sesampai di rumah syafiq....aku memasukkan kereta dan terus masuk ke dalam rumahnya....dia sudah naik pelik sebab aku masuk rumah dia...
"err....ta..tangan....awak!"kata syafiq takut2...
"huh??..tangan??"lalu aku memandang tangan....
"auch...sakit!!"kataku perlahan...macam mana boleh tak perasan aku kena tembak dekat tangan sewaktu nak selamatkan perempuan yang bernama batrisya..(kalau korang tak kenal sila rujuk buku tang pertama)
"tak pelah..sikit je ni...dah sorry kacau..aku nak masuk bilik dulu..."kataku...
"awak tahu ke selok belok rumah ni!?"soal syafiq kehairanan
"err..tak...boleh tolong tunjukkan??"karaku..nasub tak kantoi..
"bo..boleh...jom..iman tolong tunjuk kan bilik tamu dakat syaiman dan ikmal"kata syafiq lalu membawa aku naik ke atas
"baik daddy"kata iman
"jom saya tunjukkan bilik awak.."aku hanya mengguk dan mengikutinya"okey dah sampai..ni biliknya..bilik saya dekat hujung sana...kalau ada apa2..boleh tanya saya.."aku hanya mengguk dan masuk ke bilik...
"ahhg penatnya.....auchh....luka...."aku pergi ke meja solek melihat apa yang ada untuk membantu aku untuk buang peluru dan menjahit luka ini..
"gunting,jarum,benang,pengepit cabut bulu ketiak??"aku sudah mengaru kepala..
"tak bahaya ke ni??"soalku sendirian
"jadilah...asalkan dapat keluarkan benda alah ni.."jesteru aku terus memcuci luka sehingga bersih..walaupun darah masih meluncur keluar dari badan..aku terus mengambil pengepit dan menjolok masuk ke dalam luka...sesudah dapat aku membawa keluar..."AHHHHH"jeritku menahan rasa yang teramat..tanpa berlengah lagi aku mengambil jarum yang sudah aku masukkan benang ke dalam lubang..aku menjahit satu per satu...kesakitan itu hanya mampu aku menahan...
"ahhh...lega.."aku terus masuk ke dalam bilik air untuk bersihkan diri...
1jam berlalu....
"huh...lega dapat mandi..."aku hanya memakai kain tuala paras betis
"mana baju ni??!"aku mula benggang kerana tiada sehelaipon baju yang ada dalam almari ni......tanpa berlengah aku keluar dari bilik dan terus menuju ke bilik syafiq...aku tak fikir apa terus menerjah masuk...kebetulan syafiq baru naik atas katil untuk tidur terkejut apabila aku menerjah masuk..
"ANJE...ANJE KE TU?!!"syafiq terkejut..
"bukan..saya kawan awak...ingat tak masa dekat hospital dulu yang awak selamatkan saya...dah cepat..saya na baju...."pipi aku mula merah...
"ti..tipu...anje..kan??"air mata syafiq mula berenang..semakin perlahan syafiq maju ke hadapan...seinci sahaja jarak aku dengan syafiq...tanpa berlengah dia terus memeluk aku dan menutup pintu serta mengunci pintu biliknya...
"a..awak..na...bu..buat a..apa dekat saya"kataku cuak..
"syaurah..saya kenal awak...sayang..bau ini amat saya rindui...."kata syafiq tersedu2....aku sudah terketar lutut..tapi macam mana dia tahu..
"macam mana??"soalku hiran...yelah sebelum ni syafiq mana kenal aku..tetiba je...siapa tak pelik
"sayang..sudah2 lah tu bertopenh dengan bie...kenapa selama ni awak tak bagi tahu saya...sakit tahu tak...kenapa berbohong masa dekat hospital dulu....keesokan saya nak lawat awak..awak hilang....saya rindu awak...you are my wife..."syafiq memeluk ku dan menciumku bertubi2..air matanya masih lagi mengalir..."bukan saya taknak mengaku..tapi saya belum bersedia...banyak saya bagi hint tapi...satu pon awak tak tahu..isteri siapa yang tak sakit..."rajukku
"anje...biy minta maaf pasal semua yang dah berlaku...sorry ye....!!"syafiq meraih simpati....aku hanya mengguk
"tidur dekat sini ye...??"soal syafiq..
aku dah blushing....
"tak payah nak malu2...jom naik katil"syafiq sudah buat suara menggoda....aku...hanya mampu telan air liur...baru sahaja aku na tidur..tiba2 syafiq menanyakan satu soalan yang sudah aku nak explain..
"anje..biy pelik lah..2 Orang tu anak siapa??...takkan anje kawin lain??"soal syafiq...
"eh...apa biy cakap ni...diorang tu anak kita lah..."kataku sambil menyetal dada katang syafiq..
"ha...anak kita?...bukan anak kita seorang jeke ...si iman tu...?!!..anje jagan...nanti tak pasal2 biy pikir bukan2!!?"syafiq sudah duduk dari pembaringan..
"hishh..apa biy cakap ni...kan saya cakap diorang tu anak kita....biy ingat tak masa saya balik lewat sebelum biy mengamuk dekat saya....masatu saya gi klinik dengan naim...dan saya dapat tahu yang kita dapat anak kembar"kataku panjang lebar
"ooo....tapi kenapa tak bagi tahu biy??"
"sebab biy dah mengamuk sebelum saya nak bagi tahu...masa tu jugaklah saya ditinggalkan...dan masa tu jugak lah yeon suruh naim tangkap saya....semuanya plan saya.."kataku..
"plan..??...plan apa??"dari duduk syafiq bangun...marah sagat nampak..
"dah la...jagan la marah...semuanya kisah lama...jagan nak diungkit...buang yang keruh ambil yang jernih.. jom tidur.."aku menarik tangannya supaya baring...nasib aku selamat sebab aku tidak disoal lagi....kalau tak..tak pasal2 semuanya hancur musnah.."good night anje...I love you soooooo much"syafiq mencium dahiku dan memlukku seerat mungkin..
"panjang nye so tu...hahaha...I love you tooo..jagan lupa mimpikan saya"kataku lalu membalas pelukannya dan menutup mata yang kian berat..
"gatal"syafiq mencuit hidung dan aku hanya menggeselkan kepala di badan sadonya...baru aku perasan yang badan dia dah bertambah besar sejak 7 tahun yang lalu...gatal kau ni syaurah...biar la sis...suami I jugak..you yang sebok kenapa..??.no komen!!..bye......
bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...