episod14

748 22 4
                                    

sehari sebelum majlis reunion


markas dark towel(sis lupa ejaan dia)

syaurah pov

"harini aku suruh kumpul dekat sini sebab esok hari yang kita nantikan...aku dapat maklumat yang 4geng serang kita pada waktu yang sama..so aku ada plan untuk korang....mungkin ini beresiko sebab ada peperangan berdarah akan tercetus...."aku membentangkan sehelai had besar yang mempunyai peta kawasan tersebut...macam mana diorang dapat...tu sis tak tahu...
"siapa diorang??"soal ilham
"dragon,venis,black lion dan ketua segala geng untuk mainan ni ialah pian..."
"black dragon!!"mereka semua berkata serentak
"ye...now kita kena buat persiapan rapi!!"tanpa berlengah lagi..aku terus memandang kertas tersebut..
"okey..menandangkan semua geng ada dekat sini..jadi...white tiger aku nak kau jaga belah belakang dewan..dekat bahagian semak...alpha aku nak kau duduk bahagian atas dewan sebab aku nak korang serang hendap...korang pakar dalam silentshoot...so aku nak korang duduk dekat atas...jadi tulang belakang bagi misi ni....joke korang akan awasi bahagian depan...tapi berada pada bahagian tersorok...aku taknak diorang can korang.....pastikan tiada satu pon bunyi yang ada pada semua geng kita...dah dark towel...aku nak kau awasi sekeliling....jagan tunjuk muka korang...pakai mask....aku taknak diorang can korang....diorang akan lalu belah utara,selatan dan timur...manakala belah utara adalah pintu masuk jadi aku akan suruh white eagle jaga dekat situ...korang jagan risau dekat aku sebab white eagle ade...kalau apa2 belaku dekat situ bersiap sedia..jagan jadi selfish..bantu antara satu sama lain...lagi2 geng white eagle...aku sebagai black ross akan memerhati sekelilibg..jagan risau pasal aku..aku nak korang selamatkan anak aku dann suami aku....okey semua boleh bersurai..."kataku...mereka semua bersiap2 kemaskan meja..aku keluar dari bilik meeting...
"satu dah siap tinggal lagi satu yang belum"lalu menghidupkan enjin kereta....shadow ,pistol kesayangan aku pemberian alif sentiasa ada di pinggang....lupa nak hantar lepas tembak menembak dekat rumah daddy...

markas white eagle

aku masuk ke dalam markas terus meluru ke arah danish....
"prin.....err....danish,aku nak kau kumpulkan orang terkuat dalam setiap bidang..bawa mereka dalam bilik meeting..kita ada kerja nak kena buat...!!"arahku tegas...
"kenapa aku pulak..kau la pergi..."jawab danush selamber..
"kalau aku tahu siapa mereka..dah lama aku panggil...aku orang baru dekat sini...dah...jagan banyak cakp..." danish hanya menjeling....
"eleh....tahu la dah kalah dengan perempuan...tu la lain kali...jagan belagak hebat...menyampah"aku mengibaskan rambut terus naik ke bilik kerja....kot2 ada daddy dekat atas..
"tok3!!""masuk!!"
"err...daddy??"kataku ingin kepastian
"siapa daddy kau??..."soal alif dingin... "tapi ayah awak suruh panggil daddy" malas nak bertekak..
"kau tak layak panggil ayah aku daddy..."
"kesah pulak??"
"APA!!"opss....
"padan la takde sape nak kat abang...dengan kita pon nk berkasar..tah pape...macam mana la hidup perempuan tu klau dudk dengn abang..boleh pekak telinga kena jerit hari2"aku slowkan suara aku...bagi tak dengar..
"umpat aku...dah blh kau...buat sakit mata aku je tengok"
"eleh....bengang latu kalah..blekkk"aku menjelir lidah terus memecut keluar dari bilik tersebut...

aku berjalan tanpa hala tuju....
"err...queen..diorang dah tunggu dekat bilik metting....jom la kita pergi??!"soal salah seorang daripada budak baru aku..maybe...
"siapa nama?"soalku..cuma untuk meramah mesra
"kalib"
"ohhh...dah lama kerja sini??"soalku...budak baru..
"baru je...dalam 2tahun..."
"ohh...dah la...jom masuk"kalib membuka pintu....

mukaku yang happy terus bertukar bengis apabila menjejakkan kaki di dalam bilik metting...

