"buakkkkk,buekkk"habis isi perut syafiq keluar...
"anje...huhuuuuu..mana anje....tak sayang ke kat biy dengan anak2 "soal syafiq sambil menagis mengenagkan nasibnya yang malang...baru bertemu dengan kekasih hati...tetapi ianya ditarik balik..."buekkk,buekkk"ianya hanya muntah air,tetapi amat menyakitkan...
"daddy are you okey??"soal iman yang berada di luar tandas...syafiq hanya mengguk lemah....
"jom pergi klinik??"ajak iman..syafiq hanya mengguk lalu mencapai kunci kereta....
....
"syaurah, nak ambil ni"pian menuerahkan beg kertas yang kecil..
"ape ni...taknak la..."tolakku..tangan tak lepas dari makan buah delima..
"ambil ni dan pergi naik atas...guna..aku tunggu dekat bawah!!"kata pian lalu pergi dari kawasan pantai..aku hanya memerhati dia berlalu..angin semacam je..tanpa berlengah dan penuh kemalasan yang ada di diri,aku mengagahkan diri untuk masuk ke dalam rumah..."positif"bulat aku memandang...
"AHHHHHH"jeritku satu rumah...
"gedebang!!"bunyi pintu dipecah masuk..
"ha..kenapa ni...."kiri kanan kepala pian mencari punca kenapa aku menjerit...aku terus menunjukkan pregnanttest."aku..aku dah hagak"jawab pian dengan senyuman bahagia...
"tapi..syafiq.."kataku padanya...
"aku akan bagi tahu dia esok..."jawabnya dengan senyuman yang membuatkan perempuan didalan dunia ni cair...
"kalau boleh,aku nak tengok dia...boleh bawa dia dekat aku...??"soalku..mataku berkaca mengenagkan nasibnya...."nanti aku usaha macam mana...kau dalam bahaya..."katanya...
"siapa yang nakkn aku!!"marahku..dari mula2 aku duduk sini lagi dia tak pernah jawab persolan aku...
"nanti kau akan tahu.."jwabnya...
"huh!!"aku mengeluh lalu masuk ke dalam selimut membaluti keseluruhan tubuhku...pian hanya melihat dan mengeluh lemah lalu keluar dari bilik aku.........
"weh takdi aku nampak syafiq pergi klinik dengan iman..kenapa ehh diorang di klinik??"soal syak
"Aku pon tak tahu,tapi kau jumpa dia dekat klinik mana??"soal ilham
"aku jumpa dia dekat klinik ar razzi..."
jawab syak.."korang berdua cita pasal apa ni??"soal naim
"ohh..si syak ni jumpa syafiq kat klinik...tapi apasal apa dia pergi sana kirorang pon tak pasti..nampak lemah je dia"mereka bertiga hnya mengguk..demam kot..."aku dah detect syaurah dekat mana!!"dengan muka kembang kempisnya naim memberitahu..
"hah.!!"terkejut mekera....sudah 2 bulan kehilangan syaurah baru sekarang dapat jejak dia...."dia dekat mana sekarang ni??"soal syak
"kumpulakan semua orang...kita buat plan.."mereka hanya mengguk dan menjalankan tugas...
.......
"syaurah makan ni"pian memberi nasi dengan sayur bayam...
"eee...aku taknk la...aku tak suka..."bantahku...
"kau sepatutnya kene jaga kesihatan kau ni...baby tu masih lemah lagi...kau tak risau kalau apa2 jadi dekat anak kau??"soal pian.."aku nak nasi ayam...kau paham tak...nasi ayam...bukan nasi dengan bayam...aku rasa kau tak pekak lagi"aku hanya menjeling makanan yang berada di hadapanku...
"tak kira,aku suruh makn,makan...jagan sampai aku boikot tak payah bagi kau makan malam ni"tegas pian..
"tapi...aku nak nasi ayam...nak..huuu...nasi ayam..huuu"air mataku jatuh...sensitive sagat..."okey2 okey..lap air mata tu...tapi ada syarat..."dahu ku sudah terjongket2..
