"korang tahu kenapa aku panggil korang ke sini??"soalku kepada mereka bertiga
"err..sebab kitaorang tak kenal boss siapa??"soal salah seorang daripada pegawai..
"lagi??"
"tuduh macam dekat boss??"soal ilham
"so..sekarang ni korang dah kenal kan??"soalku lagi..
"yep.."serentak mereka bertiga"aku ada kerja untuk korang!!"kataku datar
"apa dia??"soal ilham...
" panggil naim"kataku lalu salah seorang daripada bodyguard aku pergi memenggil naim"kenapa boss nak kena panggil naim??."soal ilham
"sudah tiba masanya aku tunjukkan diri aku yang dulu"kataku..mereka berdua hanya menelan air liur..."boss!!"kata naim yang sudah sampai
"aku nak kau kumpulkan orang aku yang dulu....satukan mereka kembali..aku dah tak banyak masa lagi...semuanya akan berakhir tak la lagi...mereka akan tolong kau"kataku...naim hanya mengguk paham...
"korang boleh keluar...tolong panggil syak masuk"kataku..mereka hanya mengguk2minit kemudian..
"boss..kenapa panggil saya??"soal syak..
"apa kes tentang peperangan dekat dewan..aku nak maklumatnya sekarang"syak sudah membuka ipad nya"kalau boss nak tahu..white eagle mempunyai kecederaan yang sagat kretikal menyebabkan ramai diantara mereka cedera parah tapi kami sudah membantu mereka pergi ke hospital...geng pian berundur diri apabila sleepy spy masuk campur dan yang paling ketara batrisya ada kaitan antara pian dan yeon..ohh..ada lagi satu sleepy spy sekarang ni semakin giat menjejaki kita dan shamiza dengan umi masih sertai sleepy spy tanpa pengetahuan suami mereka"
"jadi diorang tak tahu??"kataku
"ye..."
"aku nak kau cari tentang batrisya...cari sampai ke lubang cacing!!"kataku..syak hanya mengguk paham..
"dah jom keluar..""boss nak balik??"soal ilham...aku hanya mengguk menyakan kata ilham..
"kenapa awal sagat?"soal naim pula..
"aku bukan duduk sorang dah sekarang ni"kataku dingin..kalau boleh nak tidur sini
"untung la orang tu..dah boleh berkepit dengan laki dia dah....sekarang kita pon dipinggirkan"sakat naim...
"biar la..sebok er...kalau nak cepat2 la kawin..hahahah"gelakku..
"takde calon lagi....."jawan syak hampa
"ehhh..kau takde tapi aku ada"kata slah seorang dari mereka....aku hanya menggelengkan kepala sahaja....tak ubah macam budak2....
"bubbye"kataku melambar ke arah mereka....rumah
"huh...penatnya"kataku mengerling ke arah jam dinding...8 malam....alamak...tak masak lagi!!!"kataku....aku masuk ke dalam rumah dan terus ke dapur....
tak sempat nak melangkah ke dapur ada seseorang menyapa aku...."kenapa balik lambat....kenapa tak ambil anak,kenapa tak masak??"soal syafiq dingin..
"sorry biy..saya nak masak ni...."kataku menuju ke dapur...suafiq hanya mengikuti ku..
"lagi??"
"saya balik lambat bersebab"kataku perlahan
"apa sebabnya??"soal syafiq datar
"saya jumpa kawan lama...."soalku menutup gufup
"siapa??"
"alah...awak tak payah tahu la siapa...awak bukan kenal pon...yang pasto dia tu perempuan"kataku...
(macam mana aku dapat ayat macam kambing ni)bisik syaurah dalam hati"lagi??"
(haduh...ingat dah habis)bentakku dalam hati.
"saya lupa nak ambil mereka..saya ingat perbualan kami sekejap..tapi..biy tahu la kan..kaau perempuan dah jumpa kawan lama dia...mesti tak ingat dunia...."syagiq hanya menggeleng"dah..tak payah masak...sekarang ni biy nak anje naik atas mandi...lepastu kita keluar makan dengan anak2"aku memandang kearahnya dengan riak wajah yang tak paercaya...
