"saja,nak bagi kau bebas..."katanya..tangan tidak berhenti menyuap aku makan"air...."dia memberi aku air...lega.."kalau kau nak aku bebas,kenapa kau kurung aku dalam bilik ni??"soalku lagi...boring giler duduk dalam bilik ni.."saja.."jawabnya selamber...
"weh...kau taknak bebaskan aku ke...arr maksudnya kau tak payah kunci pintu..biar aku jalan2 dalam rumah ni..."pujukku..."kau nak keluar ke??" soalnya inginkan kepastian...aku mengguk laju..sape takna bebas..ni duk terperuk dalam bilik..."okey.."jawabnya sepatah...aku masih blur sebab tak tahu apa yang ingin disampaikannya..."kau boleh berjalan dalam rumah ni...puas"katanya dengan wajah menganjing....aku sudah buat muka..."dah la aku turun dulu..."katanya...muka dia aku tengok merah je...marah ke??"wahhh besarnye rumah ni.."kataku...aku melihat keliling kawasan rumah ni...."susunan dia pon cantik,menarik,tertawan bila melihat..."kataku lagi sambil berpusing2 dekat tangga...
"good morning"katkau tangan membuka pintu utama..."Wahhhhhhhh"jeritku...maknanya sekarang ni aku ada dekat pantai...nak pergi jejalan lah...
"mana selipar ni"...kataku..ohh lupa pula yang aku datang sini tak pakai selipar...ahhh lantak pi lah....aku keluar dengan kaki ayam...baru ada fill nak berjalan di tepi pantai...
"cantiknya lautan....warna biru...ehhhehh ikan..wahhh warna warni.."jeritku..dah gaya macam budak2"bahhh"
"ahhh"aku hampir terjatuh dekat dalam air..nasib ada tukang sambut..
pi..pian sambut aku..wah..mata bertentang mata gitu...
"ehmm.."akwwarard gila sekarang ni.. "sorry" pian hanya mengguk setelh kami berada di posisi yang agak baik..
"weh..nak tanya boleh..."sambil tu aku melihat tangan pian memegang jerut kelubi...wah..sedapnye....dengan selambernya aku merampas dari tangannya...muka dia sudah berkerut..bukan reti nak minta ke apae...heeshh
"tanyalah...bak sikit"aku hanya menghulur bekas tersebut..pian hanya mengambil sebiji dan masuk ke mulutnya...aku pon buat benda yang sama
"kenapa pantai ni kosong je??"soalku..
"dah pantai ni hak milik aku sorang" dengan riak terkejut aku memandangnya..."maksud kau??"
"ni pantai yang aku jumpa sebelum yeon mati...tapi aku tak pernah bagi tahu dia pon..."aku hanya mengguk...cantik dengan pandangan yang luas kawasan seperti orang honeymoon je...."kenapa kau bawa aku sampai dekat sini??"soalku..."sebab aku je yang tahu tempat ni dan bukan orang lain."
cehh
"jadi aku orang pertama yang tahu tempat ni??"soalku lagi...dia hanya mengguk..."aku tengok kau ni ka.n...macam bukan penjenayah ataupun gengster...kenapa kau baik sagat dekat aku even aku bunuh bapak kau??"
dia hanya senyap tidak membalas...
"ahh..uhh.duhh"ada keluhan yang keluar dari mulutku apabila terpijak cengkerang yang sudah mati...pian yang melihat,terus berjalan ke depan dan mengcangkung di hadapan aku.....aku terus berhenti dan melihatnya dengan pandangan yang penuh dengan tanda tanya...
"naik atas aku.."aku terkejut sebab tiba2 dia suruh aku buat benda yang syafiq pon tak pernah buat....so....sweet..."naik atas aku!!"aku dengan cepat2 naik atas dia..entahla..kenapa terasa terhiris pon tak tahu bila dia kuatkan suara sikit takdi...
"kau nagis ke??"soalnya..."tak lah" kataku...dia hanya mengguk..hakikatnya air mata aku menitis di atas baju pian...
"jom balik..."aku hanya mengguk dan muka aku,aku bedamkan ke bahunya."syaurah..turun"panggil pian...tapi malangnya tiada sahutan daripadaku.
dengan berhati2 pian menurunkan aku dan baringkan aku di atas katil tempatku terkurung sejak seminggu yang lalu..
"emm...aku bukan bencikan kau bahkan aku terlebih sayangkan kau walaupun aku dah ada yang punya..aku colek kau sebab ada orang nak musnahkan kau..dia lebih kejam daripada yeon...sebab tu aku bawa lari kau pergi sini...I love you..tapi aku tahu cinta aku bertepuk sebelah tangan..."pian menurunkan kepalanya sedikit demi sedikit sehingga bibirnya belaga dengan dahiku...terus pian berjalan keluar dari bilik dan tutup pintu dengan perlahan..."kau dah jumpa mana pian sorokan princess"soal danish kepada konconya...semenjak syaurah menghilangkan diri 7tahun lepas...white eagle hampir dibubarkan..semua orang kuat pergi kerana kebebasan yang mereka miliki selepas yeon mati...jadi yang tinggal danish dan alif yang masih setia menjaga white eagle...sebab tu sekarang ni white eagle lemah dan mudah untuk queen ambil alih balik...
"kau ada context queen??"soal danish kepada konco2nya yang lain..
"ada..tapi nombor tu dah tak pakai.." bengang dibuatnya...tak sangka queen boleh lepas tangan macam tu je..."cari queen sampai dapat!!"arah danish..
"yo!!"sapa naim.."mende??!"naim melihat syak tengah stress macam tengah pikirkan masalah negara..
"leks ahh..datang bulan ke marah2 ni"
"kau tahu tak yang rose tak dapat dijejaki..."
"kau jagan risaulah..dia tu pandai jaga diri,aku bukan kenal dia sehari dua..dah bertahun2 lamanya..."
"kau ni...aku cakap dengan kau buat sakit jiwa je..."lalu syak meninggalkan naim diri situ seperti tunggul..aik..aku salah cakap ke..
bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Dla nastolatkówKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...