"apa dia"bersinar2 mata aku..."jaga kandungan tu elok"aku sudah mengguk laju...pian sudah bangkit dari kerusi
"mana nasi ayam aku"dengan tak sabar2 menanti kemunculan nasi ayam..
"malam ni"terus pian keluar dari bilik aku....
"PIANNNNNNN"jeritku..gegar satu villa...
"hahahhahah"aku hanya kembamkan mulut...tara guna punya pernculik...........
"hello syafiq"tegur seorang laki yang memakai baju cot berwarna hitam
"ya,ada apa cari saya??"soal syafiq...
"saya menyampaikan pesanan dari isteri encik...dia suruh saya menjemput encik.."katanya...aku yang berada di meja makan restoran memandang wajahnya yang tanpa ada secalit senyuman..."apa encik cakap...boleh ulang sekali lagi??"soal syafiq konfius
"isteri encik suruh saya ambil encik.." syfiq sudah tersenyum lebar..sudah 2bulan dia menghilangkan diri..kini dia kembali..
"tapi macam mana saya nak tahu yang awak ni tahu pasal kehilangan isteri saya??"soal syafiq...
dengan tenangnya lelaki berkot itu berkata(skemanye ayt sis)"ini gambar dia..."syafiq mengguk setuju...(sis nk bgi thu...sis dh tukar nme aiman ke syafiq..sbb sis rse mcm nme tu special sikit..harap korg x pning..)
back to story
syafiq dan lelaki tadi menaiki venfire(hentam sajalah)...menuju ke jalan besar...
............
"sekarang kita akan ke pulau terpencil..aku pon tak tahu nama pulau ni..tapi yang penting aku dah jumpa...kita akan serang secara hendap...aku taknak ramai sagat yang ikot takut kita akan terperangkap dengan jerat mereka...."yang lain tekun mendengar setiap butiran yang naim bicarakan....
"sekarang ni kau nak kita buat apa??"soal idham
"aku nak kita berpecah kepada 3group..gp 1 akan pergi belah timur,gp2 belah barat dan gp3 termasuk aku akan pergi belah pintu masuk utama tmpt mereka...aku nak pastikan jagan seorang pon bunuh pihak lawan...paling teruk pon aku nak korang bagi mereka pensan.."belum naim habis cakap salah seorang daripada mereka menyampuk"kenapa...bukan selamani kita bunuh je sesiapa yang melawan kita...kenapa kali ni tak...??"soalnya...
"aku tahu ape yang aku buat.."jawab naim dengan muka tanpa secalik senyuman................
"alif aku dapat call dari iman yang syafiq tak balik2 dari takdi!!"muka cuak danish membuatkan muka alif putih tidak benyawa...mana hilang??..
"kau ada dapat apa2 maklumat tak??"soal alif...lepas satu,satu bala yang datang...kehilangan syaurah,kehilangan Queen dan kini kehilangan syafiq....ini amat memeningkan....
"aku dapat sms ,tapi tak tahu pulak siapa..aku tak bukak lagi"jawab danish jujur..
"bukak sekarang"tegas alif01918237917
"hell oo...sihat??...hahahah....aku nak bagi tahu yang sekarang ni lelaki yang korang cari ada dengan aku....aku nak korang bawa ketua korang datang sini datang dekat sini sebelum riwayat dia habis...aku bagi tempoh seminggu sebelum aku betul2 tarik nyaa dia....bubbye see. yaaaa"sial betul siapa yang hantar sms ni...siap ada gambar syafiq kene ikat....
"aku nak kau panggil orang lama kita...kita kumpul..."arah alif..fanish hanya mengguk dan berlalu pergi...
siapa kau dalang semua benda ni....
"AHHHHH"jerit alif kebingungan
bersambung...
.sis rasa dah lama sis tak update kat korang...harini sis dah update satu bab..mybe sis akan lambat update sebab sis dah nk spm...tahun depan...
jadi kalau sis lambat bybe sis sebok untuk spm...sodoakan sis oky spye berjaya dunia akhirat...
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...