episid21

733 19 0
                                    

bunyi telefon pada pukul 3pagi membungitkan malam yang suram..tanpa melihat gerangan pemagil terus aku menekan butang oncall
"queen,ada orang buat hal dekat taman permai...danish dan alif hampir kalah...toling kami..!!"tanpa memberi salam...terus konco syaurah a.k.a aku membuat pangilan kecimasan..aku pula yang sedang mamai terus mencelitkan mata...mataku terbutang luas apabila mendapat berita yang mengejutkan..

"okey..bagi aku masa setengah jam untuk bersiap"kataku...aku terus nbangun dari katil..tetapi dihalang oleh syafiq
"nak pergi mana pagi2 macam ni??"soal syafiq mamai
"err..keluar...sorry tak boleh nak cakap banyak..agent!!"kerkocoh2 aku menyalin pakaian
"biy tak izinkan"katanya ..aku baru hendak ikat rambut terlepas rambut dari cengkaman..
"tapi...tapi.."balasku gugup..
"bagi thu dulu nak pergi mana??..lepastu baru bie pertimbangkan.."katanya lagi..
dengan keadaan yang kucar kacir aku memberitahu...
"ada orang cuba untuk bunuh danish dan alif...ada orang bagi tahu...apa lagi takkan saya nak berdian diri..please..izinkan saya pergi"rayuku..
"no..it..no"syafiq keras kepala..
"please....takkan awak nak yengok diorang mati...saya betul2 lambat ni...okey..saya janji..saya akan ikut apa je permintaan awak..."kataku bersungguh2..apa nak jadi jadilah...
"okey....tapi bersyarat"syafiq cuba bermain kata dengan aku...dengan tergesa2 aku hanya mengguk setuju..
"bie ikot"kaki aku terus berhenti berjalan...
"tapi macam mana dangan anak2 kita??"soalku..aku cuba untuk mengelak daripada dia yang mahu ikut aku...korangkan tahu yang queen dangan syaurah orang yang berbeza..tak ke pelik kalau diorang tengok syafiq ada dengan aku..
"bukan orang sayang ada ramai ke??" aku tak mampu berkata hanya mengguk...dia sudah tersenyum keriangan persis kanak2 raibina kerana dapat ikot aku...
"10minit dari sekarang..."kataku..syafiq cepat2 berlari masuk dalam bilik air bertukar pakaian..

aku mengambil telefon dan mendail no syak..

"hello,datang dekat alamat yang aku send takdi...aku nak keluar...pastikan keadaan selamat..aku ada kerja nak buat..."kataku...
"kau nak pergi mana??"soal syak dalam telefon
"ada budak byat hal kat sana...aku tahu kau mengantok....tapi tolong datang sini...lepas tu kau nak tidur2lah..aku tak larang..make sure iman tak syak ape2..."kataku...tanpa menunggu sahutan dari syak aku terus meng offcall yang telah dibuat takdi...

"dah jom!!!"senyuman syafiq tidak lekang dari takdi...buat tebiat kot laki aku...

aku terus berjalan ke arah kereta yang berada di garaj terpaking cantik di situ...

"40minit"

"tunggu dalam kereta....kalau takut tutup mata guna benda ni...dah anje pergi dulu....jagan lupa kunci kereta..." aku mencium tangan syafiq dan dia membalas dengan mencium dahiku..seperti suatu aura meresap masuk ke dalam diriku..tenang..itu yang aku dapat rasakan..tetapi itu tidak lama apabila aku mengheret kayu baseball ke arah mangsa...tidak lupa juga sepucuk pistol berada di belakang,kaki dan betisku...

"kau kenapa buat kecoh dekat ini...kau ingat ni tempat kau sampai lunyai anak buah aku kau kerjakan!!"marahku...tanpa menunggu balasan daripada mereka aku terus melibas musuh dengan kayu tersebut...

slash...
ting....
pak.....

dan bermacam lagi bunyi kedengaran....ramai musuh yang sudah tumpas....aku,danish dan alif dan beberapa lagi konco2ku yang tinggal...musuh...masih banyak di sekelilingku....

"huh...penatnya..."jawabku menarik dan melepaskan nafas denagan laju...seperti orang semput...
"kau lamabat"ujar danish
"ye..kau lambat syaurah...a.k.a princess"kata alif pula..aku yang terdengar terus tersentak...aku yang tak dapat membuat apa2 apabila seseorang datang dari arah bertentangan cuba untuk melibas aku..tapi malangnya aku apabila mukaku terkena pisau sehingga mask yang aku pakai tertanggal...
"disebabkan korang dah tengok muka aku...korang takkan hidup dekat muka bumi ni lagi"aura gelapku sudah keluar membuatkan mereka terkejut....terutama danish dan alif..selama ini mereka tidak tahu yang aku ada aura lebih gelap daripada ini...itu sebab aku tak pernah buka mask masa beretempur..

aku mengambil pistol yang berada di belakang badanku dan terus menembak sata per satu daripada mereka....tetapi aku tidak target pada kepala jantung dan tempat2 yang menyegerakan kematian diorang..aku hanya menembak di bagian lengan,kaki,perut dan lain2....

bang
bang
bag
bang
bang
bang
     bunyi yang kuat tidak berhenti sehingga peluru yang ada pada pistol habis....alif dan danish masih berlawan aku tidak hiraukan...dengan sempatas kilat aku mengambil pistol yang berada di kaki ku semasa aku memusingkan badan sambil menerapungkan diri kerana libasan parang secara mengejut..tanpa belengah aku menembak pada bahagian tangannya membuatkan parang itu terjatuh dan aku menembak sekali lagi di bahagian perutnya...

musuh semakin ramai mati menyebabkan aku menghembuskan nafas lega...aku tersenyum sinis apabila melihat ramai yang meragam kesakitan...

"hahahaha.....jagan pandang perempuan sebelah mata...kalau korang nak tahu peluru yang ada pada badan korang sebenarnya peluru yang beracun...mungkin korang akan mati dalam masa 2jam dan aku pasti korang akan mampus sebelum diselamatkan...bubbye..."aku menyepak kepala musuh yang paling dekat denganku sehingga bunyi leher patah....

"ohhh..lupa pulak"aku mengambil pisau yang terselit di pehaku lalu membalingkannya  tepat ke arah lelaki yang hendak lari pada bahagian kepala...

sluuup

"ouhh...dap err bunyi..."kataku lalu gelakku semakin kuat....

"korang bawa yang lain pergi hospital..nanti semua kos aku tanggung....danish,alif..kirim salam dekat daddy.." kataku lalu meninggalkan mereka semua...

"sorry bie....anje lambat..so....ehh...kenapa muka nampak biru je ni??"soal ku binggung
"kenapa tak cakap nak membunuh orang..awak tahukan yang saya takut dengan keadaan yang macam tu..lagi satu saya tak sanggup nak tinggalkan awak dalam kesusahan...please...berhenti buat kerja ni!!"rayu syafiq...aku berasa sagat bersimpati tetapi nak buat macam mana??....itu kerja aku sejak azali..nak berubah memang payah..

aku hanya tersenyum memandangnya ..orang suruh tutup mata tapi nak tengok juga...degil..tanpa berlengah lagi aku mengerakkan kereta menuju ke rumah aku...rumah aku bukan syafiq...

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now