episod26

703 19 0
                                    

"aduh....sakitnye kepala!!"lenguh kepala....aku melihat sekeliling,hanya barang lama dan kasut terbuang....blur sebab tak dapat detat dekat mana sekarang ni...berkali2 aku bersin sebab hidung aku jenis sensetif dengan habuk...merah hidung...hingus sampai meleleh..nak lap tapi tagan kena ikat...nak buat macam mana,gatal yang berunca dari hidung membuatkan aku tak selesah...nak menangis sebab gatal...

"tolong!!tolong..!!"pekik ku....nasib malang membawa aku ke neraka...

kuakkkk

bunyi pintu kedengaran...kuat giler..aku rasa pintu ni tak pernah isi minyak kot..kalau aku duduk sorang tiba2 bunyi pintu..maybe aku dah badah sebab terkencing dalam seluar..makluk asing datang....

"ewww...pengotor juga kau nikan..kejap aku pergi ambil tisu"kata pian lalu keluar dari bilik tersebut...
"eleh..ni pon sebab kau la..haacummm"hingus meleleh keluar...
"haaacummm"tak berhenti2....air mata aku keluar tanpa sedar...sapa tak nagis..gatal2 nak garu tak lepas...kalau korang??

"haishhh,nasib la aku culik orang macam kau..."pian mengambil tisu dan dilapkan ke hidung aku...dapat juga la aku rasa higus tu..masin....
"pengotor"katanya lagi...bengang jugak aku ni..."ni semua sebab kau....haaacum....kalau kau tak letak aku kat tempat macam ni takde maknanye hingus...haaacummm...nak meleleh macam sekarang ni!!...haaacummm"bentakku...pian hanya menggeleng..tangannya masih mengelap hidung aku....air mata aku pon dia lap...tak sangka...
"nanti aku ubah la tempat lain...sekarang ni kau duduk dulu kat sini..."katanya..aku pon mengguk..malas nak layan..yang sekarang ni au na balik and mandi.."aku nak tanya kau lakan...kenapa kau culik aku??"soaku
"balas dendam??"katanya tak pasti...
aku hanya mengguk"kenapa kau nak balas dendam pasal yeon??"soalku lagi...saja nak korek rasia...takkan 24jam na melalak..."kau yang bunuh dia kan...sia ayah aku..siapa yang tak sayang bapak dia??"marahnya..tapi suaranya masih dikawal"kau pernah ambil tahu tak kenapa aku bunuh bapak kesayangan kau dan setahun aku yeon tak penah kawin..kalau dia kawin pon..aku rasa dia mana ada anak??"katakublagi..aku cuba nak memujukknya...tak baik berdendam...
"mulut kau jaga sikit ehh....ya aku tahu aku anak luar nikah tapi aku tahu juga yang yeon sagat sayangkan mak aku walaupun mak aku hanya perempuan simpanan dia je.."tersentuh juga la hati aku ni..." jom lupakan kisah silam...kita tutup bukublama dan buka buku baru..amacam??"soalku lagi.."hahahaha...kau ungat senang2je aku na lepadkan kau..kalau bukan sebab yeon pon, aku pon ada agenda aku tersendiri...."aku hanya mengguk...cukuplah sampai hari ini.....

pang!!!"

pintu ditolak kuat...aku dan pian melihat gerangan yang menolak pintu tersebut....

"boss,geng white eagle datang..tempat ni kena serang!!"pian sudah bangun...terkejut dengan berita tersebut...tak sangka mereka datang secepat itu...
"hidupkan heli!!"arah pian...anak buahnya hanya mengguk...pian sudah membuka ikatan pinggangku...aku bangun ..ingat dia nak bukak tali kaki dan tangan...baru je nak smekdown dia...

"ahhh"jeriku yerkejut..tak sangka dia berani mati angkat akat aku gaya bridestyle(ye dok uhh)...tekejut aku...panahan mata kami bertembung....cepat2 aku alihkan pandangan...

"SHIT!!"jerit danish apabila dia pergi tiada seorang pon di tempat syaurah berada...."mission fail!!"katanya di wakitoki..

"huh..nasib sempat"katanya..aku masih terkedu sebab dia sanggup angkat aku...wow..hingus still meleleh...pian melihat terus mengelap dengan tangannya...sanggup mencemari tangannya...aku hanya memandangnya sengan pandangan yang sukar ditaksir...apa maksud semua ni....

prakk

meja kaca yang menghiasi ruang tamu markas pecah akibat kebenganggan danish kerana misinya gagal...."sial punya jantan..kau main dengan api ye..mampus kau aku buat!!"bengang danish...yang lain sudah bisukan diri...siapa nak mati cepat buat la bising..."cari tempat baru dia....NOW!!"kecoh markas tersebut ....

"hahahaha....kan aku dah cakap...diorang tu lembab kalau takde rose...." syak menahan tawanya...mereka ada mengikuti misi diorang...tapi jadi tukang backup je...pergi tangan kosong pulang pon dengan tangan kosong..."kata tengok macam mana white eagle beraksi....lembek..."kutuk syak lagi...."macam biasa perhatikan mereka..."kata syak..mereka hanya mengguk paham....

"waghhhh"aku mengeliat...dekat mana sekarang ni....yang aku ingat sebelum aku terlelap ialah aku dekat atas heli...cantik je permandangan laut....

"kau dah bangun??"soal pian,dia menghantar makanan..."nah makan la"katanya..."tangan??"kataku.."cuba kau tengok elok2??"aku melihat tanganku tidak terikat..aku memandang kaki pula....dan aku melihat sekeliling tempatku..bilik yang cantik..."kenapa??"soalku...
"makan..."suruhnya...dia angkat punggung untuk keluar dari bilik tersebut.."aku takkan sesksa orang yang aku sayang"perlahan sahaja bunyinya..aku hanya dapat mendengar lebah bercakap.."zzzzzz"..
tak paham situasi sekarang ni....
"kenapa kau baik dengan aku sedangkan kau yang colek aku..."tak paham apa yang ingin pian sampaikan....aku hanya meneruskan suapan demi suapan sehingga makanan di atas pinggan tersebut habis..sedap..itu yang aku dapat katakan....

kalau dipikirkan balik..pian tidaklah sejahat yeon...mungkin dia mengikut jenetik ibunya....bagus la kalau macam tu..yang pasti misi aku nak suruh dia lupakan dendam tu dan aku dapat balik rumah dan pujuk anak aku dan hidup kami bahagia..itu impian aku sekarang....

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now