episod8

762 26 0
                                    

syaurah pov
"waghhhh"aku mengeliat di atas latil empuk...
"jagan banyak sagat bergerak...awak tu tengah sakit"kata jejaka tersebut
"huh??"soalku pelik...aku banggun dari pembaringan dan melihat sekeliling....
"ouh..hospital...."katalu slow..
"nah makan ni...lepas tu makan ubat.."jejaka tersebut memberi bubur kepadaku....
"huhhhh...na suap....ahhhh"aku membuka mulut seluas luasnya...
"ada tangankan guna jelah sudu tu..pemalas..."kata jejaka itu lalu duduk di atas sofa yang disediakan..
"tak nak makan la macam tu..."merajukku...
"hiss...dia ni...lepuk kang...nah cepat bukak mulut..."
"yeyyy..ahhhh"aku membuka mulat dan jejaka tersebut menyuapku dangan sopan...tanpa sedar aku melelehkan air mata..pilu,sedih,kecewa,bahagia....dapat bersama dengan orang yang dicintai dari sekolah lagi merangkap pujaan hati dunia akhirat...
"aik..kenapa menagis ni??"soal syafiq..
"dulu....masa saya muda..saya kawin...lepastu saya waktu saya sakit dialah yang selalu suap saya makan...tak kira saya sakit atau tidak..."aku menesat air mata yang keguguran
"sekarang suami awak dekat mana??"
"depan mata saya"perlahan sahaja suara aku...tak bersedia untuk memberi tahunya...
"huh..."
"dia dah lama pergi....saya pon tak tahu mana dia sekarang...cuma saya tahu...suami saya ada iras2 muka awak...."jabku memandang tangan syafiq...tangan itulah penemanku sewaktu bosan di kelas....
"siapa....""tok,tok,tok"syafiq tak sempat ingin menanyakan soalan yang lebih lanjut ketukan pintu kedengaran...
"yo...kau dah sihay...sorry tak dapat selamatkan kau masa waktu kejadian...kitaorang sampai....tapi tinggal kereta kau je...orang yelek..."
"huh...dan anak aku mane..."soalku...mulut masih mengunyah bubur tang disuap oleh syafiq...
"ade...dekat bilik sebelah...nak tanye ni..gang...sejak bila boss kita ni pandai sweet2....bersemut dah aku tengok...tak lama lagi penuh la hospital ni dengan semut sebab boss kita buat agenda sweet...."kata syak menyiku lengan ilham...
"kau jagan macam2.....dah gi blah sana"halauku..
"huh..tu lah kalau orang tengah syok2 bercinta..kita dekat belakang ni pon dihalaunya..."syak dan ilham keluar dari bilikku...
"abaikan lah diorang tu biy...ehhh silap..awak...tulah..muka iras sagat..."
"siapa diorang??"soal syafiq pelik...
"pekerja saya..."
"ohhh...hahh...bebalik pada soalan saya...siapa suami awak..."soal syafiq
"sebelum tu..awak dah kawin..."salku ingin menutup topik yang dibincangkan takdi..
"dah....tapi dia pon dah pergi..saya tak tahu dia s
dekat mana..menghilangkan diri tanpa jejak....ramai yang dah cari dia tapi sorang pon tak jumpa...."
"apa yang awak buat sampai dia buat macam tu..."aku hanya makan kuaci sambil mendengar cerita dia....
"saya yang silap..saya tuduh dia bukan2....saya taknak dengar dulu penjelasan dia..saya halau dia..last saya jumpa dia sewaktu kami menimpa musibah...isteri saya diculik sewaktu dia sarat mengandung..."air matanya mengalir...aku pon apa kurangnya...
"dah tu dia hidup lagi ke...anak dia.."
"dia tak mati...anak dia selamat...anak kami selamat..iman anak lelaki kami yang selamat dilahirkan sebelum dia bawa diri ntah kemana..."
"kalau awak jumpa dia..apa yang awak akan buat??"tanyaku tanpa jemu...seketika ini..hati berdebar2 untuk mendengar apa ayat selanjutnya
"saya akan peluk dia cium dia..tak kira dekat mana dia pada waktu tu...."
"semoga awak berjaya..."
"insyaallah....doakan saya....kita senasib...kalau saya tengok awak ni..muka dia iras2 awak..cuma mata dia warna blueblack dan tak pakai spek..."
"uhh..."
"saya ada perasan yang anak awak dan saya muka iras2 la...."
"ahh...ahh.."aku tak dapat jawab...aduhh..apa nak cakap ni....idea....sapa boleh tolong syaurah...angkat tangan...tulis....
"awak ke yang saya cari..."
"ehh..bukan...saya pon tak kenal awak macam mana awak syak saya pulak..."
aku gelabah...
"tak payah nak cuak sagat....dah la saya nak tanya siapa suami awak tu.."
"awak dulu"
"awak"
"awak"
"awak"
"awakkkkkkk"syaurah menjerit...

"ye ye...isteri saya ialah......"

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now