"okey..now aku nak bagi tahu korang pasal pan aku untuk malam esok.."kataku...tak boleh nak tangok muka diorang...takut je....
"qu...queen..nak..nak...bu...at ape!!"gagap terus budak aku....
"pufhgghhg...hahahhahahahahah"nyaring gila aku gelak...macam mana nak jadi gengster...kecut je....
"kenapa kau gelak??"soal danish
"lawak siot muka korang semua....dah2...lekss ahh..aku tak makan orang pon....now kita kawan...right....so sebelum kita mula...tell your name..." saja nak buat salam perkenalan

sorang2 bangun dan bagi tahu nama

siap sesi perkenalan...aku membentangkan peta yang sama cuma takde contengan yang aku buat masa kat markas lagi satu...

"so...esok aku nak korang jadi pegawal untuk malam esok!"kataku selamber...
"kau ingat kau siapa nak jadikan kitorang ni bodyguard kau!"bentak danish
"aku queen dekat sini...so apa masalah kau....??...kalau kau taknak join boleh blah bersama kembar tercinta kau tu..."kataku selamber
"huh...serabut aku dengan kau ni!!"danish berdiri dan terus kelur dari bilik metting..
"ada aku kesah...so...kalau korang taknak join sila keluar sebelum darah aku naik!!"aku memandang satu persatu diantara mereka....
"so....back to story, aku nak dalam 20 orang untuk ikot aku malam esok...aku mungkin tak join sebab ada hal"aku hanya menyilangkan tangan di dada...(lupa sis nk ckp..diorg x pernah tengok muka syaurah kecuali danish and alif..syaurah pakai mask)
"mana boleh..kau lepas tangan macam tu je.."bentak fitri...
"aku percayakan korang..walaupun korang orang baru..aku kenal korang....aku tahu kebolehan sorang2"aku hanya menconteng kertas yang ada di meja...
"kau pasti plan ni berjaya...aku tengok kau sekarang ni pon macam tak mungkin berjaya"fitri tersenyum sinis..
"ya..walaupun aku macam ni...tapi tak semestinya plan aku tak berhasil...aku just nak jaga keselamatan sekeliling je...bukan nak membunuh..lgipon...aku tak buat la benda tu kalau aku taknak..aku nak korang jaga kawasan sekeliling..takut ada orang sabotaj majlis aku..aku taknak..."kataku..angkattangan...

"huh...so apa plan kau yang bagus sagat tu??"ujar zali
"thank for ask...aku nak korang semua berpecah..3 di pintu pagar dewan,3di pintu utama,3 dekat tempat letak kereta.."kataku tergantung apabila...
"kenapa kena jaga dekat parking kereta..apa faedahnye??"soal fitri
"hiss...buat jelah apa yang aku suruh bising la....6 dekat tepi dewan kiri dan kanan...4dekat belakang dewan,3 dekat atas pentas dan dua dekat kawasan lelaki ini.."aku menunjukkan muka syafiq dan iman
"syafiq"kedengaran suara seseorang..
"kau kenal dia??"soalku kepada dia yang bersuara..
"ye...dia suami kepada princess..."
"kau kenal princess?"tanyaku lagi
"ak..ak..aku tak kenal..!!"dia ingin elak daripada aku bercakap tentang siapakah ia...
"takpelah...so aku nak korang jaga kawasan tersebut seketat-ketatnya...kalau ada benda yang tak kena report dekat aku..insyaallah aku tolong....jaga tempat tu elok2 sebab aku takde dekat situ nanti..ni adalah misi pertama yang aku bagi dekat korang..aku harap korang buat kerja dengan baik kalau yaknak kena pecah..maybe korang bebas..tapi bukan semudah itu..."aku bangun dan terus keluar dari bilik metting...

benda yang aku nak buat sekarang ni adalah balik rumah dan tidur....bestnyeeee

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now