"cakap pasal anak?...mana anak kita biy??"soalku hairan
"ada dalam bilik study.."kata syafiq
"hahahah...diorang study..nak ke biy??"tawa aku tak dapat di endung..syafiq mengukirkan senyuman dalam ketegangan..
"rindunya senyuman mu bak mawar yang mekar"kata syafiq dengan perlahan hanya dia seorang sahaja uang boleh mendengarnya..
"kenapa cakap macam tu??"soal syafiq dingin..
"eeerr....takde lah...diorang tu bukan jenis yang nak membaca sagat...lagi2 buku budak sekolah rendah"kayaku sambil memegang perut yang senak akibat kuat ketawa.."apa2 jelah..dah pergi siap cepat..saya nak pergi panggil diorang...kalau melayan awak..saya rasa sampai esok pon kita tak makan..."syafiq terus meluru mendaki tangga...aku hanya memandangnya baru mengikutinya naik ke atas...
ruang tamu
"dah siap semua....jom kita gerak..."kataku...syafiq hanya mengguk...kami keluar dari rumah dan masuk ke dalam perut kereta...
"daddy..kalau tak bawa auntie ni,tak boleh ke??"soal iman..aku hanya senyap memandang jalan..ada juga yang terkesan sebab tutur katanya seperti tidak sukakan aku...
"hey..kenapa cakap macam tu...itu ibu iman....bahasa tu jaga sikit..daddy tak ajar kamu..sekali lagi...daddy..."aku cepat2 memegang tangan syafiq bagi meredakan kemarahannya..syafiq memandang aku dan aku hanya menggeleng bermaksud tidak perlu terus memarahi iman..aku memandang cermin belakang terlihat iman buat muka menyampah..."sabar syaurah..itu anak kau..jagan sesekali naik tangan...salah kau juga,sape suruh kau tinggalkan dia tanpa belaian seseorang yang digelar ibu kepada anak2"aku cuba berfikiran positif....mulut aku terkebil2 mengucapkan ayat lazim bagi menteramkan hayi yang lara....
"ikh,sya...kau yak boring ke duduk dengan auntie dekat depan ni??"soal iman perlahan tetapi aku masih boleh mendengarnya...
"apa yang nak bosan..kami dah lama duduk dengan mummy..kalau kau kenal mummy yang sebenar..mesti kau tak percaya..tapi yang aku nak bagi tahu..mummy seorang yang bertanggungjawab,penyayang dan berani..."kata ikmal menafikan apa yang iman katakan...
"what ever..aku still tak percaya...penyayang...boleh ke dia diketegorikan seorang yang penyayang sedangkan ditinggalkan aku dengan daddy....bertanggungjawab yang menyebabkan aku dibelai tanpa kasih sayang seorang ibu....berani kerana melepaskan beban yang berat diatas bahu daddy...ooo.....macam tu ke..apa yang kau nak bagi tahu...??!"sinis sahaja percakapan iman membuatkan aku terkedu...
"apakah betul apa yang iman cakap...aku macam yu ke...."aku banyak termenung di luar tingkap...tak sangka anak kandung tidak lagi mengenali ibunya...Restaurant
"anje dah sampai.."panggilan syafiq diabaikan
"anje??!"syafiq menyentuh bahuku...
"ye...ada apa??"soalu baru tersedar dari lamunan...
"hey kenapa ni??"tanya syafiq...
"anak2 mana?"dalihku...
"diorang dah lama pergi....kita je yang tinggal..."syafiq kembali masuk ke dalam kereta dan menutup pintu kembali..
"eh...kenapa tak keluar jom lah"kataku..baru tanggan hendak membuka pintu..tapi ditahan oleh syafiq..
"anje sedih ke apa yang iman cakap takdi??"tepat jangkaan aku...
"ehh...takde lah..buat apa saya nak ambil peduli...dia tu anak saya...saya tak kisah la...hahaha...dah la..jom...lambat nanti..."aku cepat2 membuka pintu dan keluar dari kereta menuju ke arah anak2 aku yang sedang menunggu kami..
"kau pandai menyembunyikan masalah kau pada orang lain...dan itu jugalah membuatkan aku bertambah sayang pada kau...I love you sayang..till jannah"bisik syafiq dalam hati..bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...