episod22

680 20 0
                                    

"bie...betul ke apa yang kita buat ni??" soalku inginkan kepastian..
"yelah..takkan nak main2 pula..." jawab syafiq bersahaja..
"kalau diorang tak boleh terima saya macam mane??"soalku risau..
"kita cuba dulu....nanti kalau jadi masalah,biy akan yokong backup anje key..."syafiq memberi semagat untuk aku tapi itu hanyalah sekadar senyedap hati...
"dah jagan takut2..kata mafia ,takkan nak hadap muka yang tersayang pon nak cuak..dah jom masuk"pelawa syafiq..
"anak2?"soalku...
"nanti saya suruh PA saya tolong hantarkan.."aku hanya menagguk

'tok,tok,tok,'

"ya..ada apa?"soal bibik adibah..
" mama dengan papa ada??"soal syafiq..aku hanya berada di belakang syafiq..kalau boleh nak je masuk dalam baju tu...
"oh..puan ada dekat libry tapi tuan tak balik lagi..mungkin pukul 5perang nanti dia balik.."kata bibik abidah...sambil dia bercakap,dia duk terintai-intai tengok siapa perempuan di belakang syafiq.
"okey lah macam tu saya masuk dulu..nanti kalau ada budak datang..suruh dia masuk..iman ada sekali dan tolong bagi tahu mama suruh semua orang kumpul dekat ruang tamu...ada surprise nak tunjuk dekat diorang...lagi satu sebelum saya lupa,jagan bagitahu yang saya bawa masuk perempuan ni dalam rumah..kalau awak bagi tahu siap awak..saya kerjakan awak cukup-cukup"syafiq memberi arahan berserta ugutan..dia membawa aku naik ke atas..Aku pon apa lagi acah-acah perempuan simpanan dia,buat muka jeling menyampah...dan2 je masa ni aku bakai baju yang agak menjolok mata ,jadi lagi best la plan aku..saja nak usik bibik-bibik kat sini yang baru..lagi satu nak tengok diorang ni jenis 'macik bawang'juga ke??.

"takkan tuan syafiq bawa perempuan simpanan...nampak sagat murahnya peremuan zaman sekarang...pakaian  dah serupa dengan perempuan jalang...."bisik hati bibik abidah tanpa mengetahui asal usul syaurah..oleh kerana perempuan sekotor syaurah itu,bibik abidah menjaja cerita itu dengan bibik-bibik yang ada di rumah ini..
"weh2,kau nak tahu tak,tuan syafiq yang hot tu,dia bawa perempuan asing masuk bilik dia..aku tengok dengan mata kepala aku sendiri.."yang lain hanya terlopong kedengaran
"kau biar betul..tak baik fitnah tuan syafiq bukan2"backup dalah seorang dari bibik2 yang ada..
"ye..aku nampak,kalau kau tak percaya pergi la dekat bilik tuan syafiq..."kata bibik adibah bersungguh2

"apa yang bising-bising ni...bik,ada topik terhagat ke??"mesra ibu syaurah
"ehh..puan,saya nak bagitahu yang tuan syafiq suruh dampaikan pesanan dekat puan"
"apa dia,dia dekat mana sekarang ni??"soal ibu syaurah dengan gembira
"dia ada dekat atas dengan...err..saya nak bagitahu yang tuan suruh panggil semua orang termasuk keluarga dia sekali...dia kata ada surprise..saya pon tak tahu"kata bibik adibah..satu je yang dia tak bagi tahu yang syaurah ada sekali dekat sini...
"okey..da..da"lambai ibu syaurah

selepas beberapa jam aku teperuk dalam bilik dengan syafiq...Aku keluar dari bilik menuju ke dapur..lapar la katakan..dari pagi tak makan..macam mna aku boleh keluar...haa,waktu syafiq senyap diulit mimpi,time tu la aku keluar...kalau syafiq nampak,confirm dia tak bagi aku keluar and aku mati dalam bilik tu sebab kelaparan...aku senyap2 turun bawah...

"hah!!"sergah bibik abidah
"oh laki aku hendsome"tak pasal2 aku puji syafiq...aku hanya menjeling bibik abidah...
"ee...tak malunya...."kata bibik sinis
"so,you ada masalah ke dengan I??"soalku..sebok nak kacau hidup orang..
"nope but...kau kena tahu rumah ni tak sesuai untuk orang sejijik kau!!" bidas bibik dingin..
"kenapa ye..tuan rumah ni boleh pilih bibik mulut puaka macam you...for your information...syafiq akan jadi milik I tak lama lagi,so you..I akan pecat you secepat yang mungkin atau pada waktu tu juga I akan pecat you..semak..paham..semak!!"kataku lalu menolak bibik abidah ke tepi...bibik abidah sudah jatuh tepeleoit macam nangka busuk...

tanpa berlengah aku menuju ke tudung saji...nyamm,nyamm.. perut yang sedang berkaroke tidak sambar untuk menyambar lauk di dwpan mata...dengan sepantas boboiboy solar pingan beserta nasi dan lauk yang telah terhidang di atas meja aku ambil...

"kau ni memang takde adab ke??"soal bibi abidah tidak berpuas hati..
"yang you nak cari pasal dengan I ni kenapa??...kalau dah bibik tu,buat la cara bibik,tak payah nak memekak..bising tahu?"marahku...nasi yang ada di depan mata tidak dijamah lagi apabila ada lalat bertebangan mengganggu keteraman aku nak makan..
"mulut jagan nak kirang hajar sagat ye...sekali aku lempang..berterabur gigi dekat atas lantai.."ayat yang dilontarkan membuatkan aku bengang...aku memandangnya dengan pandangan menggerunkan...
"kau nak lempang aku..lempang lah....kenapa takut..ke kau nak aku kerat2 badan kau buat sup ayam...tambah sup bunjut..lagi sedap..."kataku sinis..
bibik sudah cuak...aku menghampiri bibik abidah manakala bibik abidah berundur ke belakang...pisau di meja makan aku ambil acah2 hendak menikam dia..
"tahu takut..."kataku dalam hati...senyuman sinis tidak lekang dari bibir..aku memegang tangannya lalu meletakkan belah tajam pisau di bahagian lengan dan menarik dengan pantas pisau tersebut...tangan lagi satu aku berikan pisau yang aku buat ke tangan seperti dia yang melakukan pekara yang tidak bermoral tersebut..dia sudah menagis teresak2 dipelakukan sebergitu rupa...
"ingat pesanan aku,kau bagi tahu orang lain..aku tak teragak2 nak bunuh kau dengan tangan aku sendiri..paham"bibik abidah hanya menggukkan kepalanya tanda mengerti apa yang am bicarakan...

aku terus naik ke dalam bilik dan melelapkan mata di sebelah syafiq yang sedang lena itu....